גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שלוש קרנות ישקיעו בסטארט-אפים צעירים שנפגעו במלחמה

קרן רש"י, קרן יק"א וקרן ההון סיכון SIBF משיקות מיזם משותף להשקעה במיזמים עם מחויבות להשפעה חברתית, בהיקף של כמה מיליוני דולרים ● יוזמי המהלך: "המטרה היא לתת תנופה עסקית"

אור בן שושן שותף ומנהל בקרן SIBF / צילום: מורג ביטן
אור בן שושן שותף ומנהל בקרן SIBF / צילום: מורג ביטן

 

קרן רש"י, קרן יק"א וקרן ההון סיכון SIBF משיקות מיזם משותף להשקעה בסטארט־אפים טכנולוגיים המחויבים להשפעה חברתית. השותפות ישקיעו עד 140 אלף דולר בכל מיזם.

הדגש במיזם הוא על סטארט־אפים צעירים הנמצאים בשלבי הסיד. תנאי הסף והקריטריונים להצטרפות למיזם כוללים את היותה של החברה רשומה בישראל, עיקר העיסוק שלה צריך להיות בתחומי האימפקט, סבב הגיוס הרלוונטי יכלול משקיעים נוספים, לחברה יש פוטנציאל לצמיחה ולגדילה משמעותיים, ועליה להגיש תוכנית עסקית שתיבחן בהיבט פוטנציאל עסקי משמעותי, פוטנציאל השקעה וההשפעה החברתית.

ישראל מתגייסת | המסר של המנטור העסקי למנהלים הישראלים: "תנו דוגמה אישית והשראה" 
ישראל מתגייסת | מיצג המשחזר את מסיבת נובה ברעים מגיע לניו יורק
ישראל מתגייסת | מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

בנוסף, אם החברה קיבלה תמיכה מהרשות לחדשנות, יש לה הוכחת היתכנות ראשונית (POC) או פטנט רשום - הדבר יהווה יתרון בקבלת ההחלטה.

הרציונל מאחורי המהלך מוסבר בכך שהשקעות אימפקט הן כלי אפקטיבי לקידום מוביליות חברתית, ואמצעי לחיזוק החוסן הישראלי. בשלב ראשון מדובר בכ-4 מיליון דולר, והמטרה היא לצרף קרנות נוספות על מנת להגדיל את ההשקעה.

"לחזק את חוסן האקוסיסטם"

קרן SIBF מתמחה בהשקעות בחברות המתמקדות באנרגיה מתחדשת, פודטק, בריאות או אגרוטק, ובטכנולוגיות המיועדות לייעל מפעלי תעשייה - והיא מלווה את החברות עד סבבי הגיוס המתקדמים. עד כה השקיעה הקרן ב־38 חברות טכנולוגיה, בשווי שנע בין מיליוני דולרים בודדים ל־20 מיליון דולר בחברה.

ליווי החברות שייבחרו (טרם הוחלט מה יהיה מספרן) יתבצע על ידי צוות של SIBF, ויהיה מבוסס על אסטרטגיית Go to Market. בין היתר מדובר בפיתוח עסקי, פיתוח המוצר, הטמעתו בקרב קהלי יעד פוטנציאליים וסיוע בסבבי הגיוס הבאים.

לדברי אור בן שושן שותף ומנהל בקרן, "ההחלטה להשיק את המיזם המשותף להשקעה בסטארט־אפים במיוחד באזורי הצפון ועוטף ישראל, נובעת מהרצון לחזק חברות צעירות שנפגעו מה־7 באוקטובר ובתקופת מלחמת חרבות ברזל. השקעה כזו בחברות הצעירות יכולה לתת להן את התנופה העסקית כדי להצליח".

המהלך הנוכחי, מסביר בן שושן, נועד "לחזק את החוסן של האקוסיסטם הישראלי, שהוא השוק השני בבשלותו בעולם אחרי הסיליקון ואלי. טכנולוגיה ישראלית תמיד הייתה בחזית החדשנות העולמית, ולמרות כל האתגרים, אנחנו מאמינים שתמשיך להביא לעולם יזמות נפלאה".

קרן רש"י עוסקת זה 40 שנה בעשייה חברתית לקידום שוויון הזדמנויות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, בתחומי חינוך, תעסוקה ומשפחה. קרן יק"א היא קרן פילנטרופית מיסודו של הברון הירש, המקדמת את הפיתוח הכפרי בגליל, הנגב והערבה.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עוגן

עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, משיק קרן הלוואות של 30 מיליון שקל לעסקים קטנים בבעלות משרתי מילואים. המהלך מתבצע בשיתוף קרן אריסון, יונתן בנדהיים, מנכ"ל פיברו ישראל, עמותת החמ"ל האזרחי, עיריית שדרות ופלטפורמת התרומות JGive.

קרן המילואים החדשה מצטרפת לקרנות החירום שהשיק עוגן בעקבות המלחמה עבור משקי בית, עסקים קטנים ועמותות. מאז פרוץ המלחמה גייסו קרנות החירום תרומות בהיקף של כ-200 מיליון שקל. בעוגן מעריכים כי כ-30 אלף בעלי עסקים קטנים ועצמאים שירתו במילואים מאז פרוץ המלחמה. הקרן החדשה תעניק להם הלוואות של עד 650 אלף שקל, בריבית נמוכה של פריים מינוס 2% בפריסה לחמש שנים.

עצמאי או בעל עסק קטן יוכל לקבל הלוואה מקרן המילואים של עוגן, בתנאי שהשלים שירות מילואים של חודש ימים לפחות מאז פרוץ המלחמה. להלוואה במסלול המילואים זכאים עסקים בעלי ותק של שנה ומעלה, עם מחזור שנתי מקסימלי של 20 מיליון שקל. עוגן מאפשר ללווים במסלול זה תקופת גרייס (דחיית החזר) של עד שלושה חודשים בתשלומי ההלוואה.

בנוסף מציע עוגן למוטבים במסלול המילואים שירותי ליווי עסקי ללא עלות, הניתנים בהתנדבות מלאה על ידי כ-1,300 מנטורים שהם מנהלים מנוסים מכל מגזרי המשק.

ביגה

בכירי ועובדי רשת ביגה ומפעל ביגה חילקו ארוחות בריאות ומאפים טריים לגדודי צה"ל בצפון ובדרום. היוזמה החלה בשלוש לפנות בוקר, כאשר כ-70 עובדים התייצבו במפעל ביגה בחיפה, והכינו מאפים טריים, סנדוויצ'ים, עוגות, ועוגיות, בדגש על מאכלים ללא גלוטן וללא סוכר.

רן בן דוד מביגה עם חיילי גולני / צילום: אסף לוי

בשש בבוקר יצאו עשרות רכבים עם עובדי ביגה לבסיסי צה"ל. בין המחלקים נמנה גם רן בן דוד, מבעלי המפעל, שהגיע לגדוד מילואים המשרת בגבול הצפון על מנת לחלק ארוחות ללוחמים. "האזור נמצא במלחמה בלתי פוסקת, המורגשת רק אם מגיעים לשם", הוא מספר. "הכול בוער, היישובים ריקים מתושבים, עסקים סגורים והמציאות שם קשה עם עשרות מטחי רקטות מאסיביים מדי יום. אנו מצדיעים לחיילי צה"ל שעזבו את שגרת חייהם, ומגנים על בתינו".

יאיר מלכה, מבעלי ביגה ורשת, יצא עם העובדים לאזור העוטף לחלק ארוחות בוקר חמות. "מפרוץ הלחימה עובדי החברה נרתמים לעזור ולסייע לספק לעשרות גדודי צה"ל משלוחים", סיפר. "נמשיך לעזור ולהיענות לכל בקשה שתגיע, כל עוד אנחנו במלחמה".

עמותת האחים שלנו

העמותה שהקימו אליסף פרץ ונוי פרי מהווה כתובת לאחים ולאחיות השכולים בישראל לפרוק ולעבד את השבר בחייהם, וזאת לצד סדנאות ריפוי ופורקן, מעגלי שיח ותמיכה. מאז פרוץ המלחמה גדלה קבוצה זו משמעותית.

החודש יתקיימו סדנאות כתיבה לאחים ואחיות שכולים בהנחיית סופרים ויוצרים בכל הארץ, ללא עלות. במיזם הנקרא "אות לאחי" יוזמנו האחים השכולים לכתוב טקסט אישי אל ועל אחיהם שנפלו. ממכלול הטקסטים תיצור העמותה מאגר מחודש של קטעי זיכרון, שיונגש לחברה הישראלית. הסדנאות יתקיימו בראש פינה, מודיעין, ראשל"צ, תל אביב, שער בנימין, נתניה ואשקלון, ובין המנחים נמנים אשכול נבו, עמיר לב, שהרה בלאו, דנה ברגר ורועי עידן.

ההשתתפות מעל גיל 18, ומספר המקומות מוגבל. להרשמה: https://t.ly/2odvA

עוד כתבות

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

רכבי טויוטה חונים בשכונת מגורים. מכת גניבות רכב / צילום: טלי בוגדנובסקי

עלייה של 64% במחירי הביטוח: זה הרכב הנגנב ביותר בישראל מתחילת המלחמה

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות גילה כי כדי לבטח את אחד הרכבים הגניבים בישראל, טויוטה RAV4, נדרשה בעליו לשלם סכום המגיע כמעט לשישית משווייו ● "זו אמירה חד-משמעית ללקוח, שאת הדגם הזה החברה לא רוצה לבטח", אומרים בלשכת הסוכנים ● בשוק ממליצים לרוכשי מכוניות לכלול את עלות הביטוח בשיקולים בעת רכישת רכב חדש

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

מגמה אדומה בתל אביב; מדד הבנייה יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד בכ-1% ות"א 90 משיל מערכו כ-1.8% ● השקל התחזק קלות מול הדולר במהלך השבוע האחרון ● שבוע גדוש בדוחות צפוי בת"א ובוול סטריט, כולל תוצאות ענקית השבבים אנבידיה ● בדיסקונט מעריכים: 2-3 הפחתות ריבית בארה"ב במהלך השנה

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

פרויקט נופי אילן באבו גוש / צילום: viewpoint

השכונה החדשה באבו גוש: בכמה נמכר פנטהאוז עם שישה חדרים?

בפרויקט מגורים שנבנה בשכונה המערבית החדשה באבו גוש נמכר פנטהאוז בן 6 חדרים בשטח 174 מ"ר ב־3.8 מיליון שקל ● בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה ביישוב המדורג באשכול 3 מתוך 10 בדירוג החברתי כלכלי של הלמ"ס • הרוכשת היא תושבת פסגת זאב

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 408 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך, והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

יורשים לא צורפו להליך שהכריע בזכויות על קרקע. מה קבע העליון?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

ירון מורגנשטרן, מנכ''ל גלאסבוקס / צילום: יח''צ

אחרי הפסד של 60% למשקיעים: גלאסבוקס נמכרת בחצי מיליארד שקל

גלאסבוקס, הפועלת בתחום ניתוח נתונים באינטרנט, תימכר לקרן השקעות, זאת לאחר נפילה חדה במניה ולאחר שדחתה מספר פעמים את יעדי ההכנסות החוזרות שלה ופיטרה כ-20% מכוח-האדם ● בחברה שתהפוך לפרטית, בונים על תחום ה-AI כמנוע לעתיד

הפגנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

"קיבלנו כבר עשרות פניות": הפתרון של הטכניון לאנטישמיות בקמפוסים בחו"ל

הטכניון מזמין חוקרים מחו"ל להצטרף למוסד הלימוד, והנשיא מגלה כי "קיבלנו כבר עשרות פניות" ● בתוך כך, מועצת האקדמיה הלאומית למדעים מזהירה מפגיעה במעמד המחקר הישראלי, וקוראת לתקצוב מוגבר כתשובה לחרמות

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

לראשונה ההכנסות של ביטוח לאומי נמוכות מההוצאות על קצבאות, ודוח שפרסם מזהיר: מועד הקריסה הוקדם ב-8 שנים, לשנת 2036 ● אלא שמומחים סבורים כי הסוגיה פחות חמורה ממה שעושים ממנה: "שאנשים יפסיקו לעבוד מתי שבא להם"

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

מפעל המלט נשר. ''אין קשר בין רמות האבק לפעילות המפעל'' / צילום: תמר מצפי

אחרי פחות משנה: מנכ"ל נשר מפעלי מלט מסיים את תפקידו

מנכ"ל נשר מפעלי מלט, יובל לזרוב, מסיים את תפקידו בחברה אחרי כהונה בת פחות משנה ● באוגוסט האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מינהלי לחברה, המורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 בחוק אוויר נקי