גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סנו


חברת סנו נוסדה על-ידי ברונו לנדסברג בשנת 1965, מעט אחרי שהקים בשנת 1959 את החברה הדרומית לשיווק, שהמוצר הראשון שייצרה היה אבקה לניקוי אסלות.
תחת הנהגתו של ברונו לנדסברג כמנכ"ל החברה ואחר-כך כיו"ר צמחה סנו והפכה לחברה שמוצריה מוכרים בכל בית בישראל. ‏ ב-1982 הונפקה סנו בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, והיום היא נסחרת לפי שווי של 1.376 מיליארד שקל. ברונו לנדסברג מחזיק ב-38.59% ממניות החברה, ששוויין 531 מיליון שקל. ‏ בשנת 2008  מכרה סנו את אחזקותיה (40%) בחברת שניב לידי משפחת ברנט, בעקבות המכירה נאלצה החברה לבצע מחיקה של כ-8 מיליון שקל. בשנת 2009 נכנסה חברת סנו  לראשונה לתחום המזון היבש - הקימה את חברת אפ-טוטל קורפוריישן ורכשה מפעל לייצור חטיפים. ב-2010 השלימה סנו את עסקת רכישת מותגי קרליין תמורת 85 מיליון שקל. ב-2011 דיווחה החברה כי היא מוכרת את אחזקותיה (50.1%) בחברת אפ-טוטאל קורפוריישן לחברת השיווק וההפצה ש. שסטוביץ, תמורת 3.2 מיליון שקל.
במרץ 2014 הודיעה החברה כי היו"ר ברונו לנדסברג החליט לסיים את תפקידו כיו"ר החברה, בנו אלכס לנדסברג, צפוי להחליפו בתפקיד.

עוד כתבות

חלי טביבי ברקת, אלן וקים הרטמן מקרן FNL, שרית אוחיון, רעייתו של משה אוחיון ז''ל, ובנה / צילום: כפיר סיון

המכון שתומך במיזמים חברתיים במלחמה יציע ליזמים תוכנית מנהיגות

מכון שחרית, שאיבד את היו"ר שלו ב-7 באוקטובר, העניק כ-4 מיליון שקל לכ-150 מיזמים • חלי טביבי ברקת, בכירה במכון: "גילינו מנהיגות יפה בציבור הישראלי, והבנו שאנחנו חייבים להמשיך ולתמוך בה"

מפעל סנו / צילום: שלומי יוסף

החשד לתיאום מחירים בענף המזון: רשות התחרות פשטה על משרדי סנו

רשות התחרות פשטה היום על משרדי חברת סנו וזימנה לחקירה את אחד העובדים, זאת בהמשך לחקירת פרשת תיאום המחירים נגד ענקיות המזון, בהן ספקיות מזון ורשתות שיווק • בדיווח נכתב כי החקירה מבוצעת בחשד לעבירות על חוק התחרות הכלכלית

אדם כהן, מנהל פיתוח עסקי ב-Payoneer / צילום: נתנאל טוביאס

העסקים הקטנים והבינוניים מחפשים דלת החוצה

לפי דוח גלובלי של חברת Payoneer, יותר עסקים ישראלים מגדירים יציאה מהשוק המקומי כמטרה מרכזית • אדם כהן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ב-Payoneer העולמית: "ישראל היא כמובן חלק מהעולם המערבי, ויש קשר הדוק בין התהליכים בה לתהליכי מאקרו שמתרחשים בארה"ב ובאירופה • אירועים ומינויים

מנכ''לי רשתות המזון / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, שלומי יוסף, יח''צ

נפילה ברווחיותן של ספקיות ורשתות המזון, ולא רק בגלל משברי שטראוס ושופרסל

שנה סוערת בענף הקמעונאות הובילה לירידה בשיעורי הרווח של החברות הציבוריות הפועלות בו • הצליחו לשמור על רווחיהן: רמי לוי, יוחננוף וביכורי שדה • את הנפילות הגדולות רשמו שטראוס, שופרסל, סנו ויינות ביתן • מצב המשק יקשה עליהן להגדיל רווחיות ב-2023

