ריינאייר האירית, שערב המלחמה בלטה בלוח הטיסות בנתב"ג, הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל עד סוף אוקטובר • בענף טוענים כי העובדה שטרמינל 1 נותר סגור מכבידה על חברות הלואו־קוסט, אם כי חלקן חוזרות בהדרגה לפעילות • מי עשויות להביא לפתרון חלקי בקרוב?
ועדת הכספים של הכנסת מקיימת היום דיון ובו צפויה הצבעה על מיסוי הסיגריות בחנויות הרגילות • יחד עם זאת, הפטור על רכישת מארזי סיגריות בדיוטי פרי יוארך עד חודש יוני 2026, בניגוד לתוכנית לביטולו
ברשות שדות התעופה ובוועד העובדים הצליחו להגיע להסכמות כי העובדים שיוצאו לחל"ת יקבלו את שכרם • תנועת הנוסעים בנתב"ג ירדה בכ-80% מתחילת המלחמה
מצב המלחמה בישראל משפיע על הטיסות הנכנסות והיוצאות לישראל, וכן על היערכותן של חברות התעופה בהתאם להתפתחויות • איזה הקלות מציעות חברות התעופה ומה זכויות הנוסעים במקרים של ביטולי טיסות? גלובס עושה סדר
לאחר הפסדים של מיליארדי שקלים בשנים 2020-2021, חוזרת רש"ת להציג את התוצאות שאפיינו אותה לפני הקורונה • הציגה רווח תפעולי של 334 מיליון שקל בינואר-יוני 2023
בשנת 2024 יחל פרויקט הרחבת טרמינל 3 של נתב"ג, שבמסגרתו יגדלו גם שטחי המסחר, במטרה להתאים את הפעילות לקיבולת הנוסעים ולמגמות הקמעונאיות • בין היתר ייפתחו מתחם למזון מהיר ארוז, פיצרייה ומעדנייה, לצד מסעדות ובתי קפה עם מוצרים שמחירם יהיה בפיקוח
מספר הנוסעים בנתב"ג צפוי לשבור השנה את שיא כל הזמנים, ולפי התחזיות זו רק ההתחלה • אבל למרות האזהרות החוזרות וההסכמה הגורפת על הקמת שדה תעופה משלים, הפרויקט לא התקדם במשך יותר מ־20 שנה • באוצר מתריעים: "נתב"ג לא יוכל לקלוט טיסות וזה יתורגם לעליות במחירים - אנחנו כבר שם"
רשות שדות התעופה ביטלה את מכרז המוניות שהיה אמור להסדיר את הסעת הנכנסים לארץ • גט, שהייתה המתמודדת היחידה, טענה למכרז מורכב, מסורבל ולדרישות בלתי סבירות
לגלובס נודע כי מבין חברות האפליקציה המובילות, רק חברת גט ניגשה למכרז המוניות בנתב"ג, יחד עם חברת ההסעות בון תור • אובר, יאנגו ותחנות מוניות ותיקות בחרו שלא לגשת, בטענה לדרישות לא סבירות, חוסר שקיפות של רש"ת, הבהרות רבות לתנאי המכרז ובעיקר היעדר כדאיות כלכלית
פעילות המוניות בנתב"ג אינה מוסדרת מאז 2017 בשל כישלון המכרז בתחום • שש שנים אחרי, ברשות שדות התעופה פרסמו מכרז חדש, אך רגע לפני סגירתו, בחברות המוניות הגדולות מצביעים על שורה של בעיות • בגט דורשים לשנות מהותית את התנאים, וביאנגו החליטו להישאר בחוץ
עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, הגיב לעתירה שהוגשה להפסיק את חברותו בליכוד, וכתב לבית הדין של התנועה כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ציין בפניו כי השביתה תואמה עם לשכת נתניהו • בר-דוד והליכוד הכחישו את הטענה, ובהמשך היום הוציא עידן הבהרה בה שינה גרסה: "סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסוים בין הצדדים, דבר שהתברר לי בדיעבד כלא נכון"
