גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרסום

עוד כתבות

יוצרות תוכן שעובדות עם יומנז: אן זיוי, ליאל אלי ומרין נידם / צילום: צילומי מסך מאינסטגרם

שוק המשפיענים הישראלי מגלגל 60 מיליון דולר בשנה, ויש מי שמרוויחות יותר

בשנה החולפת הרוויחו נשים פי 14 מגברים ברשתות החברתיות - כך עולה מדוח Humanz על פערי השכר בקרב המשפיענים בישראל • מנכ"ל Humanz, ליאב רפאל חן: "הן מגיעות להכנסות של מאות אלפי שקלים בחודש, וזה קורה הודות לשתי תכונות: אותנטיות ושיתופיות"

קמפיין מאנדיי ביפן - שילוט חוצות / צילום: So Matsuzawa

בהודו מעריכים חוצפה, ביפן דרוש עיצוב נועז: כך עושים שיווק נכון בחו"ל

שיווק לקהל צרכנים בחו"ל דורש הבנה של התרבות העסקית המקומית ושל הרגלי הקנייה, המושפעים משילוב של ערכים מסורתיים, גורמים כלכליים ומגמות עכשוויות • שבעה מנהלי שיווק שפועלים מעבר לים משתפים מניסיונם לאילו ניואנסים חשוב לשים לב, וממה כדאי להימנע

יניב ויצמן, מייסד ומנכ''ל טינק / צילום: אופיר צדוק

מייסד סוכנות הפרסום לצעירים: "2024 תהיה שנת השיווק בוואטסאפ"

בזמן שרבים הופתעו מההתגייסות המהירה של דור הטיקטוק למלחמה - ליניב ויצמן, מייסד ומנכ"ל טינק, היה ברור שמי שבאמת מנותק אלה המבוגרים • בראיון לגלובס הוא מסביר מה גרם לפערי הגישות, איך התחזק מעמד המשפחה בעידן הפייק ניוז, מה הדרך הטובה ביותר לפנות היום לצרכנים צעירים, ואיך הארנקים הדיגיטליים ישנו מהיסוד את מערכת היחסים הכלכלית בין הורים לילדים

אסף ינאי, מייסד ומנכ''ל אליסון / צילום: ALISON.AI

היזם שרוצה לשנות את הפרסום הדיגיטלי: "אנחנו סוכנות אוטומטית על סטרואידים"

הסטארט־אפ אליסון, שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח ויצירת תוכן וקריאייטיב, מציג כלי חדש ליצירת סרטונים באורך של עד דקה • המייסד והמנכ"ל אסף ינאי מסביר למה עדיף להשתמש באנימציה, איך ייראה שיתוף־הפעולה שלו עם נטפליקס, ומהם הסיכונים בתחום

זוכי ''זיכרון בסלון'' / צילום: עזרא לוי

התחרות האפקטיבית בשיווק: משרד הפרסום שהוביל והמחווה לחטופים

בשלושה חודשי איחור, בשל המלחמה, התקיים טקס פרסי האפי במוזיאון תל אביב • בפרס היוקרתי ביותר על הישגים שיווקיים לאורך שנים, זכו חברת כרטיסי האשראי מקס על שבירת הנהוג בתחום וחברת yes על המעבר המוצלח מלוויין לסטרימינג • מקאן ת"א הוביל במספר הפרסים

אנשי חטיבת השיווק של yes עם משרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי / צילום: עזרא לוי

הזוכים הגדולים של טקס פרסי האפי: מקס, yes וזיכרון בסלון

תחרות השיווק האפקטיבי התקיימה הערב בתל אביב • חברת כרטיסי האשראי מקס וחברת התקשורת yes זכו בפרסי האפי פלטינום • הגרנד אפי הוענק לעמותת "זיכרון בסלון", ששמה לה למטרה לייצר מסורת ישראלית חדשה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

