שטראוס-עלית קופצת למים: בוחנת השקעה של 10 מ' ד' בחברת המים H2Q

תוכנית ההשקעה, שתתבצע ב-3 מנות בהתאם לעמידה באבני דרך, משקפת לחברה שווי של 17 מיליון דולר בקירוב * באחרונה נכנסו לתחום המים אלרון, שרי אריסון ובני גאון

שטראוס-עלית מצטרפת למעגל החברות המשקיעות בתחום המים בישראל. היום הודיעה החברה, כי תשקיע כ-10 מיליון דולר בחברת המים H2Q בשלוש מנות, ובהתאם לעמידה בתנאים שלא פורטו. תוכנית ההשקעה משקפת ל-H2Q שווי של 17 מיליון דולר בקירוב.

במסגרת החוזה המדווח תעמיד שטראוס-עלית בשלב ראשון הלוואה בסך 2.75 מיליון דולר ל-H2Q, ובכפוף לעמידה באבן דרך מרכזית תמיר את ההלוואה למניות, ותשקיע 3.5 מיליון דולר נוספים תמורת 51% מהחברה. במסגרת החוזה שמורה לשטראוס-עלית אופציה לבצע השקעה המשכית של 3.75 מיליון דולר, תמורת הקצאה נוספת שתביא את סך האחזקות של שטראוס-עלית בחברת המים ל-59%.

בהודעה הלאקונית שפרסמה שטראוס-עלית נמסר, כי H2Q היא חברה העוסקת במיזם בתחום המים, בסיוע מדענים וגורמי מחקר ישראלים. עוד נמסר, כי מנכ"ל החברה הוא רמי רונן. רונן הוא לשעבר מנכ"ל רמדור, שפרש מניהולה בעקבות מאבק שליטה שהתנהל בה.

המוזר בסיפור הזה הוא שדמויות מפתח בתעשיית המים המקומית לא שמעו על החברה, שזוכה פה להשקעה נדיבה ביותר במושגי שוק המים המקומי. שטראוס-עלית מסרבת להסגיר פרטים על החברה, על אבני הדרך שבהן החברה נדרשת לעמוד כדי למקסם את ההשקעה ובכלל מה יעדיה בהשקעה הזאת.

גורמים בתעשייה העריכו, כי H2Q היא חברת אחזקות שתתמקד במים, ואשר ממוקמת באנגליה. רמי רונן המנכ"ל, נציין, עושה את דרכו בעת כתיבת שורות אלה לאנגליה. גורם בתעשייה ציין, כי ככל הנראה החברה פועלת בתחום טיהור המים לשימוש ביתי.

נזכיר, כי באחרונה נכנסו לתחום ההשקעות במים ארבעה גורמים רבי השפעה בתעשייה המקומית. האחד הוא חברת אלרון, שהשקיעה 10 מיליון דולר בחברת חיטוי המים אטלנטיום, תמורת 32%. אטלנטיום מבית שמש היא חברה של מוריס קאהן ובנו בנג'מין קאהן, המנוהלת על-ידי אילן וילף. כאשר ביצעה אלרון את ההשקעה באטלנטיום מסר היו"ר, דורון בירגר, ל"גלובס", כי "זו השקעה ראשונה של אלרון בתחום, ויבואו עוד אחרות בעקבותיה".

שרי אריסון הודיעה לא מזמן, כי היא מקימה חברת השקעות בתחום המים והציבה בראשה את בוקי אורן, שרץ כרגע כנגד השעון כדי להקים את החברה ולהתחיל לאתר חברות להשקעה. על פניו נראה, כי הכוונה היא להשקיע בחברות שעברו את שלב הסטארט-אפ.

בני גאון, לעומת זאת, הודיע כי הוא מקים קרן הון סיכון להשקעה בחברות סטארט-אפ בתחום המים, בהיקף של 50 מיליון דולר ובניהולם המשותף של מנכ"ל גאון אגרו, מוטי דבי, ושל ד"ר עודד שגיא. הגורם הרביעי הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם, שרכש את חממת נ.ל.ן, במטרה להפוך אותה לחממת קלינטק, ובתוך כך גם להשקיע בטכנולוגיות מים.

נוסף לכך רוחש בשטח "באזזז" סביב נושא ההשקעות במים, כשגופים שונים בודקים חברות ומתרוצצים מכנס לכנס (והתקיימו הרבה כאלה באחרונה סביב נושא המים והקלינטק בכלל), במטרה לבדוק את השטח. יש הרבה דיבורים על כוונות להשקעה, ואפילו התארגנות של קרנות הון סיכון ישירות לתחום המים, כמו טרה ונצ'רס, למשל.

אבל בינתיים רוב המתעניינים לא עוברים את שלב הדיבורים, כשאת הצעדים הממשיים ביותר ביצעו עד כה, כאמור, אלרון, שרי אריסון, בני גאון, אלטשולר שחם וכעת גם שטראוס-עלית. ללא ספק הופך להיות מעניין בשלולית המים הישראלית, שיכולה להפוך להרבה יותר משלולית, אם ייכנסו לסיפור עוד ועוד כיסים עמוקים ובעלי כוונות רציניות.