גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד ב-0.1%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-0.1% והדאו ג'ונס עלה בשיעור דומה.

21:25

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.1% והדאו ג'ונס עולה בשיעור דומה.

מניית טרגט  נסחרת במגמה חיובית לאחר שבסיטי שדרג את המלצתם על המניה לקנייה מניטרלי וציינו כי להערכתם החברה נחשבה לאחת מהמנצחות במגזר הקמעונאי. במקביל ב-UBS, שגם מחזיקה בדירוג קנייה במניה, ציינו כי הם אופיטמיים לגבי הדוחות שהחברה צפויה לפרסם לרבעון הראשון של השנה וכי התוצאות צפויות לתת רוח גבית למניה.

במקביל, מניית הבנק האירופאי UBS  מזנקת בחדות לאחר שהציגה תוצאות חזקות ברבעון הראשון של השנה. בבנק דיווחו על רווח של 52 סנט למניה והכנסות של 12.74 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו ל-18 סנט למניה והכנסות של 11.95 מיליארד דולר. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות במגמה מעורבת. התשואה ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב רמה של 4.45%. התשואה לשנתיים נסחרת ביציבות סביב 4.82%.

19:49

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות. הנאסד"ק מוסיף לערכו 0.2%, ה-S&P 500 עולה בשיעור דומה והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

מניית אנבידיה  יורדת בכ-1% לאחר שהמשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר הודיע היום שחתך את השקעתו בענקית השבבים. דרוקנמילר הסביר את החלטתו בכך שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב. "סגרנו כמה פוזיציות במרץ, אני בסך הכל צריך הפסקה. היתה לנו הצלחה כבירה, דברים רבים שזיהינו כהזדמנויות בשוק הוכחו כנכונות", אמר המיליארדר ל-CNBC. 

18:59

ענקית הטכנולוגיה אפל  מרכזת עניין לאחר שהכריזה על דגמים חדשים של הטאבלטים שלה - iPad Air ו- iPad Pro. טים קוק, מנכ"ל החברה התייחס לחדשות והדגיש: "זהו היום הגדול ביותר לאייפד מאז השקתו". דגמי האייפד החדשים הם הראשונים שהוציאה אפל מאז אוקטובר 2022, ומדובר בזמן הארוך ביותר שאפל עברה מבלי לעדכן את קו מוצרי האייפד מאז השקתו ב-2011. 

הדגם החדש של ה-iPad Pro יהיה היקר ביותר והמתקדם ביותר ויגיע בשני גדלים, דגם 11 אינץ' ודגם 13 אינץ' , אמרה אפל. החברה הדגישה כי מדובר בטאבלט הדק ביותר אי פעם, שמגיע בעובי של 5.1 מ"מ. מחירו של ה-iPad Pro הקטן יותר יתחיל ב-999 דולר ומחיר דגם ה-13 אינץ' הגדול יותר, יתחיל ב-1299 דולר. 

במקביל, באפל מוסיפים כי ה-iPad Pro יתחבר ל-Magic Keyboard, שיצמיד את הטאבלט למקלדת ומשטח עקיבה במטרה לדמות חוויית מחשב נייד בדיוק כמו מקבוק. 

18:39

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות: הדאקס קפץ ב-1.4%, הפוסטי טיפס ב-1.2% והקאק הצרפתי עלה בכ-1%.

16:56

מניית סרגון , שמספקת פתרונות לתחום התקשורת האלחוטית, יורדת לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה. החברה בניהולו של דורון ארזי רשמה הכנסות של 88.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, צמיחה של 6.1%, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-90.7 מיליון דולר. 33% מההכנסות ברבעון היו מצפון אמריקה. הרווח הנקי של סרגון הגיע ל-403 אלף דולר, ירידה לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-4.7 מיליון דולר. החברה מאשרת את התחזית השנתית שלה וממשיכה לצפות להכנסות של 385-405 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 11%-17%, עם תזרים חיובי ורווח נקי Non-GAAP.

מניית טוקספייס  נופלת גם היא על רקע הדוחות הכספיים, למרות שעקפה את תחזית האנליסטים בהכנסות והציגה רווח Non-GAAP דומה לתחזית האנליסטים. החברה אשררה את התחזית השנתית להכנסות של 185-195 מיליון דולר, צמיחה של 23%-30% לעומת 2023.