עמוס לביא בקמפיין תפוצ'יפס / צילום: צילום מסך מיוטיוב

אותנטיות מנצחת: החקלאי מקיבוץ נירים הופך את הפרסומת לתפוצ'יפס לאהובה ביותר

בזמן שכותרות "החקלאות במשבר" עדיין מהדהדות על המסך, עמוס לביא מקיבוץ נירים בעוטף זוכה לאהדת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של פרטנר מבוססת על שיר מחאה, ובאלפרו מנצלים היטב את כל היתרונות של נונו

סופרמרקט בישראל. חשוב לקבל פרספקטיבה מאירופה / צילום: Shutterstock

העלאת מחירים היא כלי בידי המנכ"ל. בעת הזו, עדיף לצמצם אותה למינימום

הרגישות הצרכנית הגבוהה בזמן מלחמה, יחד עם העמדה האגרסיבית של הרגולטור שדורש מהיצרנים "להיכנס מתחת לאלונקה", דורשות פעולה ממותנת יותר מצד חברות במשק

טיילור סוויפט ובן זוגה טרוויס קלסי לאחר שקבוצתו ניצחה בסופרבול / צילום: ap, John Locher

האפקט של טיילור סוויפט, והפרסומות שבלטו בסופרבול

תג מחיר של 7 מיליון דולר ל־30 שניות פרסומת לא מרתיע מפרסמים רבים מלרכוש זמן פרסום באירוע הספורט הטלוויזיוני הגדול של השנה • האם הפרסומות נגד אנטישמיות הן הצלחה או פספוס, איזו השראה קולנועית בלטה ומי הצטיין - בכירי הקריאייטיב בארץ מנתחים

גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק באמדוקס / צילום: צילום מסך מלינקדאין

התחזית: שיווק בשידור חי, קמפיינים מותאמים אישית וסיפור מותג שניסח AI

הגדלת המעורבות הרגשית של הצרכנים היא אחד האתגרים הגדולים בשיווק • בשנה הקרובה צפוי חיבור הדוק יותר בין הטכנולוגיות החדשות למאמצים האסטרטגיים, אך חשוב לא לפגוע באנושיות ובאותנטיות של המסר

מנהלי השיווק נערכים ל–2024 עם קמפיינים צנועים ותקציבים מאתגרים / אילוסטרציה: Shutterstock

מנהלי השיווק נערכים ל-2024 עם קמפיינים צנועים ותקציבים מאתגרים

המחיר הכלכלי של המלחמה, שעדיין לא ידוע מתי תסתיים, מחייב את מחלקות השיווק בארגונים לפעול בשני כיוונים: מהלכי נתינה תדמיתיים לצד מהלכי מכירות • המומחים ממליצים לתת הטבות עם ערך כדי להרוויח נאמנות בהמשך, וגם ללמוד מהמקרה של אוקראינה • לקראת 2024, פרויקט מיוחד

איך לגבש תוכנית פרסום בזמן מלחמה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

איך לגבש תוכנית פרסום בזמן מלחמה

המומחים ממליצים לחברות להחליף את הקלישאות כמו "ביחד ננצח" בשיווק יוזמות ותרומות למען המאמץ המלחמתי • וגם: מתי הפרסומות יחזרו למתכונת שגרה? • שאלת היום, מדור חדש

אביב אלוש במערך ההסברה הלאומי / צילום: צילום מסך מערוץ היוטיוב של לפ''מ

משרד ראש הממשלה אחראי להוצאה הגבוהה ביותר על פרסום: 4.2 מיליון שקל

מנתוני חברת יפעת עולה כי ההשקעה של לשכת הפרסום הממשלתית מפרוץ המלחמה עומדת על כ-22 מיליון שקל, ובשליש הראשון של נובמבר מדובר בסכום כמעט כפול מזה של ספטמבר • יותר מ־20 גופים ומוסדות מדינה עלו החודש בקמפיינים

