במסגרת השינוי, אנשים שיפרסמו תוכן שמוגדר כפוליטי או חברתי – החשבון שלהם באינסטגרם ובת'רדס יוגדר כחשבון לא מומלץ, והתכנים של חשבון זה לא יקבלו חשיפה בקרב משתמשים שאינם עוקבים • ראש מטה ההסברה האזרחי: "משפיענים רבים יעדיפו כעת שלא להתבטא בנושאים פוליטיים ובנושאי המלחמה, ויתמקדו בסרטונים של חתולים"
התמיכה בפלסטינים דומה לחדירה מוצלחת של מותג כוח דוגמת נייקי או קוקה־קולה • כדי להתמודד מולה צריך לחשוב כמו צ'לנג'ר ברנד, להבליג על היגון הישראלי ולשים את חמאס במרכז
עשרות סטודנטים מהאוניברסיטאות קורנל, קולומביה, MIT ,UPenn ועוד סיירו ביישובי העוטף ושמעו עדויות ממקור ראשון על אירועי המלחמה • חברי המשלחת גם שוחחו עם הנשיא הרצוג • ישראל מתגייסת
ישראל נקלעה למשבר קיומי בין השאר מפני שהיא אינה יכולה עוד לשכנע את חצי העולם שהיא ראויה להנחות
עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ישראל נתפסה לא מוכנה בחזית ההסברתית, ולתוך הוואקום שנוצר נכנסו משפיעני רשת ופעילים חברתיים • שלושה מהם, יוסף חדאד, אלה קינן וליאור סושרד, התארחו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס לשיחה על אתגרי ההסברה • חדאד: "אין הבנה לחשיבות ההסברה למתן קרדיט לצה"ל"; קינן: "אני לא אוהבת את המילה הסברה. אתה לא שולט בנרטיב"; סושרד: "יש פער גדול ברשתות - כל אחד רואה את האמת איך שהוא חושב"
מיד לאחר פלישת חמאס מצאה עצמה ישראל מותקפת גם בזירת דעת הקהל העולמית • כמו בכל שאר התחומים כמעט, גם כאן אזרחים החליפו את הגורמים הרשמיים - ונרתמו למשימה • כפנים של ישראל הם חשופים להתקפות ברשתות החברתיות, ולא פעם עלולים לשלם מחיר אישי
המדינה זקוקה למשרד הסברה חדש עם מאות אנשי מקצוע בארץ ובעולם שיעבדו לאורך כל השנה - ולא נקודתית כפי שנהוג כעת • גם שימוש יומיומי בכלי AI עשוי לאזן את התוצאה
במקום לזלזל, להטיף ולחנך את הציבור העולמי ביחס לפעולות ישראל במלחמה, צריך לייצר נרטיב חדש • אימפריית הטרור התת־קרקעית מתחת לגן משחקים צריכה להיכנס לפנתאון תמונות הרוע, לצד מטוס מתנגש במגדל הסחר העולמי
אילון לוי נדרש להסביר את ישראל לא פעם במהלך השנים בהן חי בלונדון. מאז החלה המלחמה הוא מתראיין סביב השעון כדובר הממשלה לתקשורת בינלאומית, ואף הפך לתופעת רשת בעקבות הבעת פניו המופתעת • בשיחה עם גלובס הוא משתף את הרגעים המתסכלים בתפקיד, ומדגיש שלעומתם ישראל נהנית מהרבה תמיכה בעולם
החברות הישראליות שפועלות בשוק הגלובלי נדרשות לבחון מחדש את מערך השיווק שלהן ולעדכן מסרים • חשוב לשדר יציבות ואיתנות למרות הקושי, אך כדאי להימנע ממיצוב פוליטי