במקביל, אודיוקודס  צוללת בחדות לאחר שדיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2024: ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-60.1 מיליון דולר, גידול צנוע של 1.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ופחות מהצפי שעמד על 62 מיליון דולר. שווי השוק של החברה הוא כ-350 מיליון דולר וב-12 החודשים האחרונים טיפסה המניה בכ-15%. 

הרווח הנקי המתואם (על בסיס Non-GAAP) עמד על כ-5.2 מיליון דולר ו-17 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר ו-8 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד, אך נמוך בהרבה מצפי האנליסטים לרווח של 23 סנט למניה.

אודיוקודס הכריזה על חלוקת דיבידנד במזומן בסכום של 18 סנט למניה ובסכום כולל של 5.5 מיליון דולר. במהלך הרבעון רכשה אודיוקודס 937,301 ממניותיה הרגילות בשווי מצטבר של 6.3 מיליון דולר.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.3% והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

15:16

דיסני  יורדת במסחר המוקדם בכ-5% -  ענקית השידור והסטרימינג רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של 1.21 דולר למניה לעומת הצפי שעמד על 1.1 דולר למניה. ההכנסות היו 22.08 מיליארד דולר ופספסה את הצפי שהיה 22.12 מיליארד דולר. 

13:54

אפל  מתחילה לייצר שבבי בינה מלאכותית לדאטא סנטר ובעצם תתחיל להוות תחרות לאנבידיה. אפל לא פוסלת את האופציה למכור שבבי בינה מלאכותית כחלק מהעסקים שלה, כך לפי הדיווח של וול סטריט ג'ורנל. 

12:40

פלנטיר טכנולוג'יס חברת ניתוח הנתונים מבוסס הבינה המלאכותית פרסמה דוחות שעמדו בציפיות האנליסטים, אך התחזיות שלה איכזבו את המשקיעים והמניה נופלת ב-15% במסחר המוקדם. המניה עלתה בכ-46% מתחילת השנה, וקודם לדוחות, טיפסה בכ-8%. 

12:06

ענקית האנרגיה הבריטית BP  דיווחה על רווח רבעוני נמוך מהצפוי, 2.7 מיליארד דולר, וזאת בגלל ירידת מחירי האנרגיה ובעיקר ירידה בשולי הרווח. למרות זאת, דיווחה החברה על רכישה עצמית של מניות בשווי של 3.5 מיליארד דולר עוד במחצית הראשונה של  השנה. 

10:21

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים - הדאקס והקאק עולים ב-0.5%, הפוטסי הבריטי ב-1%. 

אודיוקודס דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2024: ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-60.1 מיליון דולר, גידול צנוע של 1.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-2.1 מיליון דולר או 7 סנט למניה בדילול מלא.

אודיוקודס הכריזה על חלוקת דיבידנד במזומן בסכום של 18 סנט למניה ובסכום כולל של 5.5 מיליון דולר. במהלך הרבעון רכשה אודיוקודס 937,301 ממניותיה הרגילות בשווי מצטבר של 6.3 מיליון דולר.

09:31

מדד הנג סנג יורד כעת ב-0.5%, וזאת לאחר 10 ימים רצופים של עליות בהם הוסיף 15%. בינואר 2014 רשם המדד 14 ימים של עליות. 

08:44

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת, הניקיי היפני והקוספי הדרום קוריאני עולים ב-1.3% וב-1.8% בהתאמה, המניות הסיניות יורדות, מדד שנגחאי יורד ב-0.2% ומדד הנג סנג ב-0.8%. 

החוזים עתידיים בניו יורק נסחרים הבוקר ביציבות סביב שער הבסיס. 

אתמול וול סטריט, בהמשך למומנטום החיובי שהחל בסוף השבוע האחרון בעקבות דוח התעסוקה, ננעלה בעליות שערים -  מדד הנאסד"ק קפץ בכ-1.2%, ה-S&P 500 טיפס ב-1% וב-3.2% בשלושת ימי המסחר האחרונים. הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.5%. 

מניות השבבים ממשיכות במומנטום החיובי ותעודת הסל SOXX של השבבים עלה ב-2% אתמול  וב-16% מתחילת השנה. מניית מיקרון  זינקה לאחר שחברת שירותי הפיננסים בירד שדרגה את המלצתה על המניה למשקל יתר מניטרלי. בבירד מציינים כי הם רואים "הזדמנויות משמעותיות גם קדימה".