מתוך הקמפיין של משרד פובליסיס בארה''ב

למקסם את האפקטיביות: כך פועלים משרדי הפרסום בחזית ההסברה

בימי שגרה מחלקות הקריאייטיב של משרדי הפרסום עובדות כדי לקדם מותגים ושירותים, אבל מאז פרוץ המלחמה הן גויסו לכיוונים פטריוטיים יותר • מקמפיינים של אחדות ושותפות גורל, דרך הסברה בינלאומית ועד פעולות למען החטופים בעזה

הפסקת הפרסומות יצאה להפסקה / צילום: Shutterstock

הפסקת הפרסומות יצאה להפסקה: שורה של משרדים מוציאים עובדים לחל"ת

בימים כתיקונם, הרבעון האחרון בשנה נחשב לתקופה חזקה בענף הפרסום, אבל המלחמה המתחוללת בישראל שינתה את התמונה גם עבורם • בכירי הענף מדברים על ירידה דרסטית בפעילות והפסדים של מיליוני שקלים, לצד הבנה למצב • צפי להתאוששות? במקרה הטוב בינואר

רגע אמת שיווקי: מה לעשות ומה לא לעשות בזמן מלחמה / איור: גיל ג'יבלי

לסובב את גלגלי המשק: הפתרונות של מנהלי השיווק לפעילות בזמן מלחמה

אחרי השבועות הראשונים של ההלם והכאב בעקבות התקפת הטרור הרצחנית, הכלכלה חוזרת לעצמה לאט־לאט, אך בחברות הגדולות עדיין לא בטוחים כיצד נכון להתנהל • סמנכ"לי השיווק מדברים על תחושת התגייסות, רגע אמת וחיבור לצרכים העולים מהשטח • כתבה שנייה בסדרה

הדילמה של מנהלי השיווק / איור: גיל ג'יבלי

הדילמה של מנהלי השיווק: איך נכון לקדם מותגים בזמן מלחמה

המציאות הנוכחית מייצרת סדרי עדיפויות חדשים במשק, וגם בענף השיווק נדרשים לערוך התאמות ולהציב במרכז ערכים שונים • מהם המהלכים שכדאי לקדם כעת, איך לשמור על רגישות לרצונות הצרכנים, ואיך להגדיל מכירות בלי להיתפס בציניות • כתבה ראשונה בסדרה

עדו הר-טוב, מנכ''ל קבוצת גיתם BBDO, / צילום: יח''צ גיתם

איתור נעדרים ומערך הסברה: כך הפך משרד הפרסום גיתם לחדר מלחמה

מאז פרוץ המלחמה התגייס ענף הפרסום לסייע בהסברה, אבל בגיתם לקחו את הדברים צעד אחד קדימה עם חמ"ל איתור נעדרים וחטופים שפועל בשיתוף עם גורמי הביטחון • בראיון ל"גלובס" מספר מנכ"ל הקבוצה, עדו הר-טוב, על העבודה עם 200 מתנדבים, מפנה אצבע מאשימה למדינה, ומספק תחזית קודרת לענף הפרסום: "ייפגע הרבה יותר מאשר בקורונה"

צילום מתוך הקמפיין got milk?

זה היה אחד הקמפיינים המוצלחים. וזה לא הספיק

350 ידוענים גויסו לקמפיין נגד ירידה בצריכת חלב שנחשב לאחד המושקעים • אביב וולף, מנכ"ל חברת תחליפי החלב רימילק, עם ההוכחה לכך שבאזז מטורף הוא לא הכול בשיווק • מדד המותגים 2023

אדם כהן, מנהל פיתוח עסקי ב-Payoneer / צילום: נתנאל טוביאס

העסקים הקטנים והבינוניים מחפשים דלת החוצה

לפי דוח גלובלי של חברת Payoneer, יותר עסקים ישראלים מגדירים יציאה מהשוק המקומי כמטרה מרכזית • אדם כהן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ב-Payoneer העולמית: "ישראל היא כמובן חלק מהעולם המערבי, ויש קשר הדוק בין התהליכים בה לתהליכי מאקרו שמתרחשים בארה"ב ובאירופה • אירועים ומינויים