גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצוקת עומסי התחבורה

עוד כתבות

עומס תנועה. גורמים המעורים במו"מ בין המפלגות מעידים כי דרישות לתיק התחבורה טרם עלו על השולחן / צילום: תמר מצפי

תקציב של 30 מיליארד שקל, ואין קופצים על תיק התחבורה

משרד התחבורה, שתקציבו 30 מיליארד שקל בשנה, עתיד להכריע בשנים הקרובות את גורל "המדינה בפקקים" • למרות חשיבותו, הוא בדרכו להפוך לפרס ניחומים למפלגה בת 6-7 מנדטים • יכול להיות שראשי מפלגות הממשלה העתידית לא רוצים לחטוף אש על כך שהפקקים תחתיהם רק יחריפו?

פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

דעה: המפתח לפתרון משבר התחבורה: הקמת אזורי תעסוקה בתוך השכונות

תכנון עירוני נכון ושילוב שטחי תעסוקה בתוך השכונות יכול להציל את ערי ישראל, ואת ירושלים בפרט, מהמשבר התחבורתי הקשה • דעה

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

דעה: איך הופכים אתגר תחבורתי להזדמנות?

שר התחבורה החליט להעלות הילוך בעבודות על פיתוח הרכבת, וזו הזדמנות מצוינת לנצל את הכאוס שייווצר כדי לקדם מספר פתרונות תחבורתיים נוספים במטרופולין • דעה

תחבורה ציבורית בת"א / צילום: איל יצהר

דעה: הכסף חייב ללכת כולו לתחבורה הציבורית

כדי ליצור מערך תחבורה אטרקטיבי שיסיט משתמשים מהרכב הפרטי, מוטב יהיה שכל הסכום שיוזרם לקופת המדינה כתוצאה מאגרות הגודש יגיע לשדרוג מערך האוטובוסים • דעה

פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר

בלעדי התוכנית של האוצר נחשפת: אגרת גודש ביד האחת, עידוד מכוניות פרטיות ביד האחרת

לפי התוכנית, ההכנסות מאגרת הגודש, שיעמדו על 1.5 מיליארד שקל בשנה, ישמשו להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים ולהעלאת התקציבים לתחבורה הציבורית • באוצר שוקלים גם למסות שווי השימוש בחניה

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתיב פלוס: התוכנית החדשה בכבישים מעוררת סערה. הצלחה או כישלון? תעמדו בפקקים עד 2027, ואז נראה

תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

להוציא את העבודה אל מחוץ לפקקים

אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?

פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

אם כבר פקקים, אז שיהיה יעיל

אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב

הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה

פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי

תל אביב כבר לא במרכז? לעובדים נמאס להשתרך בפקקים, והחברות מתחילות לחפש אלטרנטיבות בערים אחרות

העומסים בכניסה לגוש דן מביאים עובדים רבים לחפש עבודה שקרובה יותר למקום מגוריהם • בדיקה שערכה חברת צ'מנסקי בן שחר מראה כי חברות כבר מתחילות לחפש אלטרנטיבות למשרדים בת"א, ולא רק בגלל המחיר

קארפול / צילום: איל יצהר, גלובס

הפקקים של הקארפול לא נעימים, אבל סמוטריץ' צודק: אי אפשר להמשיך עם הרכב הפרטי

בצלאל סמוטריץ' אמנם מחזיק באופן זמני בתיק התחבורה אבל העז לצאת למהלך שקודמו, ישראל כ"ץ, נמנע מלקדם במשך עשור • למרות קיתונות הביקורת, הפקקים והלחץ של הנהגים, הקארפול הוא צעד ראשון בכיוון הנכון וצריך להמשיך להתעקש עליו, עד לשינוי בהרגלי הנהגים • פרשנות

נתיבי איילון, הנחל ומסילת הרכבת לפני ההרחבה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

המקטע השלישי של פרויקט הנתיבים המהירים יוצא לדרך

במסגרת העבודות ייסלל נתיב נסיעה נוסף ממחלף קק"ל ועד למחלף שבעת הכוכבים בשני הכיוונים • כמו כן ייבנו שני גשרים המחברים ישירות את הנתיב המהיר בכביש 20 לנתיב המהיר בכביש 5 • הפרויקט צפוי להסתיים בשנת 2025

פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פקקים ומחסור בחניה: הפתרון הוא (גם) הסברתי

מאות חברות טכנולוגיה פועלות במטרה לסייע ולפתור בעיות תחבורה בארץ ובעולם, אולם זה לא מספיק

יאיר דוכין, ויצמן נגר, אביחי שניר ואפרת טולקובסקי / צילום: שלומי יוסף

"אנחנו לקראת הסופה התחבורתית המושלמת בגוש דן. פקק של יממה"

המחירים בשמים? המשקיעים אשמים במשבר הדיור? הממשלה מגזימה בהתערבות בשוק? חסרות דירות? • בפאנל "גלובס" כינסנו הפעם 4 חוקרים: ד"ר אפרת טולקובסקי, ד"ר ויצמן נגר, ד"ר יאיר דוכין וד"ר אביחי שניר, שמסכימים כי הדרך לפתור את משבר הדיור חייבת לעבור דרך תשתיות התחבורה

פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי

הפקקים יירגעו? 61% מההייטקיסטים אומרים שהם לא מעוניינים לנסוע בקארפול

סקר שנערך בקרב 367 עובדי הייטק ימים אחדים לפני כניסת מיזם "נתיב פלוס" לתוקף, בחן את מידת נכונותם של העובדים להשתמש בתחבורה הציבורית או בתחבורה שיתופית

קרן טרנר /צילום :איל פישר

מנכ"לית משרד התחבורה עם מסקנות ראשוניות על הקארפול: "לא פוסלים הפקעת נתיב נוסף"

אחרי שנתיבי הנסיעה המיוחדים למכוניות שבהם יותר מנוסע אחד יצאו לדרך, מציגה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מסקנות ראשוניות מהפעלת הנתיב הייעודי ומסבירה שרק בעוד מספר ימים ניתן יהיה לדעת בכמה בדיוק קוצר זמן הנסיעה

פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

פקק פלוס קארפול: הקרקס התעבורתי פגע הבוקר בכולם

במחלף נתניה, שם מתחיל הנתיב החדש, התברר שכמות הנהגים שנוסעים עם נוסע אחד הייתה מספיק גדולה כדי למלא את הנתיב הייעודי במהירות • נהגים נוספים שיצאו לתומם ממחלפי נתניה, סלקום ופולג, ורצו להשתלב בתנועה המפוקקת של הנתיבים הרגילים - לא הצליחו ונאלצו להמשיך במסלול הקארפול • רק לקראת מכון ווינגייט התנועה הצליחה להשתחרר • דעה

פקק על כביש 471 / צילום: גיא ליברמן

דריסת רגל ראשונה לקארפול בישראל: הניסוי הגדול של משרד התחבורה יצא לדרך. מה צפוי מהבוקר בכבישים

בכביש החוף ובנתיבי איילון יוקצו נתיבים מיוחדים למכוניות שיש בהן יותר מנהג אחד • משטרת התנועה תאכוף את כללי התנועה • הצמיחה בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א מוכיחה שזה יכול לעבוד, אבל יידרשו השקעות ממשלתיות בחניונים ובתחבורה ציבורית

פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי

2 נוסעים ומעלה: כל מה שצריך לדעת על רפורמת הנתיבים החדשה

במשרד התחבורה מוציאים השבוע לדרך רפורמה משמעותית בשם "נתיב פלוס" שתשפיע מאוד על המצב בכבישים הבינעירוניים – הסבת מסלולים בנתיבי איילון ובכביש החוף לנתיבי תחבורה ציבורית, שהנסיעה בהם תותר גם לרכבים עם 2 או 3 נוסעים

פקק על כביש 471 / צילום: גיא ליברמן

25 מיליארד שקל זה לא מספיק: כמה המדינה צריכה להשקיע בתחבורה כדי להעלות את הפריון

אם רק נעמוד פחות בפקקים, הפריון של הכלכלה הישראלית יגדל בצורה משמעותית • כמה משמעותית? שגם השקעה של 25 מיליארד שקל בשנה עדיין תהיה משתלמת