לברקשייר האת'וואי  יש כ-190 מיליארד דולר במזומן, וזאת לאחר שבאפט ושותפיו הקטינו ב-13% את אחזקתם באפל . לאלון מאסק, מייסד טסלה יש רעיון עבור באפט: "עליו לרכוש מניות טסלה, זהו הצעד המתבקש", צייץ מאסק ברשת החברתית X השייכת לו. באפט התבטא בעבר שהוא לא מתלהב מיצרניות של מכוניות חשמליות, את השקעתו ב-BYD הוא צימצם לא מזמן. מאסק לא פרט את הסיבה לכך ש"זהו הצעד המתבקש".

בנק אוף אמריקה בתחזית וורודה על רדיט. הרשת החברתית שהונפקה במרץ במחיר של 34 דולר למניה ובשווי שוק של 6.5 מיליארד דולר. מחיר המניה עומד כעת על 48 דולר. במכתב למשקיעים, נותנים אנליסטים בבנק אוף אמריקה מחיר של 50 דולר. "אנחנו מצפים לעליה של 30% בהכנסות ל-212 מיליון דולר ולעליה של 20% מהכנסות מפרסום".

בשלהי עונת הדוחות,  דיסני  תדווח היום לפני הפתיחה. 

לאחר שכ-80% מ-500 החברות במדד S&P 500 דיווחו, עולה שהרווח הממוצע למניה עלה ב-5% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל, לפי פאקט סט. זוהי העלייה הגדולה ביותר מאז הרבעון השני של 2022 ואף מעבר לצפי שעמד על צמיחה של 3.2%. כל זאת למרות הריבית הגבוהה שבדרך כלל פוגעת בשווי המניות. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרו ביציבות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.5%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.81%. 

גוזלן מ-IBI מעריך ש"יש סיכון כלפי מעלה לאינפלציה מה שעלול להוביל לעלייה מסויימת בפרמיית הסיכון הנדרשת בשוק האג"ח. לפיכך, בתמחור הנוכחי אנו מעריכים כי הפוטנציאל להמשך ירידת תשואות מוגבל, ושנמשכת העדיפות לאיגרות החוב הצמודות למדד ביחס לנומינאליות".

חבית נפט אמריקאי נסחרת כעת ב-79 דולר והנפט מסוג ברנט ב-84 דולר, עלייה של 1%. סיבה נוספת לעליית מחיר הנפט היא העלאת המחיר על ידי ערב הסעודית. בשעות הערב, ירד מחיר הנפט ל-78 דולר לחבית, למרות שישראל לא הגיבה רשמית, קבלתה את תנאי הפסקת האש יכולים להוריד את מחירי הנפט ב-2-3 דולר נוספים. מחיר הנפט עלה ב-9% מתחילת השנה.

לגבי ארה"ב מציין גוזלן שהגישה המאוזנת של הפד נוחה לשווקים, אך מעלה את הסיכון האינפלציוני. "החלטת הריבית בארה"ב בשבוע האחרון הייתה לפני פירסום נתוני התעסוקה ומדד השירותים שהיו מתונים מהצפי, אך התרחשה לאחר פרסום העלייה הגבוה מהצפוי במדד עלות השכר שהיוותה התפתחות בעייתית, בפרט לאחר ההפתעה כלפי מעלה בנתוני האינפלציה לאורך הרבעון הראשון של השנה".

"ההתפתחות האחרונות הובילו את השווקים להעלות את הציפיות להפחתת ריבית בשליש האחרון של השנה, לכ- 1-2 הפחתות עד לסוף השנה, אך לשם כך יידרש מפנה מחודש כלפי מטה בקצב האינפלציה, התפתחות שבשלב זה מוערכת על ידינו בהסתברות נמוכה".

הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר הלילה את הריבית במדינה ללא שינוי. בבנק מזהירים שלא נראה שהאינפלציה מאטה למרות שלא צפוייה שם העלאת  ריבית נוספת. 

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר התייחס היום להתפתחויות המאקרו האחרונות בארה"ב: "קיימת אפשרות להורדות ריבית נוספות במהלך 2024. אנו ממשיכים לצפות שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר".

