גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השבוע בעולם הפרסום: תקציב פליי קארד עובר מגליקמן לגיתם

וגם: מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע ● אור לביא ימונה לסמנכ”ל קריאטיב במשרד הפרסום מנצ' ● ו-TMF תטפל בתקציב המדיה של קבוצת קרסו

יעל גולדמן בפרסומת עבר לפליי קארד / צילום: יח''צ
יעל גולדמן בפרסומת עבר לפליי קארד / צילום: יח''צ

לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של המותג פליי קארד (Fly Card) עובר ממשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב למשרד הפרסום גיתם. זאת, בשל ניגוד עניינים שנוצר במשרד - בנק בינלאומי, שהיה תחת גליקמן-שמיר, השיק כרטיס הטבות לעולם התעופה (beyond).

המותג פליי קארד משלב אפשרות לאשראי עם כרטיס "מועדון הנוסע המתמיד" של אל על. משרד הפרסום של אל על הוא מקאן תל אביב. למרות זאת, כשבחברה השיקו ב-2014 כרטיס אשראי משל עצמם, הם העדיפו להותיר מחוץ להתמודדות על תקציבו משרדים שכבר מטפלים בתקציבים של כרטיסים אחרים. כך, מקאן, שמטפלים בלאומי קארד (כיום מקס), נותרו מחוץ להתמודדות. גליקמן-שמיר-סמסונוב זכו במכרז וטיפלו בו מאז.

במשך שנים הצליח המשרד להימנע מלהיכנס למלכוד ניגודי האינטרסים בקטגוריית כרטיסי האשראי והבנקאות. ניגודי האינטרסים בתחום הלכו והתחזק עם השנים, בשל תהליך הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים. תהליך זה צמצם את האפשרות של משרד פרסום לשחק במגרש עם מספר מותגים. לאחרונה, גם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב נפל לניגוד עניינים זה.

המשרד מטפל שנים ארוכות בתקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי. באיחור אלגנטי ביחס למתחרים השיק הבנק את beyond - כרטיס הטבות לעולמות התעופה והתיירות, המתחרה באופן ישיר בפליי קארד. מרגע שהבנק נכנס לקטגוריה זו, היה ברור שגליקמן לא יוכל לרקוד על שתי החתונות, והפרידה ממערך הפרסום של אל על ומהמותג פליי קארד הפכה רק לעניין של זמן.

תקציב אל על היווה במשך שנים מושא לחיזורים מצד משרדי פרסום שונים, שביקשו לטפל בחברת התעופה או במועדון הלקוחות. החברה הוכיחה נאמנות לספקיה, ולא החליפה משרדים כבר שנים ארוכות. הפרידה מגליקמן פותחת חלון הזדמנויות נדיר לקבל דריסת רגל בתקציב.

לפני חודשים ספורים מונה ליאור טנר, לשעבר מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום גיתם, במקום קרן בכר-אמיתי ויובל וינגסט שביקשו לפרוש. טנר כיהן בתפקיד מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על במשך כשבע שנים ונחשב להצלחה גדולה. 

ליאור טנר, מנכ''ל משרד הפרסום גיתם / צילום: איל יצהר

הנוסע המתמיד היא זרוע פעילות שנחשבת, למרות כל הקשיים שעברה אל על בשנים האחרונות, למוצלחת ורווחית. תחת ניהולו של טנר צמח מספר חברי המועדון באופן קונסיסטנטי, עד שעמד במועד פרישתו של טנר על כ-2.4 מיליון חברים בישראל ובחו"ל. באותה תקופה עמד מספר החברים של פליי קארד על כ-350 אלף חברים.

טנר חתום על מהלכים עסקיים כגון הקמת סוכנות ביטוח משותפת עם הפניקס, מיזם מלונות דיגיטלי, מיזם השכרת רכב ובתקופת הקורונה - השקת אתר סחר מקוון המציע רכישות מוצרים בשילוב כסף ונקודות אל על.

בימים אלה נערכת החברה למכירת חלק מהמועדון, אולם השליטה בו אמורה להישאר בידיה. עתה מקבל משרד גיתם תגבורת שיווקית משמעותית לטיפול במותג, בדמות המנהל שהקפיץ בעבר את המתחרים. 

מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע

משרד הפרסום מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע (נתיבי תעבורה עירוניים). מקאן צפוי לבצע עבור החברה את הקמפיין להשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ואת ההסברה על הקו הירוק, הסגול והמטרו.

