גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

במבה

חטיף פופולרי של אסם

עוד כתבות

המרכז הלוגיסטי של אסם באזור התעשייה חבל מודיעין / צילום: יח''צ

"מדובר בלא פחות מרעידת אדמה": הדרישות של עובדי אסם מהחברה

ההסתדרות שלחה מכתב למנכ"ל אסם אבי בן אסייג, בו היא קוראת לישיבה דחופה כדי לוודא את הביטחון התעסוקתי של העובדים בישראל בעקבות הכוונה להעביר את הבעלות על מותגי החברה לנסטלה • אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון: "נתחיל הידברות מול ההנהלה, ומקווים להגיע לפתרונות"

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

אין כמו אמא, גרסת המלחמה: הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר השבוע

השילוב בין פריטה על נימי הרגש, בחירת גיבורות חדשות ומהלך הטבות אמיתי מסייע לבנק הפועלים לעמוד בראש דירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לבמבה - שהשבוע עברו זכויות הקניין הרוחני שלה לנסטלה השוויצרית

במבה / צילום: Shutterstock, defotoberg

כמה תפסיד מדינת ישראל כשהבמבה והפתיתים יעברו מאסם לנסטלה?

אסם ממשיכה בהעברת זכויות הקניין הרוחני שלה לנסטלה ומעבירה את הבעלות על מותגי-העל כמו במבה והפתיתים לענקית הבינלאומית • מה המשמעות של העברת הזכויות, מה עלולות להיות ההשלכות על הייצור המקומי, והאם אחד המותגים הכי ישראליים צפוי לעשות רילוקיישן?

קמפיין יס / צילום: צילום מסך

הסכסוך בין קשת ל־yes נפתר, ונועה קירל חזרה להפסקת הפרסומות בערוץ 12

הפרסומת החדשה והרגועה של yes מתברגת במקום התשיעי בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של פרטנר היא הזכורה ביותר, ושל במבה היא האהובה ביותר שבוע שני ברציפות

אליעד בקמפיין במבה של אסם / צילום: צילום מסך

בתקופה כה לחוצה, גם במבה יכולה לרגש ולהפוך לפרסומת האהובה ביותר

הקמפיין הכלל-ישראלי של אסם רושם אהדה גבוהה כבר בשבוע הראשון לעלייתו לאוויר, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • המפרסם שרשם את ההשקעה הגבוהה ביותר הוא מותג הרכב החשמלי הסיני XPENG

מסקנות המדד

אוהבים מותגים, ועדיף שיהיו בינלאומיים

תרגמנו את ההעדפות הצרכניות של 3,500 נשאלי הסקר שלנו ל־7 תובנות מסכמות, ובהן: הישראלים אוהבים מותגים בינלאומיים אבל לא ממהרים לאמץ מותגים חדשים. מעריכים נוסטלגיה, ביקורתיים כלפי הבנקים, וגם: מתי מותג העל מדורג נמוך ממותגי המשנה שלו?

במבה שזורה בחיי הישראלים / צילום: Shutterstock, defotoberg

הבמבה של אסם עקפה את המותג הבינלאומי וכבשה את המקום הראשון במדד המותגים

דווקא בשנה שאופיינה בגל התייקרויות, במהלכה נכתבו מילים רבות על ירידה בנאמנות הצרכנית, במבה של אסם היא המותג הישראלי הראשון שכובש את פסגת המדד • כיצד הצליחה הבמבה לעקוף מותגי ענק כמו קוקה־קולה וגוגל, ומה הופך אותה לכה מיוחדת?

במבה שזורה בחיי הישראלים / צילום: Shutterstock, defotoberg

סוד הקסם של במבה והמהפך של המים המינרליים בדרך לצמרת

במבה הוא המותג הישראלי המוביל במדד אחרי חברות הענק מארה"ב • ובכלל, מוצרי מזון ומשקאות נתפסים מוערכים במיוחד ומהווים כמעט רבע מרשימת מאה המותגים • וגם: הדרך של קוקה-קולה לתחתית, ושל מותגי המים לצמרת • מדד המותגים 2022

מוצרי אסם / צילום: תמר מצפי

הראשונה למצמץ: מה הוביל לעליית המחירים של אסם

פרשת תיאום המחירים הכניסה את השחקנים החזקים ביותר בשוק המזון לחדרי החקירות והקפיאה את גל ההתייקרויות בענף - עד להודעת אסם • היצרנית השלישית בגודלה בתחום תעלה לקמעונאים את המחירים של מאות מוצרים • "אין חברה שלא תעלה מחירים", צופה בכיר בענף בשיחה עם גלובס

קפסולות של נספרסו / צילום: Shutterstock, Manu Padilla

כשבית הקפה נכנס הביתה והסוכר יוצא מהאופנה, נספרסו הופכת לפופולרית יותר מקוקה קולה

חברת קפסולות הקפה ניצבת בראש דירוג הצרכנים בתחום המזון והמשקאות, אחרי שנה של סגרים שהעבירו את צריכת הקפה הביתה • סודהסטרים מתברגת לראשונה בחמישייה הפותחת • מדד המותגים

השטח של במבה בחולון / צילום: כדיה לוי

בלעדי אחרי 55 שנה: נסטלה מוכרת את הקרקע שבה פעל מפעל במבה המיתולוגי בחולון

חברת המר מתכות, שפועלת במגרש הסמוך למפעל במבה המיתולוגי בחולון, שילמה כ-19 מיליון שקל עבור הקרקע • לפני כשבעה חודשים אסם-נסטלה חנכה את המפעל החדש בקריית גת ופינתה את המקום • העסקה מצטרפת לשלוש עסקאות גדולות שביצעה החברה בשנה האחרונה

מדד המותגים: מזון ומשקאות / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

קולה, במבה, קפה ותה: מה הם מותגי המזון והמשקאות המובילים בישראל ואיך ייראה עתיד הענף

כדי להישאר רלוונטיות בעיני הצרכנים, חברות המזון שהיו רגילות באופן מסורתי לייצר מוצרים בייצור המוני, עוברות לייצר מוצרים שפונים לקהלים ייעודיים - ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא לקטוז וללא בשר • אלה המותגים שהצליחו לשמור על מקום של כבוד במודעות של צרכני ישראל ב-2019

מחקרים ברפואה / אילוסטרציה: שאטרסטוק

איך השפיעה הבמבה הישראלית על המדע ועוד מחקרים ששינו את פני הרפואה

כתב העת הרפואי המוביל NEJM במחווה לעורך שלו בשני העשורים האחרונים: בחר את המחקרים ששינו את פני הרפואה מאז תחילת המילניום ופורסמו בו לראשונה • בראש הרשימה - המחקר שמצא שחשיפה לבמבה מפחיתה אלרגיות לבוטנים

מנכ"ל אסם, אבי בן-אסאייג, בהשקת מפעל הבמבה בקריית גת / צילום: שני מוזס

מנכ"ל אסם, אבי בן-אסאייג: "החלום שלנו – במבה בכל סופר בארה"ב"

התינוק של במבה עובר לדרום: אסם חונכת מפעל במבה בקריית גת בהשקעה של 200 מיליון שקל, שיאפשר לה להכפיל את קצב הייצור • יו"ר אסם, דן פרופר: "אסם ונסטלה ימשיכו להשקיע בפיתוח התעשייה בישראל" • נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "קמפיין נגד מזון מעובד כמו במבה זה לצאת נגד עשרות אלפי מקומות עבודה"

איציק צאיג/ צילום: ענבל מרמרי

"קריסת מגה? טראומה. 7 השנים האחרונות היו קשות בענף המזון"

7 השנים של איציק צאיג כמנכ"ל אסם ייזכרו גם כ-7 השנים הרעות של שוק המזון לאחר המחאה החברתית • בראיון בלעדי לקראת חשיפת מדד המותגים בוועידת MAD הערב מעריך צאיג כי חברות המזון יידרשו להתייעל כדי לא לייקר מחירים, מסמן טרנדים ומספר על תוכניות הקריירה העתידיות

מחטף החטיפים

היעדר סימון שלילי על חטיפים מלוחים, כשהצרכן יודע שהוא קיים - רק מזיק

פרופר: "עמישראל צמח על במבה - והוא חי, בריא ונושם"

יו"ר אסם: "המלח לא יירד לגמרי מהשולחן, אבל אנחנו מנסים להרגיל את הציבור לצרוך פחות ממנו. אין לנו שום רצון ושום יכולת ללחוץ על משרד הבריאות"

טיפים לנהיגה בחורף / מדד הפרסום החודשי של יוטיוב וגלובס

מדד הפרסומות ביו-טיוב לינואר: מריאנו ו-AIG בראש

במדד הצפייה לחודש ינואר בולט השימוש בסלבס, בתוכן גולשים ובסרטונים קצרצרים המיועדים לרשת בלבד

אסם במבה

לפני כולם שופרסל נגד אסם: הורידה מהמדפים את הבמבה הגדולה

אסם החליטה להפסיק את ייצור אריזת במבה 100 גרם, מוצר ייעודי לרשת שופרסל, ובתגובה שופרסל לא הכניסה למדף את אריזת הבמבה 80 גרם - שהיא אריזת הבמבה הנמכרת ביותר בשוק

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: אילן בשור

מזרחי-טפחות - הפרסומת הזכורה השבוע; הוט מובייל - האהובה

למרות השקעה לא מבוטלת של 1.8 מיליון דולר, הפרסומת של yes הגיעה רק למקום השמיני בפרסומות הזכורות