"דו"ח שוק העבודה לחודש אפריל הציג תוצאות מתונות, צמיחה מתונה בשכר ואבטלה מעט גבוהה יותר. התעסוקה הייתה חלשה במיוחד בענפים הכלכליים שתלויים יותר במחזור הכלכלי כמו תיירות ופנאי, שם נוספו רק 5,000 משרות חדשות".

"שיעור האבטלה עלה ל-3.9%, מה שמרמז כי שוק העבודה בארצות הברית מתחיל להיחלש. כמו כן, גם נתוני המשרות הפנויות מדו"ח JOLTS דווחו כנמוכים יחסית, רמז נוסף להתמתנות שוק העבודה בארצות הברית. ירידה בכמות המשרות הפנויות ובהתפטרויות מרצון מובילה ללחצים נמוכים יותר להעלאת שכר, ואכן העלייה בשכר השעתי המדווח הייתה נמוכה יחסית - מה שמראה כי הסיכון לאינפלציה משוק עבודה חזק פחת".

"סיכוני האינפלציה הנמוכים מגדילים את ההסתברות שהפד יוכל להוריד את הריבית בפגישות הקרובות, ולכן קיימת אפשרות להורדות ריבית נוספות במהלך 2024. אנו ממשיכים לצפות שהפד יתחיל להוריד את הריבית בספטמבר, ובהתאם לכך הביטחון בתחזית שלנו עלה".

עוד כתבות

לאה ופנר, מנכ''לית ההסתדרות הרפואית בישראל / צילום: יח''צ הר''י

"זו הייתה שמורת טבע של דו־קיום. עד ה־7 באוקטובר"

עד ה־7 באוקטובר, מערכת הבריאות הישראלית הייתה "חוף מבטחים של דו־קיום", כפי שהגדירה מנכ"לית ההסתדרות הרפואית, לאה ופנר ● אבל בחודשים האחרונים התעוררו בתוכה רגשות עזים של כעס וחשדנות בין ערבים ליהודים, ולפי ופנר, "יש דלק באוויר ואסור לטאטא רגשות טעונים מתחת לשטיח" ● האזינו

צוק סרטנים / צילום: דניאלה אבואב

שני האחים התל אביביים שעושים כבוד למטבח הים תיכוני בשוק הכרמל

השף רן תמיר גילה את המטבח במוסד גמילה מסמים שאליו נכנס בגיל 19 ● במסעדה שפתח עם אחותו שיר הוא עושה אוכל משוחרר מהגדרות, תמים בדרכו ומלא רגש

תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ

חברת הסייבר שצנחה אחרי הדוחות והישראלית שבדרך לנאסד"ק

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי צפויה להשלים הנפקה בנאסד"ק ●  סנטינל וואן הציגה תחזית מאכזבת ● וארבה רובוטיקס קפצה בחדות לאחר שהודיעה על קבלת הזמנות בהיקף של 103 מיליון שקל לגיוס חוב בבורסת בת"א

ג'יימי דיימון / צילומים: AP, Ludovic Marin ו־Shutterstock

המלך של וול סטריט: בדרכו החוצה מצמרת הבנקאות, ג'יימי דיימון זורק כמה נבואות זעם

העומד בראשו של ג'יי.פי מורגן, שהפך הודות לניווטו לבנק האמריקאי המוביל בשווי שוק ונכסים, ידוע גם כרואה השחורות של הענף ● פעם אחר פעם הוא מזהיר מפני אינפלציה גבוהה, מיתון עולמי ואיומים גיאו–פוליטיים, וזוכה לאוזן קשבת מהמנהיגים הבכירים ביותר ● כעת הוא רומז שהפרישה שלו תהיה מוקדמת מהצפוי, ומספק עוד תחזית שחורה לקינוח: "היערכו לתרחיש הגרוע ביותר"

לישראל הייתה תוכנית סודית ליום שאחרי בעזה. חמאס חיסל אותה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ישראל שינתה את המבצע ברפיח בלחץ אמריקאי, הניסוי שעשוי לשפר את מיפוי המנהרות התת-קרקעיות בעזה וכך חיסל חמאס את תוכנית היום שאחרי של ישראל • כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; סנטינל וואן ירדה בכ-13%

הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת ● הניקיי עלה בכ-1.3% ● מניית ג'יי.די. ספורטס נופלת בכ-11% בשל האטה במכירות ● מחירי הנפט ירדו ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בירידות ● מדד ה-PCE, מדד האינפלציה המועדף על הפד, עמד על 2.7% באפריל, בהתאם לציפיות

משתתפי משלחת של דיפלואקט / צילום: דיפלואקט

הסטודנטים הישראלים והזרים שהופכים לשגרירי הסברה של ישראל

ארגון דיפלואקט מכשיר בימים אלה כ–180 סטודנטים, כולל משרתי מילואים, במטרה לייצג את המדינה בזירת יחסי החוץ ● בוגרי הארגון לקחו השנה חלק במשלחות להאג ולקמפוסים בארה"ב ● ישראל מתגייסת

יו''ר ספיר קורפ, אלכס ספיר / צילום: יח''צ

מיליארדר בצרות: חברת הנדל"ן מת"א שמקדמת הסדר חוב

אלכס ספיר בעל השליטה בספיר קורפ פותח במגעים להסדר חוב מול מחזיקי שתי סדרות האג"ח בתל אביב ● הסיבה: החברה חוששת שלא תספיק למכור את המלון שלה במנהטן בזמן כדי לשלם את התשלום הקרוב ביולי

בני שגיא, מהשבוע הבא נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע / איור: גיל ג'יבלי

צעיר, על אופנוע, עם לשכה במרתף: למה כולם מדברים על נשיא ביהמ"ש החדש בבאר שבע?

בני שגיא, מהשבוע הבא נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, מצליח פעם אחר פעם להביא להסדרי טיעון ולחסוך למדינה מיליונים, בזכות טיפול מהיר ויכולת להביא את הצדדים להסכמות ● מבקריו חושבים שהוא לפעמים לוחץ מדי, והכרעות מתוקשרות שלו שונו לאחר ערעור ● עכשיו שגיא, שידהר כל הדרך לבאר שבע על אופנוע כבד, יצטרך ללמוד את החוקים של הדרום

סיכום שווקים / צילומים: שלומי זירה, אנבידיה, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איפה בכירי המשקיעים ממליצים לשים את הכסף - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהלי בתי ההשקעות הגדולים בישראל מביעים חשש מהכיוון אליו צועדת הכלכלה הישראלית  ● אנבידיה זינקה בשלושת ימי המסחר האחרונים ביותר מ־20%, מה הוביל לכך? ● המניות הישראליות שייכנסו, ומה עוד חשוב לדעת לקאת עדכון מדד ראסל ביוני ● ועוד כתבות על המצב בשווקים

מגדלי לנדמרק / הדמיה: 3d Vision

ארוחת בוקר של רותי ברודו: חברת הסייבר שעוברת למגדלי לנדמרק

קייטו נטוורקס תעזוב את משרדיה במגדל עזריאלי שרונה ותעבור למגדל לנדמרק במתחם שרונה ● החברה תשכור כ-17,000 מ"ר המשתרעים על פני 6 קומות בהסכם שהיקפו מוערך בתעשייה בכ-200 מיליון שקל לתקופה של חמש שנים

הישראלים שחוזרים, דווקא עכשיו / צילום: Shutterstock

‎"לא רוצה להגיע למצב שבו אני מרגיש מצורע": הישראלים שקיבלו החלטה גורלית דווקא עכשיו

רייזי עוזבת ג'וב חלומות בקנדה כדי לגדל את ילדיה בארץ, יניב מרגיש שאף אחד ברחוב שלו בלונדון כבר לא מבין אותו, את רם הכריעה העוינות מצד הסובבים אותו בסיליקון ואלי, ובינה ששבה ארצה אחרי עשור בצרפת בטוחה: "לכל מדינה יש את הבעיות שלה" ● אל מול הקולות שבטוחים שזה בדיוק הזמן להגר, יש מי שהחליטו לחזור לישראל

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בתל אביב; קמטק ופריורטק יורדות בכ-6%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד בכ-1% ● בבורסה מזהים שמשקיעי חוץ המשיכו לצמצם החזקות במניות מקומיות ● בבורסה בת"א יפורסמו דוחות חברת הנדל"ן קבוצת אשטרום ורשת גולף ● בפוריה פיננסים מעריכים כי השקעה במדד S&P 500 עלולה להיות מסוכנת ● פעילים ניהול תיקים: מתרחק המועד להפחתת ריבית בישראל ובארה"ב

