עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל • ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל • בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% • ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק
נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

קבוצת אימקו  ומשרד הביטחון הודיעו היום (א') על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל, שבמסגרתו תייצר ותספק החברה מערכות חשמל ותתי מערכות, לרבות מערכות ניהול וידאו מתקדמות ומערכת ניהול מתח ורתמות, עבור רכבי הקרב המשוריינים של צה"ל - כולל טנק המרכבה ונגמ"שי הנמ"ר והאיתן. תקופת האספקה נקבעה לשנים 2030-2024.

מניית אימקו זינקה ב19% עקבות העסקה, ובשנה האחרונה השלימה המניה עלייה של כ-218%.

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות
מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש  
קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל 

טנק המרכבה ונגמ"שי הנמ"ר והאיתן ממלאים תפקיד מרכזי בכוח המתמרן של צה"ל. במסגרת ההסכם החדש, תספק אימקו מערכות מתקדמות ומוכחות קרב (Combat Proven) עבור טנקים ונגמ"שים אלו. הסכם המסגרת הרב־שנתי החדש מחליף הסכם קיים משנת 2020 בקשר לעסקת מסגרת רב‏־שנתית לאספקה וייצור של ערכות חשמל ובקרה לרק"מ. במהלך השנים 2025-2024 צפויה אימקו להשלים את הייצור והאספקה של המוצרים כחלק מההסכם הקיים וכן להתחיל לייצר ולספק את המוצרים כחלק מההסכם החדש.

מערכות קבוצת אימקו
 מערכות קבוצת אימקו

קבוצת אימקו הוקמה בשנת 1974 ופועלת מישראל וארה"ב. החברה כוללת את חברות הבנות: אימקו פרויקטים, ניר אור, ADT בארה"ב, אתנה ו־ EMT. קבוצת אימקו פועלת בתחום התכנון, פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים בתחומי החשמל, האלקטרו־מכניקה, האלקטרוניקה, אלקטרו־אופטיקה והמכניקה המיועדים לשימוש צבאי בפלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות, וכן לשימושים תעשייתיים.

נכון לרבעון הראשון של השנה, סך צבר ההזמנות של הקבוצה עמד על כ־350 מיליון שקל, כשההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל. ייצור ואספקת המערכות יבוצעו על ידי חברות שונות בקבוצת אימקו, ביניהן ניר אור, אימקו פרויקטים ו־ ADTI בארה"ב.

במשרד הביטחון מציינים כי העסקה היא מהאצת רכש כחול־לבן, ועצמאות ייצור בישראל. היא מהווה חלק מיישום לקחי מלחמת חרבות ברזל ומהדגש של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, לתיעדוף עסקאות לחיזוק היכולת היבשתית והרחבת ההצטיידות בכלי רק"מ. זו העסקה הגדולה ביותר שחתם המשרד עם אימקו.

אלביט זכתה בחוזה בסכום של כ־37 מיליון דולר

בה בעת, חברה ציבורית אחרת, אלביט מערכות , הודיעה היום כי היא זכתה בחוזה בסכום של כ־37 מיליון דולר לאספקה ראשונית של מערכות הגנה אקטיבית מסוג חץ דורבן לג'נרל דיינמיקס לטובת שדרוג נגמ"שי הברדלי M2A4E1 של צבא ארה"ב. החוזה יבוצע על פני תקופה של 24 חודשים.

חץ דורבן היא מערכת "הגנה קשה" מתקדמת המכוונת להגברת יכולות ההגנה העצמית של פלטפורמות מחומשות נגד איומי שדה הקרב המודרני. מערכת זו היא הדור השני של מערכות הגנה אקטיביות של צה"ל, והיא מאופיינת בביצועים גבוהים ודרישות נפח, משקל והספק נמוכות. המערכת מספקת למערכות מחומשות הגנה של 360 מעלות מפני מגוון רחב של איומים נגד שריון, כגון רקטות נגד טנקים (ATR), טילים מונחים נגד טנקים (ATGM), איומים ממערכות בלתי מאוישות ומשוטטים, בסביבות לוחמה בשטח פתוח ובסביבות עירוניות.