סיכום המדד השנתי של גלובס ו־moovit מראה כי מצב התחבורה הציבורית בישראל ממשיך להתדרדר • הסקרים מלמדים כי מרבית הנוסעים טוענים שהאיחורים הרבים גורמים להם לוותר על השירות • במשרד התחבורה עדיין לא משקיעים מספיק בשיפור המצב
הקו האדום של הרכבת הקלה מתוכנן להגיע עד למערב ראשון לציון, אך שרת התחבורה החליטה להסיט את מיליארד השקלים הייעודיים • וגם: האם הרכבת תחל לפעול בשבועות הקרובים?
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית שקידמה חברת נתיבי איילון לחשמול, וכעת היא עוברת לאישור הממשלה • יעדי הממשלה הם שעד שנת 2026 60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים, ועד שנת 2035 כל צי האוטובוסים העירוניים יהיה מחושמל
עם כניסתה לתפקיד הצהירה מירי רגב על פרויקטים מרכזיים שתקדם במשרד התחבורה, בהם: מסילות רכבת לקריית שמונה ולאילת ורפורמת התעריפים • בפועל, התוכניות זכו לתקציב נמוך ויתקשו להתקדם משמעותית • מנגד, כבישי יהודה ושומרון זכו לעדיפות תקציבית מובהקת
למרות הצהרותיה של רגב עם כניסתה לתפקיד, משרדה התחייב לקדם את המטרו • רכבות לקריית שמונה ואילת תוקצבו רק לשלב תכנוני ב-200 מיליון שקל, נת"צים ימשיכו להיבנות ומס הגודש לא בוטל • ומה עלה בגורל השאטלים הימיים?
תקציב התחבורה שנחתם הערב כולל בין היתר תוכנית חומש בעלות 30 מיליארד שקל • חזונה של רגב לרכבות לקריית שמונה ולאילת זכה לתקצוב של 200 מיליון שקל בלבד • ומה ככל הנראה יישאר בחוץ?
היכן מתחיל ומסתיים המסלול של הקו האדום, בכמה שנים נדחה הפרויקט, כמה תעלה הנסיעה בו, ומה תהיה תדירות הרכבות? • לקראת פתיחתו הקרבה של הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן, גלובס עושה סדר
שרת התחבורה מירי רגב נכנסה לתפקיד עם כוונה לבטל כמה מפרויקטי הדגל של המשרד כמו המטרו, הנת"צים ואגרות הגודש • במקומם, רגב מקדמת מהלכים שסותרים מחקרים מקצועיים בתחום, והם אינם עולים לכדי מדיניות שתטפל במשבר התחבורה כאן ועכשיו
חברת נצבא, המחזיקה בבעלותה כמה תחנות מרכזיות ברחבי הארץ, התרגלה לקדם בתחומן תוכניות להשבחת הנדל"ן, כשברקע טענות להזנחה מכוונת של התחנות • רצף של אירועים מדגים שאם המדינה באמת רוצה היא יכולה לעשות סדר בתחום הפרוץ
בשל התנגדות אמיר אוחנה לסעיף בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים, נציגי לובי 99 הזהירו כי היא תסכן 800 חניות, "ועלולה ליצור בעיות בתפעול התחבורה הציבורית"
עפ"י הסכם בין משרד התחבורה למשרד האוצר, העברת תקציבים של מיליארדי שקלים המיועדים לשיפור שירותי התחבורה הציבורית, מותנת באישור חוק אגרות הגודש • אלא שהחלטת שרת התחבורה לדחות את המכרז להקמת המיזם למועד לא ידוע, מונעת כעת את קידומם
הקו האדום של הרכבת הקלה, שאמור היה לפעול לפני כחצי שנה, כנראה יפעל רק בסוף חודש מאי ומחיר הדחיות מתחיל להתבהר • החברות הקבלניות צפויות לקבל תוספת של מאות מליוני שקלים בעקבות המשך העבודות ותחולות שלא הופיעו במכרזים • נת"ע: "פרוצדורה נפוצה"
המכרז לפרויקט "מחיר מטרה" בירושלים ייסגר השבוע • מדד מחירי הדירות יתפרסם ביום ד', ואולי נראה עצירה במחירים • השבוע בנדל"ן
ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כ־60% מבין הנוסעים בתחבורה הציבורית לעבודה הן נשים • אולם תדירות האוטובוסים והרכבות אינה מותאמת לדפוסי התעסוקה שלהן, ופעמים רבות הן סובלות בתחנות מהטרדות באין מפריע • מהן הסיבות לפער, ואיך מתמודדים איתו בעולם?
עדויות על הנעשה במשרד התחבורה מספרות על אווירה קשה, התעלמות מגורמי המקצוע ודרישות שיפקידו את מכשירי הסלולר בכניסה לישיבות • "אם זה היה יחסי עובד־מעביד רגילים, הייתי אומר שזו התעמרות במובן הכי מילולי", אמר גורם אחד, ואחר הוסיף: "כל ההתנהלות משקפת פרנויה ואימה"
לאחר עיכוב של שנים רבות, שרת התחבורה הודיעה כי הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח ביום העצמאות • אך לגלובס נודע כי ההפעלה תכלול רק מחצית מהרכבות שהובטחו, קו אחד עדיין לא יפעל וזמן הנסיעה יהיה גדול מהמתוכנן ב־50%
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרותשתיות תחבורה