לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה • הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי
האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום , מדווחת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) על מימוש פוטנציאלי נוסף בהחזקותיה: הסכם  למכירת החזקותיה בחברת השקעות הטכנולוגיה אלרון . במקביל דיווחה אלרון שקיבלה את אישור בית המשפט לחלק דיבידנד בהיקף של 35 מיליון דולר, מתוכם כ-20.7 מיליון דולר יגיעו לידי בעלת השליטה דסק"ש.

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש
עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון 

דסק"ש חתמה על הסכם לא מחייב למכירת החזקותיה באלרון (59.1% מהמניות) לידי חברת הון סיכון זרה ששמה לא נמסר, על בסיס שווי של בין 82 ל-90 מיליון דולר לאלרון, שמשקף שווי של 48.5-53.2 מיליון דולר להחזקות של דסק"ש בחברה. שווי כזה משקף פרמיה של 12%-23% על שוויה הנוכחי של אלרון בבורסה. אלרון נסחרת בת"א לפי שווי של 274 מיליון שקל ורשומה למסחר גם בנאסד"ק  (אולם שם אין כמעט מסחר במניה).

טווח השווי בו נמכרת אלרון מתבסס על כך שלא תחול ירידה מהותית ברמות המזומנים הנוכחיות שלה ושל החברה הבת אר.די.סי רפא"ל, וכן שרמות החוב וההון החוזר יישארו ללא שינוי מהותי ביחס למצבן היום. ככל שאלרון תבצע חלוקת מזומנים השווי האמור יותאם בהתאם לכך. העסקה כפופה לגיבוש הסכם מחייב בין הצדדים כשלרוכש ניתנה בשלב זה תקופת בלעדיות של 30 יום, הניתנת להארכה בעוד 15 ימים.

אלרון מתמחה בהשקעות בשלבים מוקדמים של חברות טכנולוגיה, בעיקר בתחומי מדעי החיים. לאחרונה היה לאלרון אקזיט מוצלח בחברת הביומד הישראלית קרטיהיל, שפיתחה רקמה חלופית לסחוס פגוע, לחברת המכשור הרפואי S&N. חלקה של אלרון במכירה היה תמורה מיידית של 43 מיליון דולר ועוד 5 מיליון דולר נוספים שהופקדו בנאמנות; אלרון זכאית לתמורה מותנית נוספת של עד 40 מיליון דולר אם יתקיימו תנאים מסוימים שנקבעו בהסכם המכירה.

דסק"ש מקטינה התחייבויות כדי להתמקד בתחום הנדל"ן

בין חברות הפורטפוליו של אלרון כיום נמצאות חברת אר.די.סי רפא"ל שאחראית על פיתוח חברות שמבוססות על טכנולוגיה של רפאל, סיינריו שפיתחה פלטפורמת אבטחה להגנה על מערכות שירותי בריאות מפני איומי סייבר, איירונסקיילס שמפתחת פתרונות נגד פישינג, נוטל ויז'ן שמפתחת שירותי אבחון ביתי, וקורמייז שפיתחה מערכת לתיקון המסתם הטריקוספידלי בלב בפרוצדורה צינתורית זעיר-פולשנית. מאז 2010 רשמה אלרון 15 אקזיטים בסך מצטבר של 2.2 מיליארד דולר, מתוכם היה חלקה של אלרון 750 מיליון דולר

בעלת השליטה באלרון, דסק"ש, פועלת מזה תקופה להקטין את היקף ההתחייבויות הרובץ עליה כדי להתמקד בנכס המרכזי שלה - בשליטה בחברת המשרדים גב ים. דסק"ש, הנסחרת בשווי של 560 מיליון שקל, מנוהלת ע"י נטלי משען-זכאי, ובעלי המניות העיקריים שלה הם חברת הנדל"ן מגה אור של צחי נחמיאס (המכהן כיו"ר החברה) וחברת ההחזקות אלקו של האחים דניאל ומיכאל זלקינד. מגה אור ואלקו מחזיקות כ-30% ממניות דסק"ש כ"א - החזקה עליה הן מופסדות מעל 50% ביחס למחיר רכישת המניות בשנת 2021.

כחלק מתוכניותיה להקטנת המינוף, מכרה אשתקד דסק"ש את החזקותיה בחברת החקלאות מהדרין (לידי קבוצת דלק) ובהמשך את מניות השליטה בחברת התקשורת סלקום לידי קרן ההשקעות פורטיסימו תמורת 925 מיליון שקל (לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל לסלקום) - עסקה שטרם הושלמה.

לדסק"ש חוב אג"ח  של כ-1.6 מיליארד שקל הנסחר בתשואה של עד 7.4% המעידה על ירידה משמעותית במפלס הסיכון בעיני המשקיעים, שכן באוקטובר האחרון חצתה התשואה את רף ה-20%.