גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מייסדי לידרס ו-AVIRA מקימים סוכנות דיגיטל חדשה

הסוכנות החדשה קמה בהמשך לשיתוף-פעולה מחקרי שניהלו אורי חזיזה וערן ניזרי עם מחלקת הקריאייטיב-שופ של Meta (פייסבוק), והם עומדים בראשה כמנכ"לים משותפים

ערן ניזרי ואורי חזיזה / צילום: פופי פרודקשן
ערן ניזרי ואורי חזיזה / צילום: פופי פרודקשן

מייסדי סוכנות הקריאייטיב AVIRA וסוכנות המשפיענים לידרס, אורי חזיזה וערן ניזרי, משיקים סוכנות קריאייטיב-דאטה חדשה, שתיקרא "לאבינג מאדר". הסוכנות מתמחה בהפקת תכני UGC (תוכן גולשים) ותפעל לפי מודל שבו התשלום מבוסס על מספר ההמרות. 

מקצועות השיווק והפרסום עומדים להשתנות מהיסוד, ומי שלא ייערך - ייעלם 
נמאס לכם מטלמרקטינג? השירות שכדאי להירשם אליו כדי שלא יתקשרו אליכם יותר

הסוכנות החדשה קמה בהמשך לשיתוף-פעולה מחקרי שניהלו השניים עם מחלקת הקריאייטיב-שופ של Meta (פייסבוק), והם עומדים בראשה כמנכ"לים משותפים. שותפים נוספים הם דן סרוסי, יונתן עראמי, איתמר גונשרוביץ ואוראל ניזרי.

הסוכנות מציעה מארזי פרפורמנס ייעודיים עבור לקוחות איקומרס, שכוללים סרטון של עד 30 שניות ועוד ארבע נגזרות עם פתיחים שונים וסיומת דומה. ״אנחנו מריצים אותם, רואים מה עבד הכי טוב ואז יוצרים קריאייטיב דומה לקריאייטיב שהכי הוכיח את עצמו״. זה הופך את תקציב המדיה ליותר יעיל", מסביר חזיזה.

לדברי השניים, הסוכנות נפתחת בעקבות ההבנה בשוק שהשקעת מאות אלפי שקלים בקמפיינים מסורתיים, לא בהכרח מייצרת המרה למכירה. "גם בעולם וגם בזירה המקומית יש נהירה של תקציבים מהמדיה המסורתית לשיטות הפרסום המבוססות על פרפורמנס (ביצועים), הנעה מהירה לפעולה, ועל דאטה מפולחת ומדויקת.

"מאז 2017 אנחנו מפתחים טכנולוגיה שסורקת את הרשתות החברתיות, יודעת לזהות את אלה שיש להם אלפי עוקבים, ומוסיפה אותם לדאטה בייס שלנו. הספתח יהיה בישראל, שהיא הבטא סייט שלנו, אבל אנחנו בהחלט רואים את עצמנו מתפתחים לשווקים הגלובליים".

חזיזה מסביר כי הבידול של החברה מגיע מפורמולת המודעות הייחודית שאותה פיתחה בעזרת פייסבוק. "אנחנו יודעים להתקין, לצלם ולערוך את המודעה הממירה ביותר. הפורמולה מבוססת על חוויית המשתמש, ועל הדרך הטובה ביותר להאכיל את מפלצת האלגוריתם.

"כדי ליצור 15 שניות של פרסומת ממירה ללקוח איקומרס, יש ארבעה שלבים בסיסיים: השלב הראשון הוא המה-למה, ושם מייצרים תוכן שימלא את ה-1-1.5 שניות הראשונות, כדי לצוד את תשומת-הלב. אחר-כך 'שוברים' את ההתנגדות, בונים את האמון (כמו דירוג של 5 כוכבים) ומניעים לפעולה. בשנה האחרונה עשינו את הדברים ידנית, וזה מאוד הוכיח את עצמו, ועכשיו אנחנו מנגישים את זה לתוך הפלטפורמה".

ואיך עובד שיתוף-הפעולה עם פייסבוק? "אנחנו בעצם שותפים של מחלקת הקריאייטיב-שופ. אחרי שהם התקינו את הפורמולה, הם מזמינים סטארט-אפים ומפרסמים שצריכים סיוע או דיוק קריאייטיבי לפנות אלינו, ואנחנו יוצרים עבורם תכנים".