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חברה זכתה בקרקע לבנייה. ואז הגיעה הצעה במיליון שקל יותר

בני זוג שחיו כידועים בציבור נפרדו לאחר כשבע שנים, במהלכן נולדו להם שני ילדים - האישה דרשה זכויות בחברות שהקים בעלה ● כונסי נכסים ביקשו לפתוח מחדש הליך התמחרות לרכישת קרקע לאחר שחברה כבר זכתה בו, בשל קבלת הצעה גבוהה יותר ● וגם: למי שייכת דירת מרתף משותפת לבעלי הבניין, שנמכרה מספר פעמים? ● שלושה פסקי דין בשבוע

פעילות כוחות צה''ל ברפיח / צילום: דובר צה''ל

"טקטיקה ששימשה בעיראק ובסוריה": צה"ל שולף נשק חדש במערכה ברפיח

ישראל משתמשת בנגמ"שי M113 ("זלדה") בתור כלים מופעלים מרחוק ● הנגמ"ש נושא מערכות נשק, בהן רקטות מדוייקות

אייפון 15. הדור החדש צפוי לכלול שורה של שינויים / צילום: יח''צ

השמועות וההדלפות: איך ייראה אייפון 16 החדש?

בספטמבר הקרוב יושק האייפון החדש, אך כבר כעת יש מידע על האופן שבו הוא ייראה, יישומי הבינה המלאכותית שיכלול והשינויים הצפויים ● מהגדלת המכשירים ועובי המסגרת ועד שיפור בביצועים

מור חן, מנהלת הפעילות של קרן גריילוק בישראל / צילום: RORY LINDSAY

השקיעה בפייסבוק ובפאלו אלטו נטוורקס: זו הקרן האמריקאית שחוזרת לישראל

פחות מעשור לאחר סגירת קרן "גריילוק ישראל", ששותפיה הקימו את 83 North, חוזרת קרן ההון סיכון גריילוק לישראל ● כעת, היא ממנה את מור חן, שניהלה עד לאחרונה את השקעותיה של הקרן הבריטית אקסל בישראל, לנציגה המקומית שלה

שלטי הנחה לרכישת דירות חדשות בתל אביב / צילום: דרור מרמור

התרגילים והסיכונים: "אנשים לא קונים דירה, אלא אופציה על דירה"

בשנה האחרונה יזמיות הנדל"ן מציפות את השוק במבצעים נוסח "קנו עכשיו ושלמו עם קבלת המפתח" ● כך, הן יכולות לרשום מכירות גבוהות על הנייר, כאילו הריבית הגבוהה לא מצננת את השוק ● אבל בפועל, תזרים המזומנים של חברות הנדל"ן צונח ומומחים מזהירים מפני מפולת שתוביל לקריסת חברות קטנות

יניב ורדי / צילום: קרן מזור

הוא התחיל כנהג לימוזינה ופועל בניין. היום חברת הסייבר שהוא מנהל בדרך להנפקה

יניב ורדי, מנכ"ל חברת הסייבר קלארוטי, כבר רואה את ההנפקה באופק אך מאז 7 באוקטובר הוא לקח על עצמו גם את תפקיד ההסברה ● לא כולם יודעים איך לאכול את זה, אך כאבא לבן שנפצע במלחמה הוא לא מוכן לוותר: "מזהה בורות וחוסר הבנה אצל דור ה-Z בארה"ב"

בני גנץ, יו''ר המחנה הממלכתי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ בתגובה לנאום ביידן: "מחויבים לקידום המתווה, לכנס בהקדם את קבינט המלחמה"

נזק רב כתוצאה מהפגיעה הישירה בקריית שמונה, לא היו נפגעים • בפעם הרביעית מתחילת המלחמה: חיזבאללה הפיל כטב"ם של צה"ל בדרום לבנון • צה"ל הטיל כרוזים בצפון רצועת עזה וקרא לתושבי בית חאנון להתפנות מבתיהם • לשכת ראש הממשלה בהבהרה נוספת להצעת ביידן: "נון-סטרטר" • נמשכת פעילות כוחות צה"ל בדרום ובמרכז רצועת עזה • עדכונים בולטים