הדמות: פיל ג'קסון
תפקיד: מאמן ה-NBA המצליח בכל הזמנים, עם 11 אליפויות כמאמן של שיקגו בולס ושל הלוס אנג'לס לייקרס.
הניצוץ: שני דברים מאפיינים את העשייה של פיל ג'קסון ואפשרו לו להגיע להישגיו האדירים: האחד, התחדשות מתמדת. בכל פעם שהוביל קבוצה לאליפות, ג'קסון הצליח להביא אותה לאליפות שניה ברציפות, ובשלושה מקרים אף הצליח לזכות בשלוש אליפויות ברצף. לשם כך, הוא אף פעם לא נח על זרי הדפנה לאחר זכייה באליפות, אלא הגיע לעונה העוקבת עם התובנה שהקבוצה חייבת להמשיך להתפתח ולהתחדש אם היא רוצה להמשיך להצליח.
השני, לג'קסון יכולת לנהל קבוצה ללא שיקולי אגו, ליצור שיתוף פעולה ממושך ועמוק. על אף שאימן "מפלצות אגו" כמו מייקל ג'ורדן, קובי ברייאנט ושאקיל אוניל, הוא השכיל לתת לכל השחקן את שהיה צריך על מנת להוציא ממנו את המיטב; לגרום לו להיות חלק מהקבוצה ולא להחזיק את עצמו מעליה.
הציטוט:
."Winning is about moving into the unknown and creating something new"
ועוד ציטוט ממנו, שמהווה עבורי מגדלור בניהול להצלחה וביצירת שיתוף פעולה בתוך צוותים ובין צוותים:
After years of experimenting, I discovered that the more I tried to exert power directly, the" less powerful I became. I learned to dial back my ego and distribute power as widely as ".possible without surrendering final authority
מה למדתי מהדמות: ראשית, אף פעם לא להיות מסופק מהמקום שבו אתה נמצא - תמיד לראות היכן אפשר להשתפר ולהשיג עוד. שנית, מדהים מה ניתן להשיג ברגע שמניחים את האגו בצד ושמים רק את המטרה אל מול העיניים.
קמפיין השקת מי עדן בקבוק ממוחזר - להשתנות בדרך לעתיד ירוק יותר
חברת מי עדן הינה חלוצת חברות המים המינרלים בישראל, מובילת שוק עם נתח שוק של כ-37% בשנים האחרונות. גם אנחנו, כמו פיל ג'קסון, מבינים שהדרך לשמר הובלה היא כל הזמן להשתנות ולהשתפר.
מזה זמן, מי עדן מבצעת מגוון פעולות שמטרתן למזער את הפגיעה באיכות הסביבה. כך למשל, 45% מצריכת האנרגיה של המפעל שלנו מקורה בטורבינות הרוח ברמת הגולן ואנו בתהליך של התקנת פאנלים סולריים על גג המפעל, על מנת לצמצם עוד את צריכת האנרגיה ממקורות לא מתחדשים. כל המלגזות במפעל הינן חשמליות, אנו עושים שימוש חוזר ככל שניתן בחומרים כגון משטחי עץ, קרטונים וכיוצא בזה, וכמובן פעילות הכדים שלנו המאפשרת לציבור ליהנות ממים מינרליים בבית באמצעות כלי לשימוש חוזר.
באוגוסט השנה, עשינו את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר במוצר הדגל שלנו, בקבוקי המים. עברנו לייצור של בקבוקים ש-25% מחומר הגלם שלהם הוחלף מפלסטיק רגיל לפלסטיק ממוחזר.
השקת המהלך החלה בשינוי קטן אך מאוד בולט במוצר עצמו - כל פקקי הבקבוקים הוחלפו לירוקים, וסימנו את המהפך הירוק שהמותג עובר. בנוסף, על התוויות הודגש מסר הבקבוק הממוחזר בשקיפות מלאה תוך ציון מודגש וברור של אחוז החומר הממוחזר בתוך כלל הבקבוק (25%). זאת מתוך תפיסה שקיימות אמיתית מחייבת תקשור כנה ופתוח עם הלקוחות. פרסמנו את המהלך בתקציב מדיה מוגבל, בעיקר באמצעות קמפיין שילוט חוצות, שאיפשר להציב את המוצר בפרונט עם ויז'ואלים מרהיבים. אלו העבירו מסר חד ופשוט המחבר בין המקורות הטבעיים של המים שלנו ברמת הגולן והמעבר שלנו לבקבוק שהוא צעד ראשון בדרך לעתיד ירוק יותר. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו - הגענו לנתח שוק של כ-42% בזמן הקמפיין, והצלחנו עד היום לשמר נתח שוק של כ-40%.
כך עשינו צעד גדול בכיוון הנכון, אבל מבחינת החברה זוהי רק ההתחלה. החזון שלנו הוא לייצר בקבוקים שעשויים מ-100% חומר ממוחזר ולהמשיך לצמצם את הפגיעה בסביבה. מי עדן בדרך לשם ולא תעצור עד שתוודא כי היא נותנת לטבע כל מה שהיא יכולה לתת לו בחזרה.