אסיה סיימה את יום המסחר בעליות; הניקיי עלה ב-1% והבורסה האוסטרלית זינקה ב-4.1%

היום היו סגורות לרגל חגים הבורסות בסין, הונג קונג, אינדונזיה, מלזיה, סינגפור, הפיליפינים ופאקיסטן ; לראשונה מזה 5 שנים סקר טנקן הרבעוני של הבנק המרכזי ביפן פעם מצביע על כך שהיצרנים הגדולים הפכו לשליליים וזאת על רקע ההאטה הגלובלית שמאיימת על הייצוא היפני

הרבעון הרביעי של השנה נפתח כשהמסחר בבורסות האסיאתיות במגמה של עליות שערים. השווקים שאבו עידוד מהתיקון החד שנרשם אמש בוול סטריט. העליות שנרשמות באסיה צנועות יותר מן העליות שרשמה אמש וול סטריט.

הבורסות שבולטו היום היו זו האוסטרלית שזינקה ב-4.1% וזו הניו זילנדית שנסחרו בעליות של 2%-3%, בעוד הבורסה בדרום קוריאה גלשה לטריטוריה השלילית. מדד הניקיי ביפן ננעל בעלייה של 0.98%.

היום סגורות לרגל חגים הבורסות בסין, הונג קונג, אינדונזיה, מלזיה, סינגפור, הפיליפינים ופאקיסטן.

בחודש ספטמבר נפל מדד MSCI אסיה-פסיפיק ב-15% בחודש ספטמבר, מדובר בירידה החודשית הגדולה ביותר מאז 1990, שנבעה ממחנק האשראי והמשבר במגזר הפיננסים.

היום פורסם ביפן סקר טנקן אותו מפרסם הבנק המרכזי פעם ברבעון, ממנו עולה כי היצרנים הגדולים במדינה הפכו לשליליים ביחס לפעילות היצרנית לראשונה מזה חמש שנים וזאת על רקע ההאטה הגלובלית שמאיימת על הייצוא היפני.

גם הנתון המעיד על מצב הרוח במדינה עמד על 3- , נמוך מן התחזיות שצפו לו ירידה ל-2-, המדידה השלילית הראשונה שנרשמה ברבעון הפיסקאלי השלישי מאז שנת 2003.

מגזר הבנקאות בולט היום במרבית הבורסות האסיאתיות בעליות שערים, לאחר שגם בארה"ב הוביל אתמול המגזר את עליות השערים.

בטוקיו רושמות מניות מיצובישי פיננשיאל עליות של כ-4%, ומניות סומיטומו מיצוי עולות בכ-3%.

באוסטרליה בולטת בעלייה של 3.9% מניית הבנק Commonwealth . והבנק הלאומי האוסטרלי מוסיף-2%.

[לפורטל הפיננסי]