כלכלני אגוד מורידים מחיר היעד למניית דלק רכב בכ-19% ל-53 שקל; מעלים המלצתם ל"תשואת יתר"

מחיר היעד קודם - 65.2 שקל ; מחיר היעד הנוכחי מהווה פרמיה של 65.7% למחיר המניה בשוק ; בבנק חושבים שמחיר מנייתה של החברה התנתק משוויה הכלכלי של החברה והינו נמוך משמעותית ממנו

כלכלני בנק אגוד פירסמו סקירה מעודכנת על חברת דלק רכב , שבניהולו של גיל אגמון. הכלכלן דורון דגול מוריד את מחיר היעד למניית החברה בכ-19% ל-53 שקל למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 65.2 שקל. מחיר היעד מהווה פרמיה של 65.7% למחיר המניה בשוק (שער הנעילה ביום חמישי). דגול אף מעדכן כלפי מעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר".

"מהדקים חגורות אבל ממשיכים לנסוע", אומרים באגוד על דלק רכב. התנודתיות בשווקים וההאטה הממשמשת לבוא, ולהביא למצב כלכלי לא פשוט בישראל בשנה הבאה, מביא את הכלכלנים בבנק לעדכן כלפי מטה את תחזית המכירות של החברה לשנת 2008 ולקצץ את צמיחתה בשנת 2009.

עם זאת, מבקשים באגוד להדגיש, כי "מצבה של החברה עדיין מצוין עם רמת מכירות ורווחיות גבוהה, אולם אנו מקשיחים את התחזיות שלנו לנוכח הסביבה המאתגרת שצפויה להיות בשנה הבאה. למרות הירידה במחיר היעד מדובר עדיין בפער של כ-60% מהמחיר בשוק, אחרי הירידות שחוותה המניה".

באגוד לא מתווכחים עם העובדה שתנאי השוק הפכו מאתגרים יותר, ולא עם הצורך של המשקיעים לצמצם את האפיק המנייתי בזמנים של מגמה יורדת, הם רק חושבים שמחיר מנייתה של החברה התנתק משוויה הכלכלי של החברה והינו נמוך משמעותית ממנו.

האנליסט, דורון דגול, אומר כי עפ"י הדיווחים שהתקבלו עד כה והתחזיות שלו, הוא מצפה כי הרבעון השלישי יסתיים עם מכירה של כ-11,370 מכוניות, גידול של כ-27.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדבריו, בסה"כ קיימות כבר אינדיקציות למכירות יולי ואוגוסט שהיו גבוהות מאשתקד, ובכך עקפה החברה בחודשים הללו את ביצועי כלל השוק שהצביעו על ירידה בסך המכוניות הנמכרות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, ספטמבר של שנה שעברה היה חודש של חגים לעומת השנה הנוכחית, בה החגים מגיעים בעיקר באוקטובר, כך שספטמבר צפוי להיות חודש חזק וגם החברה מדברת על כך שהמכירות בו מתקדמות לשביעות רצונה. בחינה של השנה עד כה מראה כי למעט ינואר שהיה גבוה במיוחד, המכירות נעות בין 3500-4500 כלי רכב בחודש. ירידה תהיה רק ברבעון הרביעי, הצפוי לסבול גם מחודש חגים וגם מאפקט ינואר - דחיית רכישות לינואר, אז צפויים המחירים לרדת.

דגול מעריך כי שולי הרווח הגולמי ברבעון השלישי יהיו סביב ה-22% והרווח הנקי יהיה דומה לזה של הרבעון השני, סביב 180 מיליון שקל. כמו כן, למרות שאין לחברה מדיניות דיבידנד, היא נוהגת לחלק באופן קבוע את רוב רווחיה (ולאחרונה - ממש את כולם). ועל כן מאמינים באגוד כי החברה תחלק דיבידנד גם ברבעון הנוכחי.