מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 • מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 • למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ
רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

חברת מוביליאיי , המפתחת אמצעי העזר לנהגים למניעת תאונות בנסיעה בכלי רכב, של פרופ' אמנון שעשוע, פרסמה לפני זמן קצר את תוצאותיה הכספיות לרבעון. המשקיעים חיכו לדוחות הכספיים של החברה, אחרי שזו פרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, עם נפילה של 25% במחיר המניה. באותו יום צפתה מובילאיי, שנמכרה לחברת אינטל, נפילה של 50% בתוצאותיה ברבעון הראשון (ל-229 מיליון דולר), בעקבות הצטברות מלאים אצל הלקוחות. עוד ציינה החברה אז כי היא צופה ירידה במסירות לכ-31 עד 33 מיליון יחידות (לעומת 37 מיליון אשתקד).

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך 
הבשורה של צוקרברג שהזכירה למשקיעים תקופות אחרות, ולמה לגוגל נוצרה סיבה לדאגה? 

בשוק חששו שאולי מדובר בסיפור גדול יותר ותהו האם מובילאיי איבדה נתח שוק לטובת המתחרים. בהמשך לכך, המשקיעים המתינו לתוצאות החברה על מנת להבין מה היא צופה להמשך השנה, כאשר ברור שבמקום צמיחה בתוצאות תהיה השנה ירידה, השאלה היא רק כמה.

כעת מפרסמת מובילאיי את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה ומדובר בתוצאות מעורבות. החברה מדווחת על הפסד מתואם (Non-GAAP) של 7 סנט למניה על הכנסות של 239 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו שתרשום הפסד מתואם של 6 סנט למניה על הכנסות של 231.6 מיליון דולר. מדובר בנפילה של 48% בהכנסות לעומת 458 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך בתוצאות דומות לאזהרת הרווח של מובילאיי בתחילת השנה. מניית החברה מאבדת כ-4% מערכה בטרום המסחר בוול סטריט.

מאז אזהרת הרווח ההיא, המניה הספיקה לאבד מערכה עוד כ-20% עד לתחתית שרשמה לקראת סוף חודש פברואר. מאז, המומנטום במניה השתנה והיא השלימה עליה של 30% ונסחרת לפי שווי של 25 מיליארד דולר.

מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה. האנליסטים לעומת זאת צופים לחברה רווח של 8 סנט למניה על הכנסות של 433.2 מיליון דולר ברבעון.

בתחילת השנה מובילאיי גם צפתה שתרשום בשנת 2024 כולה הכנסות בטווח של 1.83 עד 1.96 מיליארד דולר. כעת החברה שומרת על התחזית ולא מעדכנת אותה. האנליסטים מצידם צופים שמובילאיי תרשום בשנה הקרובה רווח של 39 סנט למניה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, בדומה לצפי של החברה. מובילאיי גם חוזרת על התחזית לצפי רווח תפעולי מתואם בטווח של 270 עד 360 מיליון דולר.

פרופ' אמנון שעשוע התייחס לתוצאות הכספיות ונשמע אופטימי כאשר בהודעת החברה הוא ציין: "התוצאות הכספיות ברבעון הראשון משקפות איפוס של שרשרת האספקה ​​כאשר המלאי העודף שבידי לקוחותינו נצרך. אנו מעודדים שפיחות המלאי וההתאוששות הנלווית בהכנסות נראית בשורה אחת עם התחזית מחודש ינואר". בחברה הדגישו את המוצרים החדשים של החברה ואת חשיפת שמה של קבוצת פולקסווגן כמי שמשתפת פעולה עם מובילאיי ותטמיע את המערכות שלה ברכביה. לדברי מובילאיי, צינור הפיתוח של SuperVision ו-Chauffeur שלנו התרחב במהלך הרבעון".

עם זאת, נדמה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 כשהיא מציינת כי "ההתמקדות העיקרית שלנו ב-2024 היא לבצע בהצלחה את התוכניות הנוכחיות שלנו".

האנליסטים עדיין אופטימיים 

כדי לשפר את התוצאות, מובילאיי גם יצאה לפני כחודש לתוכנית התייעלות והודיעה על סגירת יחידת ה- After Market וקיצוץ של כ-3.5% מעובדיה. מדובר על פיטורים של כ-130 עובדים, מתום כ-90 בישראל, כאשר בסוף שנת 2023 העסיקה מובילאיי כ-3,700 עובדים. מדובר על מערכת ישנה יחסית של החברה שאותה היא התקינה על הדשבורד של הרכב. אלא שכיום, חברות הרכב מצטיידות במערכות כבר בזמן ייצור כלי הרכב ולכן אין צורך בהתקנה של מערכת נוספת, שלדברי מובילאיי כבר לא הייתה רווחית. לצד זאת, בחברה דיווחו כי המכירות של אותה מערכת הצטמצמו משמעותית להיקף של כ-40 מיליון דולר בלבד בשנה.

עם זאת, רוב האנליסטים מחזיקים בדעה חיובית על מובילאיי. לפי נתוני הוול סטריט ג'ורנל, מתוך 28 אנליסטים שסקרו את המניה לאחרונה, 19 ממליצים על קניית המניה. מחיר היעד הממוצע למניית מובילאיי עומד על פי האנליסטים על 37.6 דולר, לעומת מחיר של 31.1 דולר כעת בשוק, אפסייד של כ-21%. עם זאת, גם אם המניה תעלה לרמה הזו. עדיין היא תיסחר ברמות נמוכות יותר מאשר טרום פרסום אזהרת הרווח.