אם לא יתוקנו ליקויי הבטיחות של התחנה המרכזית והצו יוותר בתוקף - הן החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם כבר ב-5 בדצמבר • המשמעות: משרד התחבורה יאלץ למצוא פתרון מיידי לאוטובוסים עצמם, שייאלצו לעבור למסלולי נסיעה אחרים
עם חלוף השנים הפכה התחנה המרכזית החדשה למקום אפל, מפחיד ומזהם • תושבי תל אביב נשמו לרווחה כששמעו שהאוטובוסים יפנו את התחנה שנת 2023, אבל אף אחד לא יודע מה הולך לקום במקומה, ולכל אחד מהשחקנים יש אינטרסים אחרים
בתום מו"מ ממושך סיכמו הצדדים, יחד עם נציגי משרדי ממשלה נוספים על הפינוי • שרת התחבורה מרב מיכאלי: "זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל המפגע הזה, שהוא גם סביבתי, גם בריאותי וגם תחבורתי, יפונה ממקומו"
נצבא רכשה לאחרונה את חניון כיכר אתרים בסכום גבוה בהרבה מהשווי המוערך של הנכס שמיועד להריסה ולהקמה של מגדלי מגורים ומלונאות • סקירה של התנהלות החברה בנוגע לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ומלון הנסיכה באילת מעלה תמיהה בנוגע לעסקה ושאלות על המניעים מאחוריה
לקראת פינוי התחנה המרכזית, התושבים בשכונות התקווה, שפירא ונווה שאנן רוצים סנטרל פארק משלהם, ומבקשים לסגור חלק מהרחובות לתנועת מכוניות • עיריית ת"א: התוכנית בשלבי תכנון
לאחרונה הגישו נאמני התחנה המרכזית בת"א דרישה לתשלום שכר טרחה על ידי בעלת השליטה בתחנה נצבא • עוה"ד של נצבא: "הבקשה רצופה בתיאורים מוגזמים ובלתי מדויקים (לשון המעטה) ביחס לפעילות הנאמנים" • ביהמ"ש קבע כי הנאמנים יגישו דוח כספי המפרט את דרישתם
זיהום האוויר באזור התחנה המרכזית החדשה בתל אביב חורג מהתקן המותר כבר שנים • בזמן הסגר, כשפעילות התחבורה הציבורית פחתה, רמת הזיהום ירדה בכמעט שני שליש. למרות זאת, העירייה מתנגדת לפינוי התחנה בעשור הקרוב
למרות מחיקת העתירה, ביהמ"ש דרש ממשרד התחבורה להוציא לתחנה המרכזית רישיון להפעיל מתחמי תחבורה • בנוסף, הסכם ההתקשרות עם בעלת השליטה נצבא קוצר מתקופה של 24 שנים ל-5.5 שנים
המרכז התחבורתי הצפוני של הבירה יכלול מסוף נוסעים וחניון למאות אוטובוסים שמעליהם גג בתצורת גינה ירוקה • הפרויקט נאמד ב-212 מיליון שקל • החניון יביא לפינוי חניון האוטובוסים שפועל בסמוך לבנייני האומה
מתחת למנופים שבונים את שכונת נווה שאנן המתחדשת, על דירות ה-2.5 מיליון שקל שלה, נמצא הריכוז הכי גדול בארץ של נרקומנים, ואליהם מצטרפים באין מפריע ולאור יום מכורים חדשים • בעירייה מכירים היטב את תחנות הסמים וכך גם קציני המשטרה, אז למה הבעיה הכי בוערת של דרום תל-אביב נותרת ללא מענה? תחקיר G
נאמני התמח"ת ביקשו לחלק דיבידנד לנצבא בסך 78 מיליון שקל בשל היותה נושה של החברה ובעלת מניות בה • ביהמ"ש אישר את הבקשה בכל הנוגע להיותה של נצבא נושה, אך קבע כי עיקרון השוויון אינו מאפשר להורות על חלוקה של דיבידנד הנובע מהיותה בעלת מניות בחברה, ולכן סכומו פחת
לטענת אגד ודן, לולא התנהלותה של נצבא, לא היה צורך בהליך הקפאת ההליכים של החברה, והיו נחסכות ההוצאות הגבוהות שהוצאו בעקבותיו • השופט בנימין ארנון דחה את הבקשה תוך שהוא מצביע, בין היתר, על כך שאגד ודן "התעוררו מאוחר", ואף הצביע על כך שבזמן אמת טענה אגד אחרת
בעיריית חולון התנגדו בעבר להקמת מתחם תחבורתי גדול בכניסה לעיר • אלא שמהתנגדות שהוגשה לאחרונה לתכנית המתאר של חולון עולה החשש שבמחלף חולון תוקם תחנה מרכזית ענקית • עיריית חולון: "מתנגדים להקמת תחנה מרכזית במקום"
תחנות האוטובוסים המרכזיות היו פעם הלב הפועם של הערים בישראל; ברבות השנים הפכו רבות מהן לעצם בגרון שתוקעת את התחדשות הערים ונתונה לחסדיו של יזם פרטי (שהוא גם חבר של שר האוצר)
במכתב לח"כ דב חנין, כותב ראש עיריית ת"א-יפו כי המגעים להארכת החוזה להפעלת התחנה לא נעשו בתיאום או בידיעת העירייה ■ עוד כותב חולדאי: התחנה היא בבעלות פרטית של חברת נצבא; יכולת העירייה לייצר שינוי מוגבלת
פרופ' דוד האן בעקבות פסק הדין של השופט בנימין ארנון בעניין התחנה המרכזית החדשה בת"א, שדחה תביעות חוב שהגישה נצבא עקב כשלי התנהלות של בעלי השליטה
אוטובוסיםדרום תל אביבזיהום אווירמרב מיכאלימשרד התחבורהנצבאעיריית תל אביברון חולדאיתל אביבתמר זנדברג