"אני עומדת כאן, בפתח ועידת ישראל לעסקים ה-29 במספר, הוועידה הגדולה והמשמעותית ביותר זה כבר שלושה עשורים שאבא שלי ייסד, ומאוד נרגשת הצלחנו לעשות אותה לפני המועד הרגיל, ועדיין הגשם הגיע" - כך פתחה הבוקר (ד') את נאומה אלונה בר און, מו"לית גלובס, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. "בכל שנה מחדש אני עומדת ומספרת על החזון שלנו ועל ההתקדמות למימוש ועל הפעילות שלנו לאורו. זו שנת ה-40 של עיתון גלובס, שזה מעורר הרבה גאווה". 

 

בר און ציינה כי באתר גלובס מבקרים מדי חודש כ-5 מיליון מבקרים, נרשמו לתוכן של גלובס כ-200 אלף אנשים, ומשלמים על התוכן כ-70 אלף מנויים. "אלה מוכיחים שעשינו את התפקיד שלנו. אנחנו מאמינים שהוועידה מייצגת את הערכים שלנו נאמנה".

בר און הוסיפה כי "לוורן באפט יש ציטוט נהדר: 'ההכנה היא הכול. נח לא התחיל לבנות את התיבה כשהתחיל לרדת גשם'. את זה כתבנו עוד לפני הגשם".

"כדאי לכם להתעכב על התוכניה. מה שתראו הוא לא מובן מאליו. יום של צמרת המדינה הכלכלית, העסקית והפוליטית. ההבאה של הדבר הזה במדינת ישראל לא מובנת מאליה. בכירי ההייטק, מובילי חדשנות ובכירי המערכת הפיננסית יסבירו לכולנו מה הם עושים ואיך זה מצליח היום. או לא". 

 לראשונה: 10 שולחנות עגולים

בר און הוסיפה כי השנה הוועידה כוללת לראשונה 10 שולחנות עגולים של בכירים בהווה ובעבר מהשלטון המקומי, בנושאי רכב, נדל"ן, טכנולוגיה, מזרח תיכון, אלימות שמשפיעה על כל החברה הערבית, תשתיות, משפט ותרבות.

לדבריה, מהדיונים בשולחנות העגולים תצא תוכנית לממשלה הבאה. התוכנית תתמקד בפתרונות ולא רק בטענות ובביקורת. "אלה מסמכי הכנה לכולנו לימים הבאים של הממשלה, בלי קשר לזהות הממשלה הנבחרת", ציינה בר און והוסיפה: "יש לנו מחויבות לעובדות, לגיוון, ללקיחת אחריות ולהגעה לפתרונות שלובים בכל המשאבים היום".

לבסוף הודתה בר און לבכירי המשק שהגיעו לוועידה ולצוות העיתון שהוציא לפועל את הוועידה. "תודה רבה לכל בכירי המשק שבאו להנגיש לנו את העשייה הברוכה, לשותפים שלנו לעבודה ובעיקר תודה אישית ממני לצוות של גלובס שעשה שוב את הלא ייאמן. תודה רבה ושתהיה ועידה מוצלחת".

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central , נמל אשדוד וחברת החשמל