התמיכה הרחבה בחמאס שמפגינים צעירים ברשתות החברתיות לא נולדה במלחמה הנוכחית. היא תוצר של עבודה שיטתית שמבצעים ארגונים פרו־פלסטיניים מול הדור הצעיר • אם ישראל רוצה לשנות את יחסי הכוחות, עליה לפעול לאורך כל השנה ולאמץ נרטיב חדש
סם לסין, יזם אמריקאי־יהודי המקורב למארק צוקרברג, מביע בגלוי את דעותיו הפרו־ישראליות מאז פרוץ המלחמה בעזה • אולם לאחרונה, עם טרנד ה"מכתב לאמריקה" של בן לאדן, הוא דווקא דואג יותר לארה"ב וליהודים החיים בה: "יש איום מיידי על ביטחונם הפיזי של יהודים"
ג'ונתן אלחורי הוא נוצרי ממוצא לבנוני, בן למשפחת צד"לניקים, שהחליט להקדיש את חייו ל"שיווק" ישראל בעולם • החודש הוא יצא לשמונה קמפוסים בארה"ב במשלחת של דיפלואקט כדי לשנות את הנרטיב שהתקבע במלחמה • "הציבור הישראלי עבר דה־הומניזציה, וחשוב להחזיר לו את האנושיות"
את אירופה שוטף גל הזדהות עם הפלסטינים, אך רוברט האבק, סגן קנצלר גרמניה, מבהיר: "לתאר את חמאס כתנועת שחרור זה סילוף עובדות שלא נעבור עליו לסדר היום" • מנהיג מפלגת הירוקים זכה לפופולריות מחודשת כשקרא לתמוך בקהילה היהודית בנאומי תוכחה שזכו למיליוני צפיות בטוויטר
אנחנו נמצאים בעולם לעומתי, שרואה פעמים רבות בישראל את הצד התוקפן • הדרך להתגבר על הנחיתות הטבעית היא באמצעים כספיים: ניתן להקים מעין משרד פרסום גדול, עם מטה מרכזי ושלוחות בכל העולם • ההשקעה הכספית יכולה לגרום לשינוי בדעת הקהל העולמית • דעה
תחנת הרדיו "ישראל 2" שהחלה לפעול בארה"ב הייתה בהקמה כמעט שנתיים • "אנחנו מעדכנים על המתרחש בישראל, מראיינים בעלי עסקים ישראלים שמספרים על המצב בארץ ומשמיעים מוזיקה ישראלית, אבל גם מעדכנים מתרחשות הפגנה פרו-ישראלית" אומר ניסן כהן, מפעיל התחנה • ישראל מתגייסת
בימי שגרה מחלקות הקריאייטיב של משרדי הפרסום עובדות כדי לקדם מותגים ושירותים, אבל מאז פרוץ המלחמה הן גויסו לכיוונים פטריוטיים יותר • מקמפיינים של אחדות ושותפות גורל, דרך הסברה בינלאומית ועד פעולות למען החטופים בעזה
סרטון ההסברה המציג את הזוועות שביצע חמאס ב–7 באוקטובר כבר הוקרן לעיתונאים זרים ולחברי הכנסת • איל פרוכטר, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, אומר: "החשש הוא שיצפו בו בני נוער, או אנשים שאינם מנוסים בלהגן על נפשם" • מה עושים אם זה בכל זאת קורה?
שער ה"טיים" על "הזוועות של עזה" מסמן כי הגיע תורה של המטוטלת התקשורתית בעולם לשוב לצד הפלסטיני • אולם, עד כה תמיכת המנהיגים האירופיים בישראל עומדת איתן, כשההישג החשוב ביותר הוא שהאיחוד טרם קרא באופן ברור להפסקת אש • האם סופה להישחק?
ההסברה הבינלאומית צריכה להתמקד באוכלוסייה הנוצרית ובאוכלוסייה המוסלמית המתונה, עם מסרים שמותאמים לבני דור ה־Z ודור ה־Y • שימוש בתוצרי בינה מלאכותית הוא מכפיל כוח משמעותי, אך צריך להיעשות במקביל לתמונות וסרטוני הזוועה מהשטח