גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דיסקונט תרם 50 מיליון שקל לילדים ובני נוער, מזרחי-טפחות אימץ את תושבי שדרות וכפר עזה

הקרן שהקים דיסקונט תנוהל על ידי אנשי מקצוע ותפעל על מנת שהילדים יקבלו את הסיוע הנפשי והפיזי הדרוש ● לאומי הודיע ביום חמישי שהוא מאמץ את בארי והמערכת הבנקאית תרמה עד עתה עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים לתושבי הדרום ולחיילים ● הנגיד קיים הבוקר פגישה עם ראשי המערכת הבנקאית

בנק דיסקונט הקים קרן לטובת ילדים ובני נוער שנפגעו מהמלחמה / צילום: איל יצהר
בנק דיסקונט הקים קרן לטובת ילדים ובני נוער שנפגעו מהמלחמה / צילום: איל יצהר

ההתגייסות של אזרחים פרטיים וגופים עסקיים לטובת תושבי הדרום וקו העימות שספגו את עיקר המתקפה הרצחנית של חמאס בשבת שעברה מתגברת. שני בנקים הודיעו הבוקר על תרומה בסכומי כסף משמעותיים לנפגעים מהדרום. הבוקר (א') הודיעה קבוצת דיסקונט (הבנק יחד עם מרכנתיל) על הקמת של קרן סיוע ייעודית עבור ילדים ובני נוער שנפגעו בקו העימות במהלך המלחמה, בסך של 50 מיליון שקל. הקרן נועדה לספק מענה רחב היקף וארוך טווח עבור צרכיהם של הילדים ובני הנוער, מבחינה פסיכולוגית ונפשית במטרה להשיב להם את הביטחון האישי והקהילתי. בנק מזרחי טפחות הודיע שעות ספורות לאחר מכן שהוא מאמץ את תושבי כפר עזה ושדרות ויעניק להם סיוע בהיקף של מיליוני שקלים. ביום חמישי הודיע לאומי כי הוא מאמץ את קיבוץ בארי. 

שמיים סגורים: אלו חברות התעופה היחידות שעוד טסות לישראל
הכלכלנים מעריכים: מה צפוי היום במדד המחירים הישראלי

באשר לקרן של דיסקונט, מי שיקבע להיכן ינותבו הכספים מהקרן, הקרויה "קרן אור", הם חברי ועדה מקצועית שתגבש תכנית פעולה כוללת. בוועדה יהיו חברים גורמי מקצוע מהמערך הפסיכולוגי, הנפשי, הרפואי והחינוכי, לרבות החינוך המיוחד. עם הקמת הקרן, יתקיים תהליך שבו ימופו ויוגדרו תבחינים למסגרת הפעילות, כמו גם סדרי עדיפויות לזיהוי הצרכים הספציפיים והשימושים בכספי הקרן. הכל, בכפוף להתייעצויות עם הקהילות, מרכזי החוסן ושאר ארגוני הסיוע.

בקבוצת דיסקונט הסבירו כי "קרן אור" תפעל באמצעות עמותת "הזנק לעתיד" בשיתוף פעולה עם הקואליציה הישראלית לטראומה המפעילה את מרכזי החוסן בעוטף עזה ובמוקדים הנוספים בדרום הארץ. "הקרן תספק מענה לצרכים מגוונים, במטרה לאפשר לאותם ילדים לחזור לתפקוד מיטבי בחייהם, בהם: הענקת מעטפת ביטחון וליווי אישי לכל אחת ואחד מהילדים, מתן מענה לצרכים פיזיים, טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים רגשיים במגוון אמצעים, סדנאות להעצמה אישית וקבוצתית, פעילויות העשרה והפוגה, פעילות לחיבור לקהילה ולמנהיגות חברתית, תמיכה לימודית ולצרכים נוספים שיעלו מהשטח. 

"קשה להעלות על הדעת עד כמה חייהם של אזרחי ישראל, ובפרט ילדים ובני נוער רבים, התהפכו מן הקצה אל הקצה. בתקופה קשה זו, ילדים וילדות תמימים מצויים בסיוט מתמשך שאיננו יכולים עדיין לאמוד את השלכותיו. תקופה ארוכה ומורכבת עומדת בפני המשפחות, אשר יאלצו למצוא כוחות ותעצומות נפש אדירים על מנת להשתקם ולהבריא", אמר אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט. 

מאמצים את שדרות וכפר עזה

בשעות הצהריים הודיע מזרחי-טפחות כי החליט להעמיד תקציב כולל של עשרות מיליוני שקלים למימון מגוון פעולות תמיכה בתושבי העוטף בכלל, ובתושבי שדרות וכפר עזה בפרט. הבנק יאמץ את שני הישובים, ויירתם לסייע לתושביהם בטווח המיידי, הבינוני והארוך, בדגש על הנושאים שהמדינה לא מעורבת בהם. זאת לאחר שכבר תרם מיליוני שקלים לדרום ולחיילים בשבוע הראשון למלחמה.

סוכם, כי צוותי עבודה של מזרחי-טפחות יחברו לגורמים הרלוונטיים בשדרות ובכפר עזה, ימפו יחד את הצרכים הדחופים ויעבירו מיידית את הכספים למימונם. במקביל, תיבנה תוכנית משותפת שתיתן מענה בנושאים שהטיפול בהם יחל בטווחי זמן ארוכים יותר, ובכלל זה לטובת פעולות השיקום והחזרת החיים למסלולם. 

במקביל, יצא הבנק בבשורה משמעותית לכל לקוחות המשכנתה שלו הסמוכים לגבול עם עזה. במסגרת זו, יפטור הבנק מהחזר המשכנתה הקרוב את כל בעלי המשכנתאות מהעיר שדרות ומכל יישובי העוטף. מדובר בהקלה משמעותית הנוגעת לאלפי משפחות, שיוכלו להפנות את אלפי השקלים שייחסכו מהם, לצרכים ושימושים אחרים של משק הבית. 

מנכ"ל הבנק משה לארי אמר היום, שלנוכח המציאות הלא-פשוטה, ההתגייסות של הציבור בכלל והסקטור העסקי בפרט מחויבת המציאות. 

המערכת הבנקאית כולה התגייסה לטובת התושבים

מאז מתקפת חמאס על יישובי העוטף בשבת שעברה, שמלווה מאז גם בירי לאזורים נוספים בישראל, תרמו הבנקים כולם כספים בהיקפים עצומים.

הבוקר התקיים דיון בראשות הנגיד והמפקח בהשתתפות מנכ״לי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, שעסק בפעולות רוחביות לסיוע לאוכלוסייה שנפגעה כתוצאה ממצב הלוחמה ובדגש על תושבי העוטף והדרום וכוחות הביטחון שגויסו ללחימה, זאת בנוסף לצעדים הפרטניים המגוונים שביצעו עד כה במערכת הבנקאית.

"מתחילת הלחימה התווה נגיד בנק ישראל מספר עקרונות לפעילות המערכת הבנקאית במהלך האירוע, תוך דגש על הצורך לגלות רגישות יתירה ומתן מענה ללקוחות מתקשים, ובמיקוד על אלו המתגוררים בעוטף, משפחות הנפגעים ומערך הלחימה והמפקח על הבנקים פרסם מכתב הנחיות מפורט למערכת הבנקאית עם הדגשים הללו והנחיות נוספות. במסגרת זו הפיקוח על הבנקים פועל בימים האחרונים כדי לגבש מתווה רוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות לציבור כולו ולאוכלוסיות אלו בפרט. פרטי המתווה יפורסמו באופן מסודר לתקשורת ולציבור בקרוב", נמסר מבנק ישראל.

כאמור, הפגישה נערכה לאחר שהבנקים כבר תרמו הון גדול לטובת הנפגעים. דיסקונט, מעבר לקרן עליה הכריז היום, פועל, בין היתר, לטובת סידורי הארחה, רכישת מזון וציוד, העמדת ליווי וטיפול תומך של אנשי מקצוע למפונים מאזור העוטף ועוד. במטה הבנק הוקם מוקד ייעודי לטיפול אישי ומהיר בצרכי הלקוחות מעוטף עזה וכמו כן, הוקם צוות לטיפול בדרישות הסיוע מול הגורמים השונים ובניתוב התרומות והמתנדבים לפעילויות השונות.

בנק הפועלים הודיע ביום חמישי האחרון על הקמת קרן ייעודית בסך 100 מיליון שקל שכל מטרתה הינה שיקום קהילת עוטף עזה. הקרן תפעל לבניה מחדש של התשתיות הקהילתיות בכלל יישובי עוטף עזה אשר נפגעו במלחמת חרבות ברזל. זאת בנוסף לקרן חירום שנועדה לטובת צרכים מיידים לסיוע לכוחות ההצלה ולגופים שנתנו מענה ראשוני לתושבי עוטף עזה וחיילי צה"ל בקו הראשון.

גם בלאומי תרמו סכומי כסף גדולים בעקבות המלחמה. "אחד היישובים שספגו את המכה הכואבת ביותר הוא קיבוץ בארי, שרבים מחבריו נרצחו, נפצעו ונחטפו. למשמע הזוועות שהתגלו בימים האחרונים - לא יכולנו לעמוד מנגד. לצד מיליוני השקלים שכבר תרמנו לארגוני סיוע עבור כלל תושבי העוטף, ולצד רכש נרחב שהועבר ליחידות שונות בצה״ל שביקשו פריטים שונים עבור חייליהן, פנינו לנציגי קיבוץ בארי והודענו להם כי מרגע זה אנו מחבקים את התושבים ונדאג לכל צרכיהם, עד לשיקום מלא של הקיבוץ", כתב מנכ"ל הבנק חנן פרידמן.

מהבנק הבינלאומי נמסר כי ״מיד עם פרוץ הלחימה נרתם הבנק וקיבל החלטה מיידית על הגדלה משמעותית של תקציב התרומות לטובת תושבי העוטף והלוחמים. כמו כן הבנק עוקב בצמידות אחרי האירועים וימשיך ויעדכן התקציב בהתאם. בנוסף הבנק הקים מנהלת ייעודית לנושא והבנק והעובדים נרתמו להתנדבות מיידית ותרומות בשיתוף עם עמותות שפועלות למען כוחות הביטחון ולמפוני העוטף, כולל במסגרת פורום העסקים בו הבנק חבר משמעותי״.

במזרחי טפחות עדכנו בשבוע שעבר כי הבנק נרתם לסיוע ולרכישת ציוד עבור תושבי עוטף עזה, חיילים ומתנדבים, בהיקף כספי של מיליוני שקלים, וימשיך לתרום לצרכים שונים, ככל שהמצב הביטחוני הנוכחי יימשך.

בין השאר תרם הבנק לטובת רכישה של מזון, ביגוד וציוד מסוגים שונים לתושבי העוטף, לערכות חירום לצוותי תגבור, לאמצעי מיגון למתנדבי זק"א, לציוד הגנה ללוחמים ועוד, וכן לאריזת ארוחות עבור חיילים ואזרחים בדרום, בסיועם של עובדות ועובדים בבנק.

עוד כתבות

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: 'פרודוקטיביות איטית' בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קולנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים על ידי משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן