עד לפני שנתיים אלקטרה צריכה נראתה כמו הבטחה גדולה בתחום קמעונאות המזון עם שתי השקות גדולות שעמדו לפתחה: סבן אילבן וקרפור • אבל דוחות החברה חושפים: הרשתות הבינלאומיות צוברות הפסדים של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים, וסבן אילבן אף עשויה להיסגר • וגם: התיאבון שפגע באחים זלקינד
בתביעה שהגיש מייסד רשת יינות ביתן (כיום קרפור ישראל) נגד בעלת השליטה אלקטרה צריכה, הוא חושף מערכת יחסים עכורה ודורש מימוש אופציה שתניב לו סכומי עתק תמורת יתרת מניותיו ברשת ותשלומים נוספים • אלקטרה צריכה: "טענות התביעה חסרות יסוד"
אחרי שהאחים זלקינד, בעלי אלקטרה צריכה, לא מימשו את האופציה לרכישת יתרת החזקותיו של מייסד יינות ביתן עד סוף ספטמבר 2023, השבוע הם גייסו כ-70 מיליון שקל - אולי גם כדי לדלל את חלקו • כעת הוא מנסה לכפות עליהם את המימוש דרך בית המשפט
אלקטרה מוצרי צריכה הקטינה את ההפסד בגין קרפור, אך ביצועי סבן אילבן החלשים היטו לרעה את המספרים • החברה: "נגיע לרווחיות תפעולית כבר ברבעון הרביעי" • מניית החברה קפצה ב-10%
קמעונאית המזון תפתח החודש את הסניף הגדול ביותר שלה, שיתפרס על פני 5,000 מ"ר, ובהמשך השנה ייפתחו עשרות סניפים, כולל בחברה הערבית ובשוק המהדרין • במקביל גובשה תוכנית התייעלות, שכחלק ממנה יפוטרו כ־80 עובדים
בסוף השבוע, לאחר התפטרותו של המנכ"ל לשעבר אורי קילשטיין ומינויים של שווימר למנכ"ל קרפור ומיכאל לובושיץ למשנה למנכ"ל - שלח יו"ר ועד העובדים אייל אלי דוא"ל להנהלה, בו התריע מפני פעולות חד-צדדיות: "לא נאפשר אפילו מכירת סניף אחד ולא נרשה פגיעה בעובדים" • מקרפור נמסר: "המצב הכלכלי מעולה, ממשיכים בעבודה כמתוכנן ובשיתוף-פעולה מלא גם עם וועד העובדים"
מיכאל לובושיץ, לשעבר מנכ"ל ינות ביתן, חוזר לרשת בכובעה החדש • מינויו מגיע יממה לאחר עזיבתו של אורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור, אותו יחליף מנכל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, עד למינוי מחליף קבוע
במחצית הראשונה של השנה רשמה רשת המזון הפסד של 138 מיליון שקל, בעקבות מהלכים להשקת המותג קרפור בישראל • בעלת השליטה ברשת, אלקטרה צריכה, פועלת להנפקתה בבורסה, במהלך שבמסגרתו יועברו החזקותיה לידי החברה־האם אלקו
עם פרסום התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של השנה, אלקטרה מוצרי צריכה מודיעה כי הסיכוי שתממש אופציה שניתנה לה לרכישת יתרת המניות של יינות ביתן (49%) ברשת קרפור ירד • שווי המניות עומד על כמיליארד שקלים
אלקטרה מציינת כי היא פועלת להנפקת קרפור בבורסה בתל אביב, כאשר במקביל פחתו הסיכויים למימוש האופציה שיש לה לרכוש את יתרת מניות משפחת ביתן • פעילות קרפור רשמה הפסד של 138 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה
רשת הקמעונאות הצרפתית נכנסת לתחרות בתחום מועדוני הלקוחות, כשהחסם העיקרי יהיה הצורך להנפיק כרטיס אשראי ייעודי או להיות לקוחות ביט • הצעת הערך המרכזית של קרפור תתבסס על כלל רשתות אלקטרה מוצרי צריכה, בניסיון לאתגר את השחקנית הגדולה בענף, שופרסל
המאבק מול הספקים על גל ההתייקרויות, הסכסוך המתוקשר עם תנובה שהשאיר אותו עם מקררים ריקים, סערת הסתרת הנשים בסניף Be בבני ברק והכניסה של הענקית קרפור לישראל • אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, נכנס לתפקיד באחת התקופות המטלטלות שידעה הרשת
ברבעון הראשון ייצר מגזר המזון של אלקטרה צריכה הפסד של 82 מיליון שקל, המיוחס בעיקר לשדרוג סניפים והשקת המותג קרפור - וזאת בהמשך להפסדי עתק בשנה הקודמת • המנכ"ל צביקה שווימר: "העבודה שעשינו עם קרפור מאפשרת לנו להסתכל על הנפקה", לצד מימוש אפשרויות נוספות לגבי ההחזקה
לאחר שאשתקד נחתכו שיעורי הרווח של הרשתות המקומיות, ומניותיהן צנחו בעשרות אחוזים, מציבה בפניהם 2023 כמה איומים משמעותיים: אינפלציה שמזניקה את ההוצאות התפעוליות, היחלשות השקל, עליית הריבית והאטה צפויה • ומה לגבי קרפור? גורם בענף מעריך כי "כמות המוצרים שתביא תהיה קטנה, ויכולתה לתת הנחות מוגבלת"
ביום שלישי הקרוב יושקו ברחבי הארץ 50 סניפים של ענקית המזון הבינלאומית קרפור • האם היא עומדת לחולל מהפכת מחירים, כיצד היא תתמודד עם חסמי היבוא, וממה צריכות המתחרות לחשוש? • 3 נקודות לקראת ההשקה הגדולה ביותר בענף קמעונאות המזון בשנים האחרונות
שנה סוערת בענף הקמעונאות הובילה לירידה בשיעורי הרווח של החברות הציבוריות הפועלות בו • הצליחו לשמור על רווחיהן: רמי לוי, יוחננוף וביכורי שדה • את הנפילות הגדולות רשמו שטראוס, שופרסל, סנו ויינות ביתן • מצב המשק יקשה עליהן להגדיל רווחיות ב-2023
מהלך רה־ארגון ברשת המזון הוביל לצניחה של 37% ברווחי בעלת השליטה, אלקטרה מוצרי צריכה, שהסתכמו אשתקד ב־103 מיליון שקל • שכרו של אורי קילשטיין ברשת - בגין חצי שנה בלבד
השנה החולפת התאפיינה במאבק הציבורי נגד ההתייקרויות בשוק המזון, שינויים בחלק מהנהלות הקמעונאיות והיערכות לקראת כניסת הרשתות הבינלאומיות קרפור וספאר • איך תיראה השנה הקרובה של שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף וטיב טעם • לפי תחזית שירה אחיעז מ-IBI, הנתח של המותג הפרטי יגדל, יותר רשתות יפזלו לכיוון הפארם והסטוק, ותורחב הפעילות בשוק המוסדי
שופרסל עובדת על תוכנית התייעלות, יינות ביתן מחכה לקרפור, יוחננוף משקיעה בנדל"ן מניב, בוויקטורי מאמינים בטכנולוגיות, ובטיב טעם בונים על הסניפים העירוניים • קמעונאיות המזון הגדולות בישראל סוגרות את הרבעון השלישי של השנה בצל מאבק המחירים מול הספקיות, מחזקות את המותג הפרטי ומתכוננות ל־2023
חמישה חודשים מאז שמוצרי המותג הפרטי של קרפור עלו למדפים בישראל, הנתונים שמגיעים מיינות ביתן ומגה משקפים שינוי מהותי בהתנהגות הצרכנית • שמן הזית מגיע לנתח של 81% מהקטגוריה, טבלאות השוקולד עם נתח של 56% וקפסולות הקפה עם 47%