שחיקה ברווחיות הן לרשתות המזון והן ליבואניות והיצרניות / צילום: Shutterstock

גל התייקרויות? הרווחיות התפעולית של הספקים הגדולים לרשתות המזון נחתכה בעשרות אחוזים

דוחות המחצית הראשונה של 2022 מצביעים על שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית של יבואניות ויצרניות גדולות בתחומי המזון והטואלטיקה - ובהן שטראוס, סנו, דיפלומט וויליפוד, שספגו את רוב הגידול בעלויות ונמנעו בינתיים מלגלגל אותו אל הציבור • גם רשתות המזון הגדולות סבלו משחיקה ברווחיותן

בית ההסתדרות הציונית בתל אביב / צילום: Shutterstock, Vered Barequet

בלי שקיפות, עם המון ג'ובים: אין הסבר לקיומה של ההסתדרות הציונית ובנותיה בשנת 2022

באיחור של 74 שנה לפחות, הגיעה השעה להלאים את ההסתדרות הציונית ולהעניק את הכסף והסמכויות למוסדות שחזה הרצל • וגם: האינפלציה איתנו, אבל חשוב גם להפנים שהתחרות והמחאות בחוץ מחלחלות ומשפיעות • הכוכבים של השבוע

יובל לנדסברג - מנכ''ל סנו / צילום: אמיר מאירי

גם סנו מרוויחה מממכירת נדל"ן: מכרה מגרשים בעמק חפר

חברת מוצרי הניקוי תרשום רווח של כ-28 מיליון שקל ממכירת מחצית מחלקה בשלושה מגרשים שרכשה ב-2017

מפעל אבגול  / צילום: עינת לברון, גלובס

מנגבות את הקורונה כמו אבק: הווירוס סידר ליצרניות הבדים רבעון חלומי

עם שיפור של מאות אחוזים ברווחים ונסיקה במניות, מלמדים הדוחות הכספיים של אבגול, ספאנטק, עלבד ושלאג על ביקושים גוברים למגבוני חיטוי ומוצרי בד נוספים להתמודדות עם הקורונה • החברות בענף מתאוששות לאחר תקופה ארוכה של דשדוש בעסקיהן

יובל לנדסברג, מנכ”ל סנו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

פחות נייר טואלט, יותר חומרי חיטוי וניקוי: סנו היא אחת ממרוויחות הקורונה

חברת מוצרי הניקוי ואחזקת הבית של משפחת לנדסברג רשמה זינוק של 49% ברווח הנקי הרבעוני, לסך של 48 מיליון שקל • זינקה לשווי של 3.6 מיליארד שקל

אלכס לנדסברג / צילום: שלומי יוסף

סנו: גם תחום מוצרי הניקוי נהנה מביקושים חזקים בקורונה

לפי סנו, "התפשטות הנגיף הובילה לעלייה בביקוש למוצרי החברה", הכוללים מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר, טואלטיקה, קוסמטיקה ועוד

יובל לנדסברג, מנכ”ל סנו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קרן הקורונה של סנו: החברה תרמה מתחילת השנה 2.7 מיליון שקל

החברה, המנוהלת ע"י ממשיכי דרכו של המייסד ברונו לנדסברג, תרמה מיליון שקל לבית החולים תל-השומר לטובת רכישת מכשירי הנשמה בצל משבר הקורונה, וגם פתחה "קרן קורונה"

יובל לנדסברג / צילום: אמיר מאירי

התרגיל של סנו יעלה לה יותר ממיליון שקל

בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סנו נטען כי באריזות של ניילון נצמד, החברה גרעה כ-7% מהמידות שצוינו על האריזה • כעת סנו תגדיל את המוצרים כפיצוי - מהלך שמגלם ערך של החזר כספי לצרכנים בשווי של 988 אלף שקל

סמנכ”ל הסחר והמכירות של סנו לירן ניסימי מונה למשנה למנכ”ל

ניסימי מועסק בסנו 21 שנה, כשבשמונה השנים האחרונות הוא משמש כסמנכ"ל הסחר

מדד המותגים: טואלטיקה וניקיון / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה המותגים המובילים בענף הטואלטיקה ומוצרי הניקיון

גם בתחום הטואלטיקה נרשמו התייקרויות בשנה האחרונה, אבל בניגוד לשוק המזון והמשקאות, שבו העלאות המחירים הביאו לירידה ענפית - קטגוריות טיפוח הפרט והמוצרים לבית דווקא נהנו מצמיחה ריאלית

ג'יל גמון, מנכ"ל סוגת / צילום: איל יצהר

המרוץ לרכישת סוגת: סנו נסוגה מהעסקה ויוצאת מהתמונה

בתגובה לפרסום אמש ב"גלובס", סנו דיווחה היום כי "נכון להיום לא מתקיים מו"מ על רכישת סוגת" • ככל הידוע, מתוך שמונה מציעות שלקחו חלק בהליך לרכישת סוגת נותרו כעת רק שלוש חברות, אחת מהן היא קבוצת המשקיעים בה שותף מנכ"ל סוגת הנוכחי ג'יל גמון

ז'יל גמון, הבעלים של סוגת / צילום: איל יצהר

בלעדי תיכנס לתחום המזון? סנו במגעים לרכישת סוגת מידי ענקית המזון הבריטית

ל"גלובס" נודע כי סנו, יצרנית הטואלטיקה הציבורית שבשליטת ובניהול משפחת לנדסברג, במגעים לרכוש את סוגת, יצרנית המזון שמזוהה בעיקר עם אריזות סוכר, אורז וקטניות ונחשבת למונופול בתחומים הללו • אם עסקה כזו תצא לפועל, תהיה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שלה שסנו תיכנס לתחום המזון

אלכס לנדסברג / צילום: שלומי יוסף

2.5 מיליארד ש': בסנו סימנו את אירופה ומתכוננים להגעת אמזון

קבוצת סנו, שהוקמה לפני 6 עשורים, היא חברה שונה בנוף התעשייה המקומית בכך שנותרה משפחתית • בראיון מיוחד מספר בעל השליטה אלכס לנדסברג על המורשת של אביו, מייסד החברה ברונו לנדסברג המנוח • מדד המותגים

יובל לנדסברג / צילום: אמיר מאירי

בלעדי סנו תמכור באמצעות אמזון מוצרים לשוק האמריקאי

מדובר בפיילוט שייחל באוקטובר הקרוב ויכלול בתחילה 10 מוצרים בתחום הטואלטיקה והקוסמטיקה, באמצעות המותגים נטורל פורמולה וקרליין • במקביל צפויה סנו לשתף פעולה עם אמזון גם בשוק המקומי

דוכן בשר בסופרמקט / צילום: תמר מצפי

לפני כולם גל התייקרויות בדרך? גם מחירי הבשר הקפוא עולים

לאחר שאמש פורסם כי קימברלי-קלארק וסנו מייקרות את מוצרי הנייר בכ-10%, כעת נודע כי גם שניב מעלה מחירים • במקביל, ל"גלובס" נודע כי מחירי הבשר הקפוא המיובא התייקרו ב-20%, כשבשיא - שיתרחש כנראה באוגוסט - ההתייקרות תגיע עד 40%

לפני כולם לא רק קימברלי קלארק: גם סנו מייקרת את מוצרי הנייר

ההתייקרות לצרכן תורגש בכיס כבר בתחילת השבוע הבא, כאשר ככל הנראה גם כאן מדובר במוצרים כמו נייר טואלט, נייר סופג וטישו • המותג של סנו בקטגוריות הללו נקרא "סנו סופט"