תקציב הפרסום של נת"ע נוהל מאז 2017 במשרד הפרסום אדלר-חומסקי. המשרד זכה בתקציב של 10 מיליון שקל במסגרת מכרז שעורר עניין רב בתעשיית הפרסום. בין המשרדים שהתמודדו עליו היו גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי, ענבר-מרחב G ואשכנזי-זלצמן.

כחברה ממשלתית מחויבת נת"ע, על-פי חוק חובת המכרזים, לקיים מכרז כל כמה שנים. עד המכרז ב-2017, בו זכה אדלר-חומסקי, קבוצת מקאן טיפלה בתקציבו. תחילה זה נעשה באמצעות מקאן בוטיק, זרוע התקציבים הקטנים של מקאן שכבר לא קיימת, ובהמשך הועברו תקציביה למקאן ואלי, השלוחה של הקבוצה במצפה רמון. עתה, חוזר התקציב לקבוצת מקאן, הפעם למשרד הפרסום עצמו.

אור לביא ימונה לסמנכ"ל קריאטיב במשרד הפרסום מנצ'

משרד הפרסום מנצ' מגייס לשורותיו בכיר נוסף: אור לביא, סמנכ"ל הקריאטיב של משרד הפרסום יהושע TBWA, ימונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאטיב במנצ'.

לביא כיהן בעבר כסמנכ"ל קריאטיב משותף ביהושע, לצידה של מאיה שרן שעזבה לפני חודשים ספורים והפכה לשותפה במשרד הפרסום D-SAY. לביא נותר אז מנהל קריאטיב יחיד ובמסגרת תפקידו היה אחראי על לקוחות כמו מקדונלד'ס, קופת חולים מכבי, סלופארק, ווינר, כאל ועוד.

נציין כי עד עתה לא היה סמנ"ל קריאטיב במנצ'. יניב מילנרסקי, ממייסדי המשרד, נחשב לאחד מאנשי הקריאטיב הבולטים בענף, והוא המזוהה עם הקריאטיב של משרד הפרסום.

מלינרסקי אמר כי הצירוף של לביא היה טבעי למשרד. "עם התרחבות המשרד, החלטנו לחזק את שדרת הניהול שלנו. אור הוא קודם כל מנצ' בנשמה, לצד היותו סמנכ"ל קריאטיב מחונן. הוא מהמעטים שיודעים לשלב גם יכולות קריאטיב גבוהות וגם יכולות ניהול מרשימות".

נזכיר כי רק לאחרונה צורפה למנצ' שותפה חדשה, שרון שלו-לבצור, לשעבר בכירה במקאן. בשנים האחרונות שימשה שלו לבצור כפרסומאית עצמאית.

משרד הפרסום מנצ' הוקם בשנת 2013 והוא אחד מהמשרדים היחידים שהוקמו בעשור האחרון והצליחו להתברג כחלק מהתעשייה "הממוסדת". המשרד קם כבוטיק קריאטיב בדגש על אסטרטגיה. בשונה ממשרדים צעירים אחרים, הצליח לגייס תקציבים של לקוחות גדולים, כמו קבוצת טמפו, צ'מפיון מוטורס, שטראוס, דור אלון, אלטמן, בנק ירושלים, פספורטכארד, מדלן ועוד.

TMF תטפל בתקציב המדיה של קבוצת קרסו

לגלובס נודע כי תקציב המדיה של קבוצת קרסו עובר לחברת המדיה TMF. קבוצת קרסו מייבאת את מותגי הרכב רנו, אינפיניטי וניסאן. בשונה מתקציב הקריאטיב שמטופל שנים ארוכות במשרד הפרסום ענבר-מרחב, תקציב המדיה עבר בשנים האחרונות מספר תהפוכות.

בעבר הופקדה בידי ענבר-מרחב האחריות על המדיה והקריאטיב. יש לציין כי ענבר-מרחב לא רוכש מדיה, אלא הדבר נעשה באמצעות יוניברסל מקאן. בהמשך בחרה קרסו לפצל את התקציב: הכסף שהיא משקיעה בטלוויזיה נותר בענבר, והתקציב שמופנה לפרסום בעיתונות עבר לסמארט מדיה.

ב-2017 החליטה קרסו לרכז את התקציב בבית אחד והעבירה אותו לענבר-מרחב. ב-2020 חזרה סמארט מדיה, והופקד בידיה כל התקציב.

לאחרונה הוחלט בקרסו לנהל מכרז על תקציב המדיה. רוב החברות שראו את תנודות התקציב העדיפו שלא להתמודד, כך שבסוף התמודדו רק יוניברסל, ו-TMF שזכתה במכרז.

נזכיר כי לפני מספר חודשים מונה יניב סנה, לשעבר בכיר ביוניברסל מקאן, לתפקיד מנכ"ל TMF.

מקרסו נמסר: "קרסו לא מתייחסת למהלכים פנימיים".

עוד כתבות

לבואינג אג''ח בעשרות מיליארדי דולרים בסכנה של הורדת דירוג / צילום: Reuters, Peter Cziborra

רודפים אחר תשואה ומתעלמים מהסיכונים הגוברים: נורות אזהרה למשקיעי האג"ח

מרווחי התשואות בשוק הקונצרני בארה"ב, במיוחד מתחת לדירוג השקעה (זבל), ירדו לשפל היסטורי ● הנפקות בסיכון גבוה, ובתשואה שאינה מפצה עליו, בוצעו מתחילת השנה בהיקף כפול מהתקופה המקבילה ● בישראל התמונה דומה, חרף סיכוני המלחמה. מה המשמעויות למשקיעים?

אבי, לוי, קוטלר, לארי, פרידמן/ צילומים: יח''צ, תמר מצפי, איל יצהר, שלומי יוסף. עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רבעון חזק לבנקים: זה הסכום שקיבלה המדינה כהיטל מלחמה

למרות הירידה בהכנסות מריבית, הציגו חמשת הבנקים הגדולים רווח מצרפי של 7.6 מיליארד שקל — עלייה של 21% ● לאומי הוא שיאן הרווח והתשואה להון, כתוצאה ממכירת נדל"ן, ומוביל במתן אשראי ● בחסות הריבית הגבוהה והאינפלציה שמטפסת, צפוי שגם הרבעון השני יהיה חזק

מטוס של חברת אל על / צילום: יחצ אל על

השליטה בשמיים סידרה לאל על את הרבעון הכי טוב שלה מעולם

חברת התעופה אל על הציגה רווח של יותר מ-80 מיליון דולר ברבעון הראשון וצופה כי הרבעון השני יהיה אף טוב ממנו בזכות הדומיננטיות שלה בהטסת הישראלים ● ברבעון הראשון נרשם שיפור של כמעט 20% בהכנסה הממוצעת מהטסת נוסע ● המנכ"לית: "המחירים עולים למי שקונים ברגע האחרון"

מירב בן שימול / צילום: דורית ריטבו

"העסקים, המפונים ועסקי התיירות בגליל המערבי - לכולם אין אופק"

השבוע אושר תקציב סיוע לתושבי קו העימות, אך מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, מירב בן שימול, מוטרדת מהקושי לשכנע אותם לחזור ● לדבריה, "החוסן האישי הפך לנושא דרמטי" ● ישראל מתגייסת 

השופט איתן אורנשטיין ועו''ד אפי נוה / צילום: דוברות הרשות השופטת, שלומי יוסף

השופט בדימוס איתן אורנשטיין ועו"ד אפי נוה עוכבו לחקירה ושוחררו בתנאים מגבילים

בלשי יחידת להב 433 הגיעו לבתיהם של נשיא בית המשפט המחוזי בת"א בדימוס איתן אורנשטיין ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים ● החקירה נפתחה בעקבות פרסום בכלי התקשורת לפני כחודשיים ● נוה ואורנשטיין שוחררו בתנאים מגבילים, ובהם ערבות בסף 20 אלף שקל

משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי

המנהל שהביא את וולט לישראל וההסתבכות בהיקף של 230 מיליון שקל

חקירת רשות המסים את סמנכ"ל התפעול של חברת השליחויות חושפת חשד לעבירות מס במאות מיליוני שקלים, וקשר עמוק לחקירות דומות נוספות ● מיהו הבכיר שאחראי על עשרת אלפים שליחים ונמצא במוקד החקירה, ואיך עבדה לכאורה השיטה? ● וולט: "הטענות אינן נכונות"

יציאה לאיילון צפון ממשה דיין / צילום: גלובס

היכונו לפקקים: איילון יחסם מחר. אלו הדרכים החילופיות

עקב הנפת גשר חדש שיחבר את תחנת רכבת משה דיין למתחם האלף בראשון לציון חברת נתיבי איילון תחסום מחר (ה') אחר הצהריים את נתיבי איילון לצפון ולדרום, לצד הפסקת תנועת הרכבות ● לפי גורמים בענף, עקב מדיניות הממשלה שלא מאפשרת עבודות בשבת - לא נעשה אפילו ניסיון להעביר את העבודות לסופ"ש

כפר סבא / צילום: Shutterstock

עם הנחות של כמיליון שקל לדירה: שווקו 950 יח"ד במחיר מטרה