רשות שדות התעופה שכרה את שירותי חברת דניה סיבוס כחלק מהעבודות על שדה התעופה רמון • אלא שחלק מהעבודות בוצעו ע"י קבלן משנה, שלא היה חתום מול אף אחת מהחברות • בית המשפט החליט לחייב את דניה סיבוס לשלם לקבלן המשנה
במכתב ששלחה הוצאת הספרים מודן-כתר למנכ"ל רשות שדות התעופה, היא מתריעה מפני פגיעה בציבור הטסים מנתב"ג, לאחר שסטימצקי - חנות הספרים היחידה הפועלת בשדה התעופה מכוח מכרז - הורידה מהמדפים את ספרי ההוצאה • "אין זה מתקבל על הדעת שחנות הספרים הבלעדית בשדה התעופה הלאומי של ישראל מחרימה בפועל מאות סופרים ישראלים"
רשות שדות התעופה הודיעה כי היא פועלת כדי להפוך את נתב"ג לנמל תעופה דיגיטלי בשנת 2023 - מהלך שצפוי להביא לקיצור התורים הארוכים לצ'ק-אין וביטול הבידוק הביטחוני הראשוני • מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי הנחה להקצות מעל 50 מיליון שקל לפרויקט השדה הדיגיטלי
עד כה, תושבי הרשות הפלסטינית שרצו להמריא לחו"ל נאלצו להמריא מעמאן, אליה הגיעו דרך מעברי הגבול היבשתיים • הטיסות, שימריאו משדה התעופה רמון אל אנטליה, ובהמשך גם לאיסטנבול, יופעלו ע"י חברת התעופה הטורקית אטלס בתדירות של שתי טיסות בשבוע
ממשיכים להתקרב למספרים של לפני המגפה: תנועת הנוסעים בחודש יולי 2022 בנתב"ג עמדה על 2.1 מיליון נוסעים (הלוך ושוב) - יותר מפי שניים לעומת תנועת הנוסעים ביולי 2021 • עם איזו חברת תעופה טסנו הכי הרבה ולאן?
רשות שדות התעופה מדווחת על קיצור הליך טרום טיסה לנוסעים יוצאים מהארץ • במסלול המהיר דווח על 20 דקות בלבד "מרגע הכניסה לטרמינל ועד לדיוטי פרי" • בנוסף, ההערכות הן שבאוגוסט יעברו בנתב"ג כ-2.4 מיליון נוסעים
תביעה נגד רשות שדות התעופה: מועמד לעבודה שטוען כי נדחה רק משום שהוא אדם דתי ושומר שבת, תובע 139 אלף שקל • ברשות שדות התעופה מתנערים מהמענה של אותה נציגה ומייחסים לה טעות אנוש • עוד מציינים כי 30% מעובדי הרשות הם אנשים שומרי שבת וחג
ב–2013 התמודדו ביחד חברת אלפא והתאגיד היינמן במכרז להפעלת חנויות הדיוטי פרי, כשמולם ניצבה ג‘יימס ריצ‘רדסון • כעת, במסגרת הליך בוררות, קבע בית המשפט כי היינמן וריצ'רדסון שיתפו פעולה והונו את החברה הישראלית במטרה לזכות במכרז במחיר שנמוך במיליוני דולרים
התאגיד הגרמני היינמן התמודד על חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג יחד עם חברת אלפא ב-2013 - והפסיד • ב-2017 התמודד התאגיד יחד עם ג'יימס ריצרדסון וניצח • אלא שבהמשך התברר כי מספר חודשים לפני מועד המכרז ב-2013, התקיימה בהמבורג פגישה בין בעלי השליטה בהיינמן לבין בעלי השליטה בג'יימס ריצ'רדסון • כעת נקבע כי התאגיד היינמן עשה קנוניה חמורה עם ג'יימס ריצ'רדסון על חשבון שותפו העסקי אלפא