X

שיתוף

סגירה

ניצן כהנא

המאבק בזנות ובסחר נשים

ליידי גלובס מציג: 20 האקטיביסטיות המשפיעות בישראל 2018 - ניצן כהנא / צילום: ענבל מרמרי
אוכלוסיות שקופות

המאבק

"עד היום אסרו בחוק רק עבירות סרסרות, סחר בנשים והחזקת בתי בושת, מבלי להתייחס כלל לצרכנים, למרות שהם אלה שמניעים את התעשייה כולה והופכים את ניהול בתי הבושת ודרדור צעירות לזנות לעסק כלכלי. אנחנו, המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, דורשות לאסור בחוק צריכת זנות, ולהקים מערכי שיקום לשורדות הזנות".

הטריגר

"יש אוכלוסיות שלמות ששקופות לחברה ולממסד. בישראל חיות היום מעל 12,000 נשים בזנות - נשים שקולן כמעט ולא נשמע. הפער הדרמטי בין התקדמות המהפכה הפמיניסטית לבין המקום הכל כך מושתק שבו הושארו שורדות הזנות, לא נותן לי מנוח. אני מאמינה שאין כזה דבר מאבק לשוויון אמיתי לנשים, בלי מאבק למען הקבוצה המוחלשת ביותר בתוכנו. המאבק שלנו מתחיל מלמטה, אצל מי שמנוצלות 26,500 פעמים מדי לילה בישראל".

המהלך האפקטיבי

"הפיכת המאבק ממאבק שוליים, עם תומכת אחת בכנסת לפני עשור - ח"כ זהבה גלאון - למאבק מרכזי וכמעט מיינסטרימי. התקשורת היום עוסקת בנושא תדירות, וכשעלתה השנה הצעת החוק להפללת לקוח ושיקום השורדות - תמכו בה 74 חברי כנסת, מרחבי הקשת הפוליטית, בלי מתנגדים ונמנעים".

נקודת המשבר

"פרסום לא מדויק בתקשורת, שאפשר היה להסיק ממנו שלקחנו שני צעדים אחורה במאבק. באותו ערב כמעט קרסתי. חשבתי על הנשים שהבטחנו להן שנייצר מציאות אחרת, הרגשתי את כובד המשקל של הנערות שידורדרו לזנות אם לא נילחם מלחמה אמיתית בתעשיית המין, ונחנקתי. מספר ימים לאחר מכן הרציתי בפני חניכי מכינה, וראיתי איך מבטם מתקשה כשהם שומעים על המציאות האכזרית של מעגל הזנות. אמרתי להם את מה שהייתי חייבת לשמוע בעצמי: אני מאמינה, באמת, שאנחנו הולכות להצליח בענק".

לרכישת מנוי מיהו אקטיביסט האנשים מאחורי הפרוייקט