"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית • "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה
צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

צבי יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית. 

החוק עוד לא מאפשר לשדר, זה הפתרון שמצאו ב־i24NEWS
האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

יחזקאלי, המתמחה בסיקור פלסטינים, העולם הערבי וניתוח תהליכים בחברה המוסלמית בישראל ובעולם, מונה ב-2002 לראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 10, ובהמשך, לאחר שהערוץ אוחד עם רשת, כיהן בתפקיד זה בחדשות 13. בין הסדרות הדוקומנטריות שהוביל יחזקאלי נמנות "אללה אסלאם", "השתולה", "איום דאעש", "היג'רה " ו"בזהות בדויה".

ערוץ i24NEWS בעברית הוא חלק מרשת ערוצי חדשות בינלאומיים, המשדרים גם באנגלית, בצרפתית ובערבית. הרשת נמצאת בשליטת פטריק דרהי, מבעלי השליטה בחברת הוט. הערוץ החדש צפוי לעלות לאוויר בתקופה הקרובה ולשדר חדשות ואקטואליה 24 שעות ביממה במשך כל ימות השבוע.

לפני כחודש פרסמנו כי לפי גורמים בערוץ i24NEWS, "הערוץ יהיה זמין בחינם לכל ספקיות ה-OTT (שידורי טלוויזיה אינטרנטיים) והדיגיטל בישראל. השוק הולך לכיוון צפייה ב-OTT, ואנחנו מאמינים שעד סוף שנת 2024 נגיע לכ-80% מהשוק, ותוך כשנתיים ל-100%".

בין העיתונאים שגייס הערוץ עד כה נמנים מירי מיכאלי שתגיש את המהדורה המרכזית, אורן וייגנפלד שיגיש את מהדורת מוצ"ש, ניב גלבוע, נדב אלימלך (כתב פוליטי), דור כהן (כתב צבאי), לי עייש (כתבת משטרה ופלילים) ועוד. חגי גולן ישמש כפרשן כלכלי, וד"ר יונתן ווגמן כפרשן הבריאות. 

"קול חשוב ומשמעותי" 

לדברי פרנק מלול, מנכ"ל i24NEWS, "צבי יחזקאלי הוא קול חשוב ומשמעותי בתקשורת הישראלית. הוא יתרום רבות למגוון הקולות בערוצי i24NEWS ויעשיר את התכנים שנציע לצופינו הודות ליכולת שלו להפוך ידע, תחקיר ופרשנות לתוצר טלוויזיוני מרתק".

ישראל טויטו, מנהל הערוץ בעברית של i24NEWS, שבעבר גם היה מנהלו של יחזקאלי בחדשות 13, ציין כי "צבי הוא מהפרשנים הבודדים בישראל שיודעים להרכיב תמונת מציאות מעודכנת ואמיתית מתוך חומר הגלם שמונח לפתחם. ב-i24NEWS הוא יהווה עמוד תווך ויהיה חלק מהצוות הבכיר שיוביל את הערוץ לגבהים חדשים בשוק התקשורת הישראלי והבינלאומי".

צבי יחזקאלי מסר בתגובה: "אחרי יותר משני עשורים בערוץ 13 ו-10, שגדלתי בהם כמשפחה חמה, החלטתי לצאת לשליחות חדשה. הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי".

אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13, מסר: "אני רוצה להודות לצבי על כל אשר עשה עבור צופי חדשות 13. הסיקור שלו את העולם הערבי, הפרויקטים שהוביל ונוכחותו על המסך במהלך שנותיו - וביתר שאת בחודשי המלחמה - ייחסר לצופינו וגם לי אישית. אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".