טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר יצחק שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

פרופ' יצחק שפירא טרם הגיש את התפטרותו מתפקיד יו"ר שופרסל, אך בבי"ח איכילוב אישרו שכך יעשה בקרוב • מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

פרופ' יצחק שפירא / איור: גיל ג'יבלי
פרופ' יצחק שפירא / איור: גיל ג'יבלי

טלטלה נוספת מתחדשת בקומת ההנהלה ברשת שופרסל . היו"ר שמינה הדירקטוריון, פרופ' יצחק שפירא, המכהן גם כסגן מנהל מחלקה בבית החולים איכילוב, צפוי לפרוש בשל הלחצים שהופעלו במערכת הבריאות. פורמלית ההתפטרות מהתפקיד המדובר טרם הוגשה על-ידי שפירא, אבל בבית החולים איכילוב אישרו כי בכוונתו לעשות כך.

בלעדי | רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים
לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה
ייעץ לארדואן וניהל תיירות מרפא: הכירו את יו"ר שופרסל יצחק שפירא

במרץ האחרון השלימו האחים יוסי ושלומי אמיר רכישה של כרבע ממניות שופרסל, ובהתחלה מינו את עצמם לתפקידי יו"ר ומנכ"ל הרשת, בהתאמה. אולם סדרת שאלות שהציבה רשות ניירות ערך, בנוגע למעמדם של האחים בשופרסל ובבסיסם השאלה האם הם בעלי שליטה, הובילה אותם לבצע שינוי תפקידים. שני האחים מונו לתפקידי מנכ"לים משותפים בשופרסל, ופרופ' שפירא מונה לפני כחודש ליו"ר הרשת.

כדי לסיים את המחלוקת עם רשות ניירות ערך החליטו לבסוף האחים אמיר להחיל על עצמם את דיני בעלי שליטה. וכך, בעוד שהמינוי של פרופ' שפירא לתפקיד היו"ר לא הצריך כינוס אסיפת בעלי מניות - הפעם, לאחר ההתפטרות המסתמנת מתפקיד זה, ככל הנראה המינוי של היו"ר הבא יהיה מורכב יותר.

בשבועות שחלפו נמשכו לחצים ממשרד הבריאות, והיום (ה') מסר בית החולים איכילוב בתגובה כי "פרופ' שפירא הודיע לנו כי לאחר ששקל את הנושא פעם נוספת ומשיקולים אישיים, הוא הודיע לחברת שופרסל כי החליט לוותר על תפקיד יו"ר הדירקטוריון של החברה". 

הלחצים ממשרד הבריאות עזרו

המינוי של שפירא, אחד הקרדיולוגים הבכירים בארץ, לתפקיד יו"ר רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, הוגדר מראש לתפקיד "יו"ר לא פעיל", וזאת כדי לא להכביד על עבודתו בבית החולים. לאחר המינוי נמסר כי הוא יכהן במשך שעה בשבוע בשופרסל. אולם במערכת הבריאות החלו לחצים מכיוון מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ומצד צמרת בית החולים, ונשלח מכתב פורמלי ממשרד הבריאות למנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, שקרא לבחון את המינוי.

"הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה במרכז הרפואי, ויימנע מעיסוקים שרק עצם הזמן הנדרש למלא אותם כראוי יוצר פוטנציאל לקונפליקט בין שני התפקידים", כתב מנכ"ל המשרד בר סימן טוב לגמזו לפני כחודש, והוסיף כי "נוכח האמור, אבקש כי נושא זה יעלה לדיון מחודש אצל הגורמים הרלוונטיים במרכז הרפואי ואצלך, לאחר קבלת חוות-דעת מסודרת בעניין מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות".