לעתים, מנכ"לים מתנהלים לא נכון מול עובדיהם, בין אם נמנעים מעימותים מולם וכך פוגעים בפרודוקטיביות של הארגון, או לחילופין לא מייחסים חשיבות לתחושותיהם • איך ניתן לנהל את הצוותים שלכם מבלי להיות נחמדים מדי או קשוחים שלא לצורך?
האם כדאי שמי שהקים את החברה גם ינהל אותה? מחקר שהשווה ביצועים של חברות משני הסוגים, חשף תשובות מעניינות
מיטל נהרי, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת קוד אואזיס מאמינה שהחברה תצלח גם את המשבר הנוכחי בהייטק "אני לא חושבת שזה יגיע אלינו כי אנחנו חולשים על תחומים שונים – ממסדיים, יזמים וכולי" • ואומרת, "עובד קם בבוקר ומגיע לעבודה שהיא עבור המנהל שלו. אם יהיה לו מנהל טוב שיקדם אותו, זו הצלחה מבחינתנו" • האנשים שמאחורי האנשים
ניסויים שערך פרופ' דון מור מאוניברסיטת ברקלי הראו שאנשים שחשבו שהם עומדים להצליח במבחן לא בהכרח השיגו תוצאות טובות יותר • בראיון ל־HBR הוא מסביר מדוע ביטחון עצמי שאינו תואם את המציאות עלול להיות מסוכן
איך להילחם בנטייה הטבעית ובפיתוי לקבל הסכמה, ולעודד את העובדים ואת ההנהלה להפסיק להתיישר לפי מה שנדמה להם שהמנהל חושב - ולהתחיל להביא רעיונות חדשים באמת • חצי שעה של השראה
החלטות גדולות וקריטיות מעוררות לרוב רגשות עזים, שעלולים להוביל לתוצאות גרועות שיחמירו את הבעיה במקום לפתור אותה • דרך ארבעה שלבים פשוטים, ניתן לתעל את הרגשות ולקבל את הפתרון הטוב ביותר
העולם משתנה בקצב מהיר וללא הרף ומחייב ארגונים להתאים את עצמם אליו כדי לשגשג • מהתמקדות בהעדפה האישית של כל לקוח, דרך אימוץ כישורים דינמיים ועד ביזור סמכויות: כך הארגון שלכם ישמור על יתרון בשוק התחרותי
ניסיון בתפקידים קודמים נחשב למרכיב הכי חשוב בקורות החיים שמשמש לסינון מועמדים למשרה, אבל מחקר מקיף מנפץ את התפיסה הזאת • מה הסיכוי שמנהלי גיוס יפסיקו לסנן לפי ניסיון, ומה יכול לנבא טוב יותר את הצלחת המועמדים?
פרופ' דן עמירם, דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, מציב את הנושאים החברתיים בליבת האסטרטגיה שהוא מתווה • בראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, הוא מדבר על החזון שלו כדקאן ועל הבעיות בשוק התעסוקה, מבקר את יחסה של המדינה לפקולטות לניהול ומסביר מדוע סירב להצעה להתמנות למשנה לנגיד בנק ישראל
מנהלים רבים משתמשים בשיטות המעודדות עובדים לבחון את ביצועיהם דרך נקודת מבט צרה ואישית • התוצאה: זניחת המטרות החשובות באמת לטובת הארגון הדורשות שיתוף-פעולה • להלן מספר פרקטיקות לתמרץ עובדים לעבוד יחדיו
עולם העסקים עבר לעידן שבו גמישות, חדשנות וטכנולוגיה דיגיטלית הפכו למניעים מרכזיים לתחרותיות • בעולם החדש הזה, תפקידם של מנהיגים אינו עוד לגרום לאחרים ללכת בעקבותיהם אל העתיד • אילו תכונות צריך כיום מנהל על מנת להוביל ארגונים ועובדים?
במקרים רבים, ארגונים שבהם הליך קבלת ההחלטות כפוף לאיש אחד מתקשים לצמוח ולקדם רעיונות חדשים • היחסים בין חברי הצוותים כנראה לא טובים, והעובדים לא חשים חלק מרוח הרעיונות • מספר שיטות פשוטות עשויות להניע את העובדים ליזום ולהטיב עם הארגון כולו
מבחינת העובדים, חובת ההוכחה היא על החברה • מועמד איכותי ומבוקש יבחר לעבוד במקום מסוים בזכות ערך משמעותי שהוא מבליט
מה קורה כשהעבר המשפחתי מפריע לנו להתקדם מקצועית ואיך משכנעים בעלי ביטחון עצמי מופרז לשנות את דעתם • 6 כתבות על ניהול שכדאי לקרוא • HBR - מגזין הניהול של הרווארד
פרקטיקות ציניות, כגון תחרותיות קיצונית ופיקוח יתר, עלולות לפגוע במורל של העובדים ולייצר סביבת עבודה לא בריאה, כפי שקרה במיקרוסופט בעבר • כך תזהו ותתמודדו איתן, ותמנעו ממדיניות הרסנית שתוביל לחוסר אמון מצד העובדים בחברה
בעוד שארגונים מסוימים מתמקדים בהכשרה המקצועית של עובדים חדשים, אחרים נותנים עדיפות ליחסים ביניהם • אלא שכל גישה בנפרד עשויה לבוא על חשבון השנייה, ולגרוע מהרווחה ומהביצועים של העובדים • כך תשלבו אותם בארגון בצורה המיטבית ביותר
בינה מלאכותיתהפקולטהחצי שעה של השראהיחסי עובד-מעבידישראל במלחמהמגזין הניהול של הרווארדמילואיםמנהליםניהול וקריירהשוק העבודה