גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני מקבל איומי מוות בטוויטר. קוראים לי 'הגבלס של עזה'. מבחינתם אני התועמלן מספר אחת של ישראל"

אילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי לשעבר, הפך בחודשים הראשונים של המלחמה לכוכב של ההסברה הישראלית בעולם: "זה הרגיש לפעמים כמו חוויה חוץ-גופית" ● בראיון הוא חושף את האמת על הרמת הגבות שנעשתה לוויראלית והזניקה אותו למעמד של סלב, וגם מדבר על הציוץ שהוביל להשעייתו: "בדיעבד מצטער עליו" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

אילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי / צילום: יונתן בלום
אילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי / צילום: יונתן בלום

אילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי לשעבר, הפך בחודשים הראשונים של המלחמה לכוכב של ההסברה הישראלית בעולם: "זה הרגיש לפעמים כמו חוויה חוץ-גופית" ● בראיון הוא חושף את האמת על הרמת הגבות שנעשתה לוויראלית והזניקה אותו למעמד של סלב, וגם מדבר על הציוץ שהוביל להשעייתו: "בדיעבד מצטער עליו"

עד סוף נובמבר 2023 הדובר לשעבר במערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, אילון לוי כבר נתן 150 ראיונות לתקשורת הזרה, ומשך תשומת לב כדובר רהוט, אינטליגנטי ובעל אנגלית מצוחצחת. אלא שאז הגיעה "פרשת הגבות", שבן רגע הזניקה אותו למעמד "כוכב" והוא התקשה לצאת מהבית מבלי שמישהו יצביע עליו או יבקש סלפי ("עם גבות"). למי שבמקרה פספס: זה קרה כשמגישת סקיי ניוז הבריטי קיי ברלי שאלה אותו אם העובדה שישראל מוכנה לשחרר 150 אסירים פלסטינים תמורת 50 חטופים מסמנת שהיא חושבת שחיי פלסטינים שווים פחות. לוי הגיב בהרמת גבות דרמטית - שהפכה לתופעת אינטרנט. פניו הפכו "מם" שרץ ברשתות, והקטע ששיתף בחשבון הטוויטר שלו בלבד, צבר 16 מיליון צפיות.

"האינסטגרם והטוויטר התפוצצו (מספר העוקבים של לוי בטוויטר גדל פי שמונה, ל־190 אלף, ובאינסטגרם, שבקושי היה פעיל, יש לו כיום 230 אלף עוקבים - ה"ו). באתי לדברר את ישראל במלחמה, לתת שירות, ולפתע התלוו לזה כל הסממנים של סלב", הוא מספר, "כולל דמות ב'ארץ נהדרת' ואנשים שהתחפשו לאיילון לוי בפורים".

בשיחה עמו לוי חושף שהרמת הגבות המפורסמת לא הייתה "תגובה טבעית וספונטנית". הוא מספר כי "תוך כדי שברלי שאלה את השאלה, אמרתי לעצמי: לאן היא חותרת? לא, די, באמת? לשם היא הולכת? ואז עניתי לעצמי: יש פה רגע זהב, כשהיא תסיים, תעשה פרצוף. תחזיק את זה. זה רגע לטלוויזיה".

מתוך מחשבה שזה יביא עוד קהל?

"ברור, ידעתי שיש פה קטע שאני רוצה שיהיו לו חיים גם אחרי השידור. ירדתי משידור, חתכתי את הקטע, שמתי כתוביות והעליתי לטוויטר. ידעתי שזה יעורר הדים, אבל לא חשבתי שבתוך 48 שעות הקטע הזה יקבל פי שניים יותר צפיות בטוויטר מאשר מספר אזרחי ישראל".

איך אתה מבין את זה?

"הראיון הזה משך כל כך הרבה תשומת לב, כי לפעמים כישראלים יש לנו תחושה שלא משנה מה נעשה, מה נגיד, תמיד יהיה מי שיעשה מזה סלט וסלטות באוויר כדי לעוות את הסיטואציה. הרי, אם ישראל מוכנה לשחרר אסירים מסוכנים כדי לקבל בחזרה ילדים בשבי, ואיכשהו זו עדות לכך שאנחנו לא הומניים, שמשהו לא בסדר איתנו - אז זו ההמחשה הכי חזקה של התפיסה הזאת".

אי פעם חשבת שאנשים יתחפשו בפורים לאילון לוי?

"אם היית מראה לי לפני שנה צילומי מסך עם הדמות שלי מ'ארץ נהדרת' ואומרת לי - תסביר איך האירועים התגלגלו לכדי הנקודה הזאת, לא הייתי יודע להסביר לך. הרבה אנשים שואלים אותי: איך אתה מתמודד נפשית עם הלחץ? אני מקבל איומי מוות בטוויטר. קוראים לי שם 'הגבלס של עזה'. מבחינתם אני התועמלן מספר אחת של ישראל. הכול כל כך מוזר, שזה מרגיש לפעמים כמו חוויה חוץ־גופית".

עוד בהיותו בתפקיד, לוי גם השיק פודקאסט מצליח משלו, Israel: State of a Nation, שבו הוא מראיין חוקרים ופוליטיקאים מכל העולם לגבי ההתבוננות שלהם על המלחמה והסכסוך.

באחרונה הוא הושעה מתפקידו במערך ההסברה בעקבות תגובה שכתב לציוץ של שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון. לאור זאת הודיע לוי על עזיבה לטובת דרך עצמאית, אך לזה עוד נגיע.

החיידק הציוני שמנע חיים בורגניים בלונדון

לוי (32) נולד וגדל בלונדון להורים ישראלים, "שטמנו בי את הבאג הציוני הזה", כדבריו. אחרי שלמד באוניברסיטאות העילית של בריטניה, אוקספורד וקיימברידג', לתארים ראשון ושני (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, בהתאמה), התלבט לגבי המשך דרכו. "יכולתי לעשות הסבה ללימודי משפטים ולחיות חיים שלווים ובורגניים בלונדון. אבל סיימתי את התואר בקיץ 2014, בעיצומה של מלחמת צוק איתן, וסביב המלחמה הייתה התעוררות אדירה של אנטישמיות בחו"ל - מבוא למה שאנחנו חווים עכשיו. אמרתי לעצמי: אני הולך עם הלב ועולה לארץ. עליתי על מטוס ביום האחרון של צוק איתן. בתוך 12 שעות מהנחיתה כבר הייתי בבקו"ם". לוי שירת במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים.

בשנים 2023-2021 היה היועץ לתקשורת זרה לנשיא המדינה, ובחודשים שעד פרוץ המלחמה הנוכחית הוא עסק בעיקר בתרגום ספרי עיון מעברית לאנגלית.

ב־7 באוקטובר הוא עוד היה מחוץ ללופ ההסברה, אבל מהר מאוד גויס למשימה. "כשהתחילו האזעקות הייתי במיטה ורצתי למקלט עם כל השכנים. הם חשבו שיש לי מידע על מה שקורה, כי עבדתי בתקשורת. לא היה לי מושג". אחרי עוד כמה ימים שבהם הכין אוכל לחיילים, לוי החליט להתרכז במה שהוא הכי טוב בו. "לקחתי כמה ספרים, שמתי על שולחן האוכל בסלון, ועליהם הנחתי את הלפטופ. צייצתי בטוויטר: שלום, אני יועץ לשעבר לנשיא ישראל, אני יכול להתראיין בתקשורת. וכך זה התחיל".

כעבור כמה ימים לוי כבר צורף למערך ההסברה במשרד ראש הממשלה בידי מארק רגב, שגריר ישראל בבריטניה לשעבר. עם פרוץ המלחמה רגב גויס בעצמו לתפקיד שמילא בעבר: דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה ("הערצתי את מארק עוד כילד, הוא מורי ורבי").

מתי הרגשת שהנרטיב בתקשורת הבינלאומית מתחיל לפנות נגד ישראל?

"נקודת המפנה הגיעה כשהתחילה הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועה. בימים הראשונים למלחמה העולם עוד היה מזועזע והייתה כלפינו סימפטיה".

כששאלתי על מאחורי הקלעים של פעילותו, לוי תיאר מנגנון משומן שנשען במידה לא מבוטלת על קבוצת מתנדבים שגייס, ומלווים אותו גם כעת, במיזם העצמאי שבו הוא מעורב בתחום ההסברה. "החלטנו להגדיר מחדש את תפקיד הדובר, לא לחכות שיפנו אלינו לראיונות, אלא להיות יוזמתיים. בכל יום ערכנו מסיבת עיתונאים ששודרה בכל הערוצים המרכזיים - BBC, סקיי ניוז ואחרים. מלבד הפודקאסט, שהוא גם מצולם, אנחנו מייצרים סרטונים ומפיצים בסושיאל. כתבים אוהבים לקבל מידע בטוויטר, אז החלטנו שאני גם אצייץ. ציוצים שלי צוטטו בניו יורק טיימס ובוושינטון פוסט".

הכול היה בתיאום עם מערך ההסברה או שפעלת על דעת עצמך?

"כל מה שצייצתי אפשר היה לצטט כתגובה רשמית של ממשלת ישראל, ולכן נהגתי בזהירות. הציוצים לא שיקפו דעה אישית, אלא נתונים ועמדות רשמיות. לא הייתי צריך לאשר כל ציוץ וציוץ, אבל יכולתי להתייעץ. ככלל הרבה מהעבודה שלי הייתה עצמאית".

"ההסברה היא חלק מזירת הקרב"

בוא נדבר על פרשת ההשעיה ממערך ההסברה. שר החוץ של בריטניה וראש הממשלה לשעבר, דיוויד קמרון צייץ שהוא מעודד את ישראל להכניס עוד משאיות עם ציוד הומניטרי לעזה. בתגובה כתבת שאין בעיה עם כמויות הסיוע שנכנסות לרצועה. מה קרה שם?

"נאמר לי שהתקבלה תלונה ממשרד החוץ הבריטי על כך שדובר מצייץ ישירות לשר החוץ. כמו כן, הם ביקשו להבין אם מדובר בעמדה רשמית של ישראל. להבנתי, הכעס היה על הפרה קטנה של הפרוטוקול הדיפלומטי, במובן זה שהגבתי ישירות לשר החוץ. זה היה הטריגר שבגללו הושעיתי מפעילות. אחרי שבמשך שלושה שבועות לא חזרו אליי, הודעתי שאני עוזב. הקמנו מערך הסברה עצמאי שפועל בשיתוף פעולה עם משרד התפוצות (עד כה גייס המערך כ־150 אלף דולר בתרומות וקיבל עוד 150 אלף דולר ממשרד התפוצות - ה"ו)".

אתה מצטער על הציוץ ההוא?

"אם הציוץ באמת היה הסיבה להשעיה, אז בדיעבד עדיף שלא היה. אבל הוא שיקף את עמדות ומדיניות הממשלה".

היית שותף להפגנות נגד המהפכה המשפטית. אתה חושב שיש קשר בין העובדה הזאת לבין ההשעיה?

"אני לא יודע. אני מכיר את הדיווח של כתבת ערוץ 12 דפנה ליאל מסוף מרץ על ששרה נתניהו ביקשה להזיז אותי מהתפקיד. מעבר לזה, אין לי מידע נוסף".

מה דעתך על שער האקונומיסט מלפני כחודש שבו רואים את דגל ישראל מאובק, על רקע הריסות בעזה, עם הכיתוב "ישראל לבדה". זה כישלון הסברתי או מדיני?

"זה שער קשה מאוד. אני לא רואה בזה כישלון של הסברה, כי העובדה שהלחץ הבינלאומי המסיבי עלינו מתחיל רק עכשיו, חצי שנה לתוך המלחמה - זו בעיניי דווקא הצלחה אדירה להסברה הישראלית.

"היו גם פיגועים הסברתיים", מוסיף לוי."הייתי במסע הסברה בלונדון, ותוך כדי ראיון ב-BBC הוצג מאחוריי ציטוט של ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת, שלפיו צריך למחוק את עזה. מה אני אמור להגיד חוץ מזה שואטורי לא מקבל החלטות במדינה, ואוסיף - וטוב שכך. כשהשר עמיחי אליהו קורא להטיל פצצת אטום על עזה - זה מייצר נזק אדיר. המאבק ההסברתי הוא חד־משמעית חלק מזירת הקרב, והוא קשור בקשר אינטימי לתמיכה הדיפלומטית בנו".

להיכנס לפוליטיקה זו אופציה?

"אני לא רואה את עצמי עושה את זה, עסק מלוכלך. אולי יום אחד אחשוב על זה, כשיהיה לי שיער לבן וארגיש שיש לי מה לתרום. אבל קטונתי. זה לא מקומי".

ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

עוד כתבות

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית