x

שיתוף הפרויקט

סגור
6

גיא פלג

חברת החדשות

 - גיא פלג / צילום: איל יצהר
המקליט הלאומי | יונתן כיתאין

במדינה ובמערכת פוליטית שבהן הכל נמדד אך ורק במישור הפלילי, זה רק טבעי שכתב לענייני פלילים ומשפט יהפוך לאחד מהעיתונאים הבולטים והמשפיעים ביותר על סדר היום. לא שגיא פלג היה עיתונאי אלמוני או חסר הישגים לפני כן, אבל עידן חקירות ופרשיות נתניהו זימן לו את האפשרות לעלות עוד שלב אחד במדרג, והוא היה שם כדי לקחת זאת בשתי הידיים.

על ההישג העיתונאי הגדול ביותר שלו - גם לשיטתו, כפי שהודה בראיון שנתן ב-2017 ל"גלובס" - עוד הספקנו לכתוב כאן בגיליון של השנה שעברה. החומרים שעלו מתמלילי השיחות המוקלטות של בנימין נתניהו ונוני מוזס היו מסמרי שיער בפני עצמם, אך האופן שבו הם הוצגו, ההקראה שלהם באינטונציה הייחודית של פלג ופריסתם בהמשכים, יום אחרי יום במהדורה המרכזית, הפכו את האפקט התקשורתי לחזק במיוחד.

בהמשך השנה ובתחילת השנה הנוכחית היו לפלג עוד שתי חשיפות שקשורות למשפחת נתניהו. בנובמבר הוא חשף תביעה של עובדת נוספת בבית ראש הממשלה, שירה רבן, שתיארה מסכת קשה שעברה עליה בתקופה הקצרה בה עבדה שם. פלג, שחשף בעבר גם את התביעות שהגישו מני נפתלי וגיא אליהו בעקבות מה שעבר עליהם בבית ראש הממשלה, נקט לאחר פרסום הידיעה צעד חריג כשבטקסט שפרסם הודה שטעה בהחלטה שקיבל עם פרסום הראיון: "טעיתי כשלא פרסמתי את שמה של שירה רבן... צבועה התקשורת שלא מפרסמת את שמה ועסוקה בשאלה האם נהגו מקורבי נתניהו כשורה כשפרסמו את שמה. על התקשורת היה לפרסם את שמה מיד", הוא כתב באתר של חברת החדשות.

בחודש שעבר היה פלג אחראי לעוד סיפור שקשור במשפחת נתניהו. פרסום הקלטות השיחה של הבן, יאיר נתניהו, עם שניים מחבריו, אחד מהם בנו של טייקון הגז קובי מימון, עורר לא רק עניין ציבורי גדול אלא גם חולל שוב - בדומה באופן מסוים לפרסום הקלטות נתניהו-מוזס - סערה בביצת התקשורת המקומית. זה קרה לאחר שהתברר כי הקלטות הוצעו קודם לכן לחדשות 10, שהעדיפו לוותר עליהן, גם בשל תוכנן וגם על רקע העובדה שהמקור דרש עבורן תשלום.

הצג עוד...