תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לא רק המחיר קובע: מה עוד מחפשים מי שטסים לחו"ל?

התפיסה לפיה המחיר הוא חזות הכל עבור כל מי שטס לחו"ל לא תמיד נכונה • רבים מעדיפים לשלם עבור הנוחות שמספקת מחלקת הפרימיום במטוסים ולשדרג את חוויית הטיסה

הנוסעים לחו"ל מחפשים את חוויית הטיסה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
הנוסעים לחו"ל מחפשים את חוויית הטיסה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף אל על

חוויית הטיסה לחו"ל השתנתה. לצד פתיחת השמיים לתחרות וירידת המחירים, החלו חברות התעופה להשקיע גם בשירותי פרימיום שונים. זאת לטובת מי שעבורם החופשה המהנה מתחילה כבר מרגע היציאה מהבית לשדה התעופה. מדובר בחוויית טיסה משודרגת, אשר מקנה תחושת פרטיות ואינטימיות, מושבים מרווחים, ארוחות מפנקות, דלפקי צ'ק אין ייעודיים בשדה התעופה ועוד.

אם פעם המגמה הכמעט בלעדית בקרב הנוסעים הייתה למצוא את כרטיס הטיסה הזול ביותר, כיום רבים מחפשים גם את הנוחות והפינוק. הם אף מקצים לשם כך תקציב גבוה מבדרך כלל. על פי נתוני יאט"א, ארגון חברות התעופה הבינלאומיות, בחמש השנים האחרונות חל גידול של כ-12% בכמות הנוסעים שבוחרים לטוס במחלקות הפרימיום. מה מחפשים מי שטסים לחו"ל ומה הם בודקים לפני הזמנת הכרטיס? על כך בכתבה שלפניכם.

רוצים ליהנות גם בדרך לחופשה

רונית (25) סיימה בקיץ שעבר את התואר שלה בכלכלה וחשבונאות. על מנת לחגוג את סוף הלימודים, וגם את האירוסים לבן זוגה, תכננו השניים לבלות 10 ימים בפריז. השניים הזמינו כרטיס טיסה במחלקת תיירים, לא לפני שערכו השוואה מקיפה בין המטוסים השונים שטסים בקו לפריז. "רצינו שמהרגע הראשון שנצא מהבית ועד הרגע שנחזור אליו - הכל יהיה מושלם. חשוב היה לנו שהטיסה תהיה נוחה כמה שאפשר, שיהיה כיף לטוס. שנוכל גם לישון קצת", היא מסבירה את מערכת השיקולים. "בנוסף, אחד הדברים שאני בודקת כשאני מזמינה טיסה הוא - האם קיימת במטוס מערכת בידור אישית, שתעביר לי את הזמן כשמשעמם או כשלא נרדמים".

מערכת הבידור האישית, מתברר, חשובה גם לרבים אחרים. סקר של חברת המחקר JD POWER, שנערך בשנה שעברה, קבע כי ההיצע במערכת הבידור בטיסה יכול להעלות את שביעות הרצון של הנוסעים מהחברה בכ-10%.

נוחות ורעננות בדרך לפגישה הבאה

אפי (37) הוא סמנכ"ל בחברה ישראלית בתחום הפארמה. הוא טס לחו"ל לפגישות ברחבי העולם לפחות פעמיים בחודש, בעיקר בקו תל אביב לונדון ולעיתים גם למקומות מרוחקים יותר, כמו הונג קונג וניו-יורק. "מאחר שאני טס הרבה, מאוד חשוב לי שהמושב יהיה מרווח ונוח, יאפשר לי להטות אותו לאחור מספיק, על מנת לנוח ולישון אם צריך. אבל כמובן שעליי לשמור על גבולות תקציב הגיוניים", הוא מספר. "לכן, תמיד כשאני מזמין את הכרטיסים במסגרת העבודה, אני בודק את המטוסים של החברות שטסות ליעד שאני מגיע אליו. לאחר מכן, אני קורא באתרי המלצות טיסה, כמו SeatGuru או SeatExpert, על המושבים במטוסים שלהן ובוחר בהתאם באיזו חברה לטוס".

מחלקת הפרימיום של אל על - חוויית הטיסה המשודרגת בהישג יד. לפרטים הקליקו כאן >>

אפי לא לבד. על פי סקר משנת 2016 של "לונלי פלנט" 40% מהנוסעים לחו"ל ציינו את הפרמטר של נוחות המושב כאחד החשובים לבחירת טיסה; כמעט 10% מהנוסעים טענו כי הדרך הטובה ביותר ללמוד על נוחות הטיסה היא דרך אתרי המלצות טיסה, כמו אלו שהוזכרו קודם.

לקצר את התורים

שי (70) ואדוה (65) הם זוג פנסיונרים ממרכז הארץ. מאז שיצאו לגמלאות, הם מקפידים לצאת לחופשה מספר פעמים בשנה. "עכשיו, כשאנחנו כבר מבוגרים, כל מה שנשאר לנו זה ליהנות ולנצל את החסכונות שצברנו. לא נחסוך דווקא על החופשות שלנו בחו"ל", מסבירה אדוה בחיוך.

"אחד הדברים שהכי חשובים לנו בטיסה הוא הלוגיסטיקה בשדה התעופה - האפשרות לעבור את כל המסלולים המייגעים בשדה כמה שיותר מהר", אומר שי. כדי לצלוח את התורים במהירות ויעילות, אדוה ושי פועלים בכמה דרכים: "אנו בעלי דרכון ביומטרי ולכן לא נאלצים לעמוד בתור של ביקורת הדרכונים הרגילה. חוץ מזה, הכרטיסים שאנחנו קונים תמיד מעניקים לנו אפשרות להשתמש בדלפקים המועדפים", מזכיר שי. שירות הדלפקים המועדפים מאפשר לנוסעים להתחיל את החופשה מהר יותר. בנוסף, הם גם חשים שאינם "עובדים" בדרך אליה, והכל מתנהל עבורם ביעילות.

אל על מרחיבה את שירותי הפרימיום

החיפוש אחר מושב מרווח, שירות ייעודי ומפנק, מערכת בידור אישית משוכללת, תורים מקוצרים ועוד, הם רק חלק משירותי הפרימיום שנוסעים בכלל, וישראלים בפרט, מחפשים בשנים האחרונות על מנת לשדרג את הטיסה שלהם. החוויה הזאת לא חייבת לבוא עם תג מחיר גבוה במיוחד. עם כניסתו לשימוש בשנה שעברה של מטוס הדרימליינר (787) החדיש של חברת אל על, השיקו בחברה גם מחלקת פרימיום, המדורגת, כאמור, בין מחלקת תיירים למחלקת עסקים מבחינת רמת השירותים. החל מהחורף, אל על הרחיבה את השימוש במטוסי הדרימליינר למגוון רחב של יעדים - פריז, לונדון, הונג קונג, ניו יורק, מיאמי, לוס אנג'לס וטורונטו. בהמשך יתווספו יעדים נוספים, ביניהם שני יעדים חדשים של אל על בצפון אמריקה - סן פרנסיסקו ולאס וגאס.

לפי גורמים בחברה, תוכננה מחלקת הפרימיום בדרימליינר מתוך ראייה והתחשבות במגוון רחב של קהלים וצרכיהם. היא מותאמת עבור מי שמבקשים לטוס בנוחות, בתנאים הקרובים יותר למחלקת עסקים מאשר למחלקת תיירים. המחלקה נפרדת משאר חלקי המטוס באמצעות וילון ויוצרת תחושה של פרטיות; היא כוללת 28 מושבים מרווחים יותר; רמת השירות גבוהה יותר, תקבלו בה ארוחה הדומה לזו שבמחלקת עסקים ושירות משודרג של משקאות אלכוהוליים; גם מערכת הבידור האישית בה כוללת מסך אישי גדול יותר מאשר בשאר המטוס (13 אינץ', HD); וכמובן, עוד לפני העלייה למטוס, מעניקה הנסיעה במחלקה את האפשרות לעשות שימוש בדלפקי-צ'ק אין ייעודיים.

הטיסה במחלקת הפרימיום גם מאפשרת לשלוח מזוודה נוספת לבטן המטוס (שתי מזוודות בסך הכל) ותיק נוסף קטן (טרולי) שניתן להעלות למטוס (שניים בסך הכל). הדבר מתאים, למשל, למי שצריכים לקחת איתם ביגוד רב כשהם נוסעים למדינות קרות יותר או חוזרים לארץ לאחר מסע שופינג רחב.

בשורה התחתונה, לנוסע הישראלי חשובה חוויית הטיסה, והוא מוכן לשלם עליה. במקביל, נראה שלהשקעה של חברות התעופה בשירותי פרימיום יש בהחלט תמורה בדמות עלייה בשביעות הרצון של הנוסעים. עולם התעופה המשתדרג תכופות, מתאים עצמו לצרכים והרצונות של הנוסעים. אלה נהנים מכך בכל טיסה וטיסה - במחיר ששווה וניתן לעיתים לשלם כדי להתפנק. נתראה בנתב"ג.

להתפנק בטיסה במחיר נוח? נסו את מחלקת הפרימיום של אל על. לפרטים הקליקו כאן>>