להזמין קריאייטיב כמו שמזמינים פיצה

השניים צפויים להשיק בקרוב פלטפורמת מרקטפלייס UGC, על-מנת לחבר בין מותגים ויוצרי תוכן. "זה יהיה דאטה אינסופי של יוצרי תוכן", אומר חזיזה. "באמצעות הפלטפורמה אפשר יהיה להזמין קריאייטיב באותה קלות ומהירות שמזמינים פיצה, וגם המחיר לא יהיה רחוק מזה".

ומה באמת המחיר? החל מ-79 דולר לסרטון בודד, ועד 10,000 דולר כשמדובר בהפקה ייעודית ולא מתוך מכלול ההצעות הקיימות. באמצע יש מגוון רחב של אפשרויות, כולל עשרות קריאייטיבים שונים לקמפיין אחד. בין לקוחות הסוכנות נמנים סודהסטרים, קאפ דיאבלו, ד"ר פישר ועוד.

האם באמת יש צורך בעוד סוכנות דיגיטל בישראל?
חזיזה: "ברמה המינורית יש סוכנויות מקבילות, אבל הערך שלנו הוא שאנחנו חלוצי קריאייטיב ועוסקים בזה מעל עשור, וגם יש לנו בית ההפקה אין-האוס. אנחנו יודעים לייצר חוויית משתמש די כבירה".

העולם הולך לפרסום מותאם אישית לא רק בדיגיטל.
"אנחנו אכן בוחנים שיתופי-פעולה עם חברות סטרימינג, אבל כרגע אנחנו לא מצלמים בפורמט של טלוויזיה, אלא בפורמט של הטלפון הסלולרי. ברור לנו שאנשים רוצים לצרוך תוכן בדרך שלהם, ולכן צריך ליצור הרבה קריאייטיבים ייעודיים לקהלים רחבים במחיר נגיש".

מה זה אומר על משרדי הפרסום המסורתיים?
"הם מתרפקים על תקציבים גדולים ועובדים במודלים של ידוענים גדולים, בתקווה שזה יעשה את העבודה, אבל זה פחות ופחות מוכיח את עצמו. אנחנו מדברים על ריבוי יוצרי תוכן קטנים וריבוי תכנים אותנטיים, שלמשתמש הרבה יותר קל להתחבר אליהם. אנחנו מכתיבים את זה ברמה הלוקלית בכל הקשור לקרייאיטיב, פרודקטיב ופרפורמנס, ומיישרים קו עם המגמה הגלובלית".

ניזרי: "הגדולים עוד לא שם. אנחנו זיהינו מגמה שבה אנשים לוקחים טלפון, מדברים למצלמה ויודעים לשכנע אנשים לקנות. זו בעצם מודעה. אם במשרד פרסום הארט לקח תקציב של הלקוח שלו והשקיע עשרות ומאות אלפי שקלים על הפקה - היום אדם יכול לייצר בטלפון מודעה ממירה בעזרת מאות שקלים בלבד. כבר ראינו איך מודעה אחת בלבד שנעשתה בטלפון, שהמירה בחצי מיליון שקל. בזכות העבודה עם מטא אנחנו לוקחים את העולם הישן ומעבירים אותו לעולם החדש, ואם משרדי פרסום לא יעשו את זה, הם לא יהיו שם".

ומה עומד מאחורי השם של הסוכנות? "אומרים שאין בעולם כמו אהבה של אימא", מזכיר חזיזה. "המגמה העולמית בעולם הפרסום היא של נהירת תקציבים למדיה הדיגיטלית ולשיטות הפרסום שמבוססות פילוחי דאטה ממוקדים במיוחד וריבוי קריאייטיב, ולשם כך נדרשות תכונות של סבלנות, רגישות והכלה, שניתן להשיג בעיקר אצל אימא".

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: למה כדאי לאמץ את גישת הפרודוקטיביות האיטית בעבודה

פרופ' קאל ניופורט, מחבר הספר "פרודקטיביות איטית", טוען שאנחנו עובדים לא נכון ומזיקים לכלכלה ● הפתרון: לנוח יותר, ולהגיד "כן" פחות ● כך עושים זאת

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

מספר 2 ברמ"י על התוכניות לקרקעות באזורי הביקוש: "אני באמת מקווה שהקריה תתפנה"

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור