גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:33

המגעים לשחרור חטופים ולהפסקת אש הפיחו אופטימיות בשוק והמדדים המרכזיים נסגרו הערב בעליות מרשימות - מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ומדד ת"א 90 ב-0.8%. בין המדדים הענפיים בלטו מדד הבנקים עם עלייה של 2.1%, מדד ביומד שעלה ב-1.8% ומדדי הבנייה והתעשייה שהוסיפו 1.6% לערכם. 

בין המניות הגדולות אפשר לציין את טבע , קמטק , אודיוקודס  ופריון נטוורק . ירדו ישראכרט , אורמת  ונייס  

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות בישראל ירדו קלות במהלך המסחר ביום ג' אך עדיין נסחרו בשיאים שלא נראו מאז שנת 2012, כאשר התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרה סביב רמה של 4.74%.

בלידר שוקי הון ממשיכים להעדיף את האפיקים הצמודים (קצר-בינוני) על רקע החששות שלהם לגבי האצה באינפלציה, "השגת הפסקת אש עשויה לתמוך בהמשך ייסוף בשקל ובירידה בפרמיית הסיכון המגולמת באפיקים הארוכים".

16:10


לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל : האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה. לאחר עזיבתו של המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג, בעלי השליטה בשופרסל, האחים שלומי ויוסי אמיר, מודיעים על שורת מינויים להנהלת הקבוצה, במסגרת מה שהם מתארים כהיערכות ארגונית מחודשת, וכתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלו בחברה. במסגרת אלו, רו"ח אפרת בינשטוק ועו"ד יצחק כהן-יהונתן ימונו למשנים למנכ"ל, רעות רפאלי כהן תמונה לסמנכ"לית משאבי אנוש, ואלה ברין תמונה, כצפוי, לסמנכ"לית סחר במקומו של גולדברג.

14:48

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-1.1% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.6%. מדד ת"א ביומד בולט לחיוב ועולה ב-1.7%.

חברת סי-לאב  שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מחשבים זעירים ומחשבי כרטיס, צופה פגיעה בתוצאותיה לאחר שבמהלך 12 החודשים האחרונים קצב ההזמנות שלה ירד באופן משמעותי ל-1.3 מיליון דולר בחודש בממוצע, לעומת 3 מיליון דולר בשנת 2022. לדברי החברה, היא מזהה ש"הרבה מאוד מהפרויקטים של הלקוחות שלה נסגרו או צימצמו את היקפם המקורי. צבר ההזמנות הקיים של החברה מצטמצם בהדרגה וצפוי למצות את עצמו בחודשים הקרובים, ובהתאם, החברה צופה ירידה חדה בהכנסות השנה ביחס לשנה שעברה".

בסי-לאב הוסיפו ש"לא ידוע לחברה אם מדובר על מצב זמני הנובע מהזמנות יתר בשנים קודמות" ומעריכים שאם מדובר במצב מתמשך היא תצטרך לפטר עובדים ולהקטין ייצור.

בשוק החוב המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים בעליות קלות. אגרות החוב הממשלתיות נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת: התשואה על אג"ח ישראל ל-10 יורדת קלות ונסחרת סביב רמה של 4.74%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ועומדת על 4.34%.

13:37

חברת הביטוח הפניקס  השלימה את ההשקעה שלה בחברת משק אנרגיה , בהיקף של 350 מיליון שקל. המטרה של ההשקעה היא לסייע למשק אנרגיה במימון רכישת תחנת הכח אשכול, שבה זכתה דליה אנרגיות, חברת הבת של משק אנרגיה, תמורת סכום של 9 מיליארד שקל. מדובר על 250 מיליון שקל שהושקעו כמניות בכורה ועוד 100 מיליון שקל כהלוואה לטווח קצר יותר.

חברת השבבים קווליטאו  ממשיכה ליהנות מגידול בהזמנות. המניה משלימה זינוק של 500% מתחילת שנת 2021 ו-187% בשנה האחרונה לשווי של 556 מיליון שקל. החברה מדווחת היום על תוצאות וולנטריות לרבעון הראשון של 2024 עם עלייה של 6.7% בהכנסות ל-9.6 מיליון דולר ועל גידול בצבר ההזמנות של 16% ביחס לרבעון המקביל ל-23 מיליון דולר.

12:20

חברת התעשיות הביטחוניות אלביט מערכות  מדווחת על זכייה בהסכם לאספקת שתי מערכות הגנה אווירית ללקוח בינלאומי, כאשר מדובר על חוזה לתקופה של שנתיים. לדברי אלביט, המערכת החדשה שלה, Red Sky, היא "מערכת הגנה אווירית טקטית לטווח קצר מאוד שנועדה לספק הגנה מפני איומי אוויר בגובה נמוך", כלומר כטמב"ים.

11:22

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.2% ות"א 90 מוסיף לערכו 1%. מדד ת"א בנייה מזנק בכ-1.8% ות"א ביומד עולה ב-1.6%.

מניית ורידיס  עולה אחרי שהחברה, שמטפלת בפינוי והטמנת פסולת, הגיעה להסכמה מול המשרד להגנת הסביבה על תיקון קול קורא לשביעות רצונה של ורידיס כך שהיא מבטלת את האיום של סגירת אתר הטיפול שלה במשואה וצפויה לפתוח אותו מחדש.

בתחילת השנה ורידיס השביתה את המפעל וטענה כי הוא לא כלכלי, אחרי שהמשרד החליט על שינוי גובה המענקים לחברה. המשמעות הייתה שבחצי השנה האחרונה הפעלת מפעלי המיון של החברה הפסיקו להעביר חומר אורגני ממוין לאתר הטיפול המרכזי בארץ משואה, והפסולת הממוינת נשלחה ישירות להטמנה.

המהלך של ורדיס הגיע לאחר הודעת המשרד להגנת הסביבה כי הוא שוקל לשלול לחברה מענקים בשל החקירה הפלילית נגד החברה, מה שהוביל לקרב האמור בין החברה והמשרד הממשלתי.

10:13

בעקבות עליית הריבית שגררה עלייה בשיעור ההיוון של נכסיה, חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ , שבניהולו של נתן חץ, ממשיכה לרשום הפסדי עתק משיערוכים שליליים בנדל"ן של החברה בחברות הפרטיות בחו"ל. החברה מדווחת כי היא צופה הפסד נוסף של 400 מיליון שקל (כ-2.2 שקל למניה), שבהם תכיר בדוחותיה לרבעון הראשון של שנת 2024. 

 לדברי החברה, רוב ההפסד (כ-84%) נובע מהחברות הפרטיות בארה"ב, CARR, ו-AH בוסטון, שפועלות באזורי העיר בוסטון, מדינת טקסס ובאזור הבירה וושינגטון, והיתרה היא הפסדי שיערוך בחברה-הבת ברוקטון אוורלסט (BROCKTON) בבריטניה, שמקימה ומנהלת בנייני מעבדות לתחום מדעי החיים לצד משרדים בלונדון. 

10:04

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות חדות. מדד ת"א 35 מזנק ב-1.6% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.7%. בקרב המדדים הענפיים, ת"א גז-נפט מטפס ב-1.3% ות"א טכולוגה עולה ב-1.2%.

בולטות לחיוב מניות טבע , קמטק , אנרג'יאן , נובה  וטאואר ר.

מנגד, דוניץ , אורמת טכנו , נייס , ישרס אחזקות  ונאוויטס פטר יהש  נסחרות בירידות.

08:16

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוקי המניות

לאחר חופשת חג הפסח, שבוע המסחר המקצר בבורסת תל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית ברקע המגעים לעסקת החטופים. ישראל ממתינה כרגע לתשובת מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, בנוגע לעסקה שעומדת על הפרק. היום צפויה לצאת משלחת בדרג מקצועי לקהיר, בתקווה שתחזור לישראל עם איתות חיובי להמשך המגעים, ואולי ליציאה של משלחת נוספת בדרג גבוה יותר שתכלול את ראשי המוסד, השב"כ וגורמים בכירים נוספים. 

במקביל, המסחר בבורסה המקומית צפוי לקבל רוח גבית מהעליות בוול סטריט במהלך השבוע האחרון.

בשבוע החולף, מדדי המניות המרכזיים נסחרו בירידות קלות. מדד ת"א 35 השיל מערכו 0.5%, ות"א 90 ירד ב-0.6%. בלטו לשלילה מדד ת"א נפט וגז ות"א בנקים 5 שהשילו מערכם כ-1.8%, כל אחד.

ביום חמישי הקרוב בתום המסחר יתקיים בבורסה המקומית עדכון המדדים החצי-שנתי. מניות שופרסל  ופתאל  ייכנסו למדד ת"א-35 על חשבונן של קבוצת אשטרום  וששיכון ובינוי , שיירדו למדד ת"א-90.

ביום רביעי רוב הבורסות בעולם (למעט ארה"ב) יהיו סגורות בשל יום הפועלים (האחד במאי). המסחר יתחדש בחמישי ואילו בסין הוא לא יתחדש עד סוף השבוע.

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי קופץ ב-1.1%, ההנג סנג עולה ב-0.2%, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 0.2% ומדד הקוספי עולה ב-0.7%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

אמש בוול סטריט,  המדדים המרכזיים ננעלו בעליות שערים: מדד נאסד"ק ומדד דאו ג'ונס עלו בכ-0.4%, וה-S&P 500 הוסיף 0.3% לערכו. 

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל 

חדשות טובות לטסלה . הרשויות המקומיות בסין הסירו את המגבלות על המכוניות של יצרנית המכוניות החשמליות, לאחר שהחברה העבירה נתוני בטיחות כפי שנדרשו. למרות הפופולריות של טסלה בסין, כמה רשויות בסין הטילו מגבלות על מכירת המכונית החשמלית מתוך דאגה לנתונים שהיצרן האמריקאי עלול לאסוף אודות הנהגים.

טסלה לא פרטה לגבי אותן רשויות שהסירו את המגבלות. לא מדובר ברגולציה שמכוונת דווקא לטסלה, אלא דרישה כללית של סין מכל יצרני המכוניות לבטיחות המידע שנאסף על ידי ה"המכוניות המחוברות", דרישה שהופקה בנובמבר 2023.

הבשורה נמסרה לאילון מאסק, מנכ"ל טסלה שהגיע לביקור פתע בבייג'ינג במטרה לקדם את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD) של החברה בשוק הרכב החשמלי השני בגודלו בעולם. טסלה תשתף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה הסינית באיידו לצורך מיפוי ונווט בדרכים. שיתוף פעולה עם החברה סינית עזר מן הסתם לטסלה בקבלת האישורים. בהמשך לדיווח, מניית החברה זינקה בכ-15% אמש (ב').

עונת הדוחות בוול סטריט צוברת תאוצה כאשר עד כה יותר ממחצית מניות מדד 500 S&P פרסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון.

בסוף השבוע האחרון רוב ענקיות הטכנולוגיה פרסמו את דוחותיהן: מטא , פרסמה דוח מאכזב ביום רביעי שעבר שהפיל את המניה לאחר הנעילה ובעקבותיה את השוק כולו בחמישי. מנגד, הדוחות של אלפאבית  ומיקרוסופט  שהתפרסמו יום אחר כך הוסיפו צבע ללחיי המשקיעים - ושישי היה יום מצוין בשווקים. אלפאבית זינקה ב-10% לאחר הזינוק ברווח הרבעוני והצהרתה על חלוקת דיבידנד, לראשונה בתולדותיה. זו היתה הקפיצה הגדולה ביותר במניית ענקית החיפוש מאז יולי 2015.

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות 

מיקרוסופט שדיווחה אף היא את תוצאות הרבעון, בישרה על תנופה בביקוש לבינה מלאכותית בשירותי הענן . המניה עלתה ב-1.8%. אינטל  השילה 9.2% מערכה לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני ועל תחזית קודרת. בסך הכל ירדה מניית החברה ב-37% מתחילת השנה.

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות 

במקביל, אינטל דיווחה ביום חמישי תוצאות מאכזבות לרבעון בהן פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות. 

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים 

שטף של דוחות מגיע גם השבוע כאשר היום (ג') בסיום המסחר, אמזון  תפרסם את תוצאותיה לרבעון ואפל  תפרסם דוחות ביום חמישי הקרוב. במקביל, יהיו גם דוחות מסקרנים במניות השבבים, AMD , סופר מיקרו  וקוואלקום , אלה עשויים להשפיע על אנבידיה . לצד זאת, היום ידווחו (ג') קוקה קולה  ומקדונלד'ס  וביום חמישי בוקינג . קונצרן ההחזקות ברקשייר האת'וויי  של וורן באפט צפוי לדווח בשבת.

במקביל, הבוקר (ג') חברת סמסונג דיווחה כי הרווח התפעולי ברבעון הראשון זינק ב-932.8% לאור ההתאוששות במחירי שבבי הזיכרון על רקע הביקוש בתחום הבינה המלאכותית. בסמסונג דיווחו על קפיצה של 12.8% בשורה ההכנסות, שהסתכמו סביב 71.92 טריליון וון קוריאני (כ-52.3 מיליארד דולר), לעומת צפי של 71.04 טריליון וון קוריאני.

הנתונים המעודדים שהציגה סמסונג מגיעים לאחר שבשנת 2023 ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית הציגה הפסדי שיא. בסמסונג התייחסו לתוצאות המעודדות והסבירו כי: "החברה רשמה הכנסות יפות על רקע מכירות חזקות של סמארטפונים Galaxy S24 ועליית המחירים של שבבי זיכרון".

האנליסטים של סיטי בנק ציינו כי הם מעריכים שסמסונג תמשיך לקבל רוח גבית מהביקוש לשבבי הזיכרון מסוג פלאש NAND כתוצאה מהביקוש למחשוב בינה מלאכותית. בתחילת החודש בבנק חזרו על דירוג ה"קנייה" שלהם על המניה והעלו את מחיר היעד ל-120,000 וון - עלייה של 56% ממחיר הסגירה של 76,700 וון אמש. 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב מקומי נרשמה ירידת תשואות בשבוע האחרון. התשואה על אג"ח ממשלת ישראל לשנתיים עמדה על 4.33%, ואילו זו ל-10 שנים עמדה על 4.77%. בבנק מזרחי מציינים הבוקר כי פרמיית הסיכון בשווקים העולמיים על ישראל ממשיכה להיות גבוהה, באופן יחסי: "למרות התמתנות החששות מעימות איראני, בפרט, ה-CDS המקומי נמצא כרגע, עדיין, ברמות הגבוהות בכ-15 מאלה של תחילת החודש, למרות התמתנות קלה מהשיא של אמצע החודש", מסביר יוני פנינג, האסטרטג הראשי של הבנק.

בארה"ב, הבוקר (ג') תשואות האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח יורדות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב רמה של 4.65% והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.33%. 

3. שוקי הסחורות והמטבעות

ברקע המגעים לעסקת החטופים הששקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים. מתן שטרית, כלכלן ראשי בהפניקס, מסביר הבוקר בשיחה לגלובס כי: "השקל ממשיך להיות תנודתי מאוד וללכת יד ביד עם הציפיות לעתיד המלחמה. אמש (ב') השקל התחזק בכ-1.5% לרמה של 3.75 שקלים לדולר על רקע האופטימיות סביב עסקת שחרור החטופים. במידה ובחמאס ידחו את העסקה, סביר להניח כי השקל יפוחת מחדש, אך באופן מתון יותר שכן העליות בוול סטריט תומכות בהתחזקות השקל (לאור חשיפת המוסדיים)".

בנק אוף אמריקה פרסם השבוע דוח על מצבה הכלכלי של ישראל בו ציין שהמלחמה ממשיכה להוות נטל על מדיניות התקציבית של המדינה. למרות עליית הגירעון בחודשים האחרונים, "עדיין רואים את הגירעון התקציבי מגיע ל-6.5%". גם בבנק אומרים של שקל פוטנציאל ייסוף גבוה. חוסר הוודאות, אומרים בבנק, מהווה נטל על המטבע הישראלי' ובמידה וחוסר הוודאות יתפוגג, השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר בתחילת השנה הבאה. 

4. מאקרו

בעוד המשקיעים מעכלים את הדוחות הרבעוניים שהתפרסמו בשבוע שעבר בארה"ב, התפרסמו גם שני נתוני מאקרו - נתוני הצמיחה שהראו על האטה במשק האמריקאי ברבעון הראשון של השנה ונתוני אינפלציית ההוצאה הפרטית שנותרה גבוהה מהצפי, עלייה של 2.8% בחישוב שנתי. 

יוני פנינג, אסטרטג ראשי, במזרחי טפחות מסביר כי: "בהמשך למגמה בחודש שעבר, כזכור עלייה מתונה מ-2.4% ל-2.5%, החודש האינפלציה השנתית מטפסת ב-0.2%, ניכרים ל-2.7%. למרות זאת, התוספת לאינפלציה השנתית פה מתונה עדיין ביחס למעבר החד מ-3.2% ל-3.5%, שראינו במדד ה- CPI , עבור אותו החודש. למרות זאת, בעוד שרמת אינפלציה כאמור אינה בהכרח בעייתיית לכשעצמה, בטח ביחס למה שראינו בשנים האחרונות, עצם העצירה במסע ההתמתנות שלה מערער את הביטחון כי זו באמת בדרכה בחזרה ליעד ה-2% של הפד. בהתחשב בעובדה שאנחנו נמצאים כעת כשנתיים לאחר תחילת העלאות הריבית, וכ-8 חודשים ברמה הנוכחית, זה גם מעלה את השאלה אם המדיניות של הפד משיגה למעשה את מטרותיה. בפרט, בהודעת הריבית האחרונה, חברי הפד הצביעו על ציפיות של אינפלציה סביב 2.4% במהלך 2024. במצב הנוכחי, נראה שנסיים את השנה עם נתון גבוה משמעותית.

"בניגוד למגמה באינפלציה הכוללת, ליבת האינפלציה יציבה על רמת 2.8%. כמובן שעליית מחירי השכירות בולטת עדיין בקטגוריה הזו. אבל בהתחשב בעבודה שבחודשים האחרונים ראינו עליות מהכיוון הזה, במידה רבה במחירי שירותים פיננסיים, ושירותי ביטוח, יש פה אינדיקציה דיי חיובית.

"במבט קדימה, על העלייה היום ראוי להוסיף עד לחצים אינפלציוניים מתגבשים, בדמות מחירי בנזין שהמשיכו לטפס במהלך אפריל. מעבר לתמסורת הקלאסית למדדי המחירים לצרכן, בדמות מחירי הדלק בתחנה, חשוב לזכור שבסיבוב הקודם, ב- 2021-2022 עלייה דומה היתרגמה בצורה דיי חזקה לעלויות התובלה, ומשם למוצרים הסחירים. משאלה עלו, קל כמובן להסביר כי ענף השירותים נאלץ ליישר קו, ולהעלות מחירים, לאור מחירי תשומות גבוהות יותר.

"בין אותה עליית מחירי האנרגיה מהסיבוב הקודם, וההשלכות הניכרות מאלה עד היום, ועד לעליית מחירי האנרגיה הנוכחית, סביבת האינפלציה בארה"ב ממשיכה לייצר ציפיות לריביות גבוהות. נתוני התוצר לרבעון הראשון של השנה בפרט, שחקו את הציפיה להורדת ריבית על ידי הפד בהחלטה ביוני לסביבת 35%, ועל פי תגובת השוק הנוכחית, נראה שאינפלציית ה-PCE לא מוסיפה הרבה אופטימיות".

גולת הכותרת בשבוע הקרוב בשווקים תהיה החלטת הריבית של הפד, מחר (ד') בערב. בשווקים איש אינו נותן סיכוי להורדת ריבית בהחלטה הקרובה, אבל המשקיעים יעקבו אחרי מסיבת העיתונאים של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, בניסיון להבין מתי הריבית בכל זאת תחל לרדת.

נכון לעכשיו, החוזים (CME) מתמחרים 1-2 הורדות ריבית עד סוף השנה, שצפויות להתחיל בהחלטת הפד בספטמבר. עם זאת, השווקים עדיין מתמחרים אפשרות להורדת ריבית ראשונה בחודש יולי, בהסתברות של כ-40%.

בגזרת נתוני המאקרו צפויים להתפרסם בגוש האירו נתוני מדד המחירים לצרכן, נתוני הצמיחה לרבעון הראשון ושיעור האבטלה. נתוני האינפלציה יתפרסמו גם בספרד, בגרמניה, בצרפת בשווייץ ובטורקיה. נתונים על הצמיחה (תמ"ג, תוצר מקומי גולמי) צפויים להתפרסם בצרפת, בשבדיה, בספרד, בגרמניה ובקנדה.

בארה"ב יתפרסמו נתוני מדד מחירי הבתים קייס שילר, מנהלי הרכש, אמון הצרכנים, נתוני התעסוקה ושיעור האבטלה.

קרן המטבע הבינלאומית פרסמה הבוקר (ג') את תחזית הצמיחה שלה באסיה לשנת 2024, ב-IMF צופים שכלכלת אסיה תצמח השנה ב-4.5%, עלייה של 0.3% לעומת התחזית שפורסמה לפני כחצי שנה. התחזית לשנת 2025 נותרה ללא שינוי ברמה של 4.3%. "אנו מצפים שכלכלת אזור אסיה תאט פחות ממה שחזינו בעבר, כאשר לחצי האינפלציה ממשיכים להתפוגג", הדגיש הקרישנה סריניוואסן, מנהל אזור אסיה והפסיפיק ב-IMF.

עוד מסבירים בקרן המטבע כי התיקון כלפי מעלה בתחזית נובע בין היתר משדרוג התחזית לסין, שם הם מצפים כי התמריצים הפיסקאליים והמוניטריים יספקו תמיכה. במקביל הדגישו כי הודו הינה "הכלכלה הגדולה הצומחת ביותר בעולם" וכי "ההשקעה הציבורית שם נותרה מניע חשוב". הודו היא כיום הכלכלה החמישית בגודלה בעולם עם תוצר של 3.7 טריליון דולר והיא שואפת להפוך לשלישית בגודלה בעולם עד 2027. 

5. תחזית

בבנק ניהול העושר יוליוס בר סבורים ש"הכלכלה העולמית נמצאת על פרשת דרכים". לדברי מנהל ההשקעות הראשי איב בונזון, "היציאה מהמשבר תגרור עשור של מציאות כלכלית חדשה, שבו האינפלציה הממוצעת תעמוד על 3%, מה שיחייב הסתגלות מהירה של הבנקים המרכזיים והמגזר העסקי, תוך השפעה נרחבת על הצרכנים".

אנסטסיה אמורוסו, האסטרטגית הראשית של iCapital, מאמינה שה-S&P 500 עשוי לטפס השנה בעוד כ-8% ל-5,500 נקודות, שיא נוסף עבור המדד. "אני חושבת שהמשקיעים מקבלים כאן נקודת כניסה די אטרקטיבית" אמרה ל-CNBC אחרי הירידות האחרונות במדד, והעריכה שמניות השבבים יהיו אלה שיובילו את העליות.

עוד כתבות

נועם גרייף, מנכ''ל עמרם אברהם / צילום: ימית הרוניאן

חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה לפי שווי של כ- 1.6 מיליארד שקל אחרי הכסף

החברה הנפיקה 20% מהמניות וגייסה כ-313 מיליון שקל ● לחברה צבר הזמנות של כ-11 אלף דירות ● מתחילת השנה, זוהי חברת הנדל"ן השנייה שהונפקה ויש עוד מספר חברות בדרך

צומת גלילות / צילום: שלומי יוסף

המוסד רוצה תחנת רכבת, ומשרד התחבורה שוכח את השיקולים המקצועיים

אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון ● מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים

סטנלי לפידוס / צילום: לינקדאין

היזם ששינה את שוק הבדיקות לאבחון סרטן מגלה מה הופך חברה למצליחה

סטן לפידוס המציא מחדש את בדיקות הפאפ לגילוי סרטן צוואר הרחם ואז שינה לגמרי את האופן שבו מאבחנים את סרטן המעי הגס ● בשבוע הבא הוא יגיע לישראל כדי להשתתף בכנס Biomed 2024, ויש לו כמה עצות ליזמים צעירים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

מתקן טעינה לרכבים חשמליים / צילום: רפי דלויה

בעלי רכב חשמלי? אתם נמצאים על הכביש יותר מהממוצע

על פי סקר הלמ"ס בקרב בעלי כלי רכב חשמליים, הנסועה בהם גבוהה מאשר ברכבי בנזין ● עוד עולה מהסקר כי עיקר הטעינה מתבצעת בעמדות פרטיות ויש מחסור בזמינות של עמדות ציבוריות

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

לירון דורון-לוי, מנכ''לית מרכז השלטון המקומי הנכנסת / צילום: שמרית מאור

לראשונה: מונתה מנכ"לית למרכז השלטון המקומי

לירון דורון-לוי מונתה למנכ"לית מרכז השלטון המקומי ותהפוך לאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד הבכיר ● דורון-לוי תיכנס לנעליו של שלמה דולברג, שהודיעה על פרישה לאחר מעל לעשור

כפר קאסם / צילום: איל יצהר

צמצום הפערים בחברה הערבית: האם הממשלה תתמיד בתהליך?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם בשיתוף יוזמות אברהם: התוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

מצרים מקררת יחסים עם ישראל? לפחות בתחום אחד אין לה בחירה

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

פרויקט בנתניה של עמרם אברהם. גיוס של 200 מיליון שקל לפי שווי שוק של מיליארד שקל / הדמיה: Viewpoint

עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה

עוד ועוד סימנים מצביעים על כך ש"גל" הנפקות של חברות פרטיות עומד להגיע מכיוון ענף הנדל"ן, בעיקר בתחום המגורים ● "למרות התקופה הקטסטרופלית שבה אנחנו נמצאים, אנשים מסתכלים קדימה ורואים הזדמנות עסקית"

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

איזיה צ׳צ׳יק ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

הלך לעולמו איזיה צ'צ'יק שכיהן כמנהל בכיר בחברות טכנולוגיה, פיננסים ותעשייה

תפקיד הניהול המפורסם של צ'צ'יק היה כמנכ"ל קבוצת עורק בשנות ה-90 ● בהמשך כיהן כיו"ר אליאנס ובמשך שנים סייע להצמחתה ● בעשורים האחרונים כיהן בתפקידים בכירים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות שונות, ועד חודש ינואר השנה עדיין נשא בתפקיד דירקטור בחברת נקסטקום הציבורית

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; וולמארט שברה את שיא כל הזמנים לאחר הדוחות

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד מטא ● ברק עילם, מנכ"ל נייס פורש מתפקידו • יפן: התוצר הגולמי ירד ב-0.5%, יותר מהצפי ● אוסטרליה: עלייה בשיעור האבטלה ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

התעלומה נפתרה - זו ההשקעה הסודית של וורן באפט

כשישה חודשים נשמרה ההשקעה הזאת של באפט בסוד ● אך דיווח ההחזקות הרבעוני של ברקשייר הת'וואיי חשף ש-Chubb היא החברה בה רכש באפט מניות בשווי של כ-6.6 מיליארד דולר ● בנוסף מכרה ברקשייר הת'וואיי את כל מניותיה ב-HP ומניות של אפל

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה מקדמת שינוי דרמטי בשעות המסחר. הפרטים המלאים

הבוקר מפרסמת הבורסה קול קורא לציבור, כדי לשמוע את הערותיו, לבחינה של אחת משתי חלופות להוספת יום שישי כיום מסחר ● המשמעות היא הפיכתה של הבורסה לאחת הבורסות עם הכי הרבה ימי מסחר פעילים בעולם ● "היעדר מסחר בתל אביב ביום שישי מרתיע כניסת משקיעים גלובליים"

ירידות בבורסת ת''א / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסה על רקע ההסלמה הביטחונית; תשואות האג"ח זינקו

מדד ת"א 35 ירד ב-1.6% ● מנכ"ל נייס, ברק עילם פורש מתפקידו, החברה פרסמה תחזית פושרת להמשך השנה ● נקסט ויז'ן מעלה את יעד הצמיחה השנתי לכ-110% ● חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה, ישנן עוד חברות נדל"ן בדרך לבורסה ● הבורסה בתל אביב מתכננת מהלך שבו ייפתח המסחר בימי שישי ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה