גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלת משאבי האנוש שהפכה למנכ"לית והנפיקה חברת טכנולוגיה בבורסה בתל אביב

"יש נשים מאוד מוצלחות בתפקידי מפתח בהייטק שיכולות להיות מנכ"ליות ולהביא לשולחן שילוב מעניין של יכולת ראייה והכלה עם אינטליגנציה רגשית" ● שיחה קצרה עם טלי שם טוב, מנכ"לית ובעלים (משותפת) של ספידווליו

טלי שם טוב, מנכ''לית חברת ספידווליו / צילום: כדיה לוי
טלי שם טוב, מנכ''לית חברת ספידווליו / צילום: כדיה לוי

אישי: גרושה + 2, גרה בפתח תקווה
מקצועי: מייסדת, מנכ"לית ובעלים (משותפת) של ספידווליו, ספקית שירותי IT הממוקדת בענן ודיגיטל

ילדות ומשפחה: נולדתי ברחובות, אבל כל חיי אני בפתח תקווה. אבא חשמלאי, אמא קוסמטיקאית. יש לי אח ואחות. גדלתי בבית מאוד דתי וכיום אני שומרת מסורת, אבל לא דתייה. גדלתי על שבתות של קידוש וערכי ראיית האחר, ענווה ועבודה קשה. ההורים האמינו ששום דבר לא בא בקלות.

מוטו: החינוך מהבית גרם לי לחשוב תמיד, גם בעולם המאוד תחרותי של ההייטק, שיש מקום לכולם ולא צריך לדרוך על אף אחד. חינכו אותי לצניעות אינטלקטואלית, שתמיד יש לך עוד מה ללמוד.

בית הספר: הייתי תלמידה טובה, אם כי לא מהמצטיינים. תמיד הייתי דומיננטית ודעתנית מאוד.

צבא: מודיעין, לא לוחמת.

כמעט פוליטיקאית: לאחר השחרור עבדתי שנתיים במשרד דובר הליכוד אצל גיל סמסונוב, שהכרתי בצבא. נחשפתי לראשונה לפוליטיקה ולדברור. הייתה לי מחשבה להיכנס לפוליטיקה, אבל כשראיתי איך זה נראה מבפנים ידעתי שזה לא בשבילי.

קווליטסט: התחלתי ללמוד מדעי המדינה בבר אילן ואיכשהו הגעתי לעולם של משאבי אנוש. באחת החברות הכרתי אנשים שהמליצו עליי לאייל זילברמן, השותף שלי כיום ומי שהיה אז בעלי חברת ה-QA קווליטסט. נפגשו, הייתה כימיה מאוד טובה ועברתי לעבוד שם. עבדתי 18 שנים בקווליטסט, מהן 13 כמנכ"לית. כשהגעתי היינו רק 27 בחברה, אבל כמנכ"לית ניהלתי ישירות כ-1,600 עובדים מתוך קבוצה עולמית של 3,600.

תקרת זכוכית: הסביבה בהייטק גברית בעיקרה, שיעור המתכנתות נמוך מאוד - פחות מ-20%. אין גם כמעט מנכ"ליות שמובילות חברות טכנולוגיה ציבוריות. יש נשים מאוד מוצלחות בתפקידי מפתח בהייטק שיכולות להיות מנכ"ליות ולהביא לשולחן שילוב מעניין של יכולת ראייה והכלה עם אינטליגנציה רגשית. מצד שני, הרבה פעמים אני נתקלת במצבים שנשים שמות לעצמן את תקרת הזכוכית.

מעברים: בשנה האחרונה בקווליטסט עברנו כמה ידיים ובסוף 2019 עשינו אקזיט של 420 מיליון דולר. הרגשתי שאני צריכה משהו אחר. כשהודעתי שאני עוזבת לא ידעתי לאן. רציתי זמן לחשוב, בסוף זה נמשך רק שבועיים. אייל (זילברמן) התקשר והקמנו ביחד חברה חדשה, אחרי שזיהינו שני טרנדים מאוד משמעותיים בטכנולוגיה: מעבר לענן ולדיגיטל.

טיימינג: הקורונה האיצה מאוד את ההבנה של ארגונים שהם חייבים לעבור לענן ולדיגיטל. עם זאת, להערכתי רק 20%-40% מהחברות בישראל ביצעו את המעבר עד כה.

ספידווליו: אנחנו חברה שמספקת פתרונות בעולמות התוכנה המודרני - ענן, דיגיטל ופיתוח מלא מקצה לקצה. אנחנו עובדים עם ארגונים כמו מיקרוסופט ורפאל בכל התחומים - IOT, בלוקצ'יין, AI ועוד. אנחנו מעסיקים כמעט 200 עובדים והנפקנו בבורסה בתל אביב ביולי 2022 לפי שווי של 130 מיליון שקל.

המשבר בהייטק: מה שקרה במחצית הראשונה של 2022 היה מאוד־מאוד לא אחראי בעיניי. הגיוסים המטורפים, העלייה החדה בשכר, המסיבות הראוותניות. זה מייצר תרבות שלא הייתי רוצה שהילדים שלי יגדלו עליה. אני לא אומרת שלא צריך להשקיע בעובדים או לפנק אותם, אבל כל דבר צריך להיעשות במידתיות.

מחאה: אני מודאגת בדיוק כמו המוחים ומאוד מאמינה במעורבות חברתית, אבל כשאני שומעת אמירות כמו לעזוב את הארץ ולהוציא את הכספים מהמדינה - הלב שלי נחמץ. הרי מי שייפגע זו הכלכלה הישראלית והאנשים שעובדים פה. גם במשפחה, כשיש משהו שלא נראה לך אתה לא קם ועוזב את הבית כי יש מישהו שחושב אחרת.

הבנות שלי: הגדולה בת 26, לומדת מדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב ועובדת במיקרוסופט במשרת סטודנט. השנייה בת 23, נסעה עם החבר שלה אחרי הצבא לעבוד בארצות הברית והם שם כמעט שנתיים. אני מאוד מקווה שהיא תחזור בקרוב. התגרשתי לפני 13 שנה ואני כיום בזוגיות, אבל תמיד הייתי מחוברת מאוד לבנות. כולם ידעו שאם הן מתקשרות אני עונה, גם אם אני באמצע פגישה. כששתיהן יצאו מהבית עברתי משבר מאוד רציני. כשהבת הגדולה עברה מהבית במשך שבועיים נכנסתי כל ערב לחדר שלה ובכיתי.

החלום שלי: כשהייתי בת 16 להוריי היה זוג חברים שאימץ ילד, וחשבתי שזה מדהים לתת הזדמנות כזו למישהו בעולם. החלטתי כבר אז שאני רוצה לאמץ, וזה מה שאעשה בעוד שנתיים־שלוש.

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים