x

שיתוף הפרויקט

סגור
7

קלמן ליבסקינד

תאגיד, ערוץ 20, מעריב

 - קלמן ליבסקינד / צילום: איל יצהר
עיתונאי. ימני זה רק בונוס | יונתן כיתאין

החל מאמצע מאי 2017, עם יציאתו לדרך של תאגיד השידור הציבורי - זה שראש הממשלה בנימין נתניהו כל כך נלחם נגדו כי הרי הוא מלא בשמאלנים וסתם אנשי נוני מוזס - הפך קלמן ליבסקינד לחלק מהתיקון, שלו הוא תמיד הטיף. התחקירן והעיתונאי הוותיק שבמשך שנים כתב (ועדיין כותב) על חוסר האיזון הפוליטי בקרב העיתונאים והמגישים הבכירים, שזועק לתיקון במיוחד בכלי התקשורת הממלכתיים, החל להגיש - יחד עם אסף ליברמן - את תוכנית האקטואליה המרכזית של רשת ב', זאת שמשודרת בשעות האטרקטיביות ביותר.

היום, אחרי שהתאגיד כבר באוויר, כמעט שכחנו, אבל בימים שבהם הוא נאבק על קיומו, לעיתים נגד רוב הסיכויים, ליבסקינד הפך קצת בעל כורחו לאחד מהקלפים החזקים שבהם יכלו לנפנף אלדד קובלנץ ואנשיו אל מול המתקפה המפתיעה של ראש הממשלה שהתהפך לפתע על התאגיד שיצרה ממשלתו שלו. באחד משיאי המשבר הללו, ליבסקינד אף הפתיע וציין כי בתאגיד הציעו לו לשמש כפרשן היחיד בתחומים המדיני, הפוליטי והמשפטי. לא פחות.

פחות או יותר באותו עניין, הוא גם היה צריך להבהיר לדורשי טובתו, במירכאות או שלא, ששיתוף הפעולה עם ליברמן לא נכפה עליו כדי שיהיה לצדו איזה "שמאלן אחראי", אלא היה בחירה שלו. ואכן, היום כשהתוכנית כבר באוויר אפשר לשמוע שהכימיה בין שני המגישים החדים עובדת היטב, ו"קלמן-ליברמן" מצליחה לאתגר את מרואייניה ואת מאזיניה, ולהימלט לפחות בחלק מהבקרים מהבנאליה הבלתי נמנעת של מחזור החדשות היומי.

מלבד התוכנית היומית ברשת ב', ליבסקינד גם מחזיק טור שבועי במוסף הפוליטי של מעריב, והוא חבר קבוע בפאנל של התוכנית "הפטריוטים" שמשודרת בערוץ 20, שם גם חשף השנה כי על פי חקירת מח"ש אירוע הדריסה באום אל חיראן לא היה פיגוע, וכי בתפקודה של המשטרה בו נפלו כשלים חמורים.

הצג עוד...