x

שיתוף הפרויקט

סגור
להביא את קולות המוחלשים | אנדרה טבקוף

קרן נויבך מגישת סדר יום ברשת ב' המשיכה לעשות ב-2017 את מה שהיא עושה הכי טוב: תוכנית רדיו נשכנית שנוגעת בעיקר, אבל לא רק, במציאות החברתית המורכבת שאנחנו חיים בה. כלומר, נויבך נלחמת את מלחמתם את החלשים והמוחלשים. זאת עמדתה ושם לבה נמצא ואת זה היא מביאה לשידור, בין אם תחת הכובע של רשות השידור או של תאגיד השידור הציבורי.

השנה היא קיבלה את פרס אגודת העיתונאים תל אביב על הסיקור הפעיל של תחום מטופלי הנפש בבתי החולים הפסיכיאטריים. נויבך אמרה בטקס: "אם יש משהו שלמדנו, אני והצוות, זה שאין משהו שמפחיד יותר אנשים מהתווית של חולי נפש. היה לנו מאוד קל להשאירם מאחורי החומות של מחלקות הפסיכיאטריות. זה נושא שנורא קשה להסתכל לו בעיניים ולהבין שמתישהו שכחנו אותם ואפשרנו לאנשים שמנהלים את העסק הזה לעשות את זה לא כמו שצריך".

אבל לא רק פגועי נפש. קחו למשל את סיפור מותו של יוסף סלמסה. צעיר יוצא אתיופיה שנעצר על ידי משטרת ישראל וכנראה עבר התעללות במעצר שהובילה להתאבדותו לאחר תקופה. נויבך לא משחררת את הסיפור וממשיכה לעקוב אחריו באדיקות שהיינו מצפים ממנה דווקא מחוקרי משטרה. גם נפגעי תקיפה מינית מקבלים ממנה תמיכה בלתי מסויגת, האחרונה שבהם היא הקצינה צ' שהתלוננה על נצ"מ רוני ריטמן ועוברת שבעה מדורי גיהינום מאז. נויבך לא מרפה מהסיפור, ומהתמיכה המבישה שזוכה לה ריטמן דווקא ממפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.

במשך שנים הייתה נתונה נויבך להתנכלויות מצד הפוליטרוקים של רשות השידור, שבשיאן הוצב לידה "מגיש אורח" כדי "לאזן". אבל נויבך הצליחה להתעלות מעל הכל ולהמשיך לעשות היטב את מה שהיא יודעת ומאמינה בו. גם ההתחלה בתאגיד לא הייתה קלה, שכן שם שינו את שעות השידור שלה מ-8:00-10:00 ל-10:00-12:00, ובכל זאת זה עשה לה רק טוב, שכן אחוזי ההאזנה ל"סדר יום" רשמו עלייה נאה.

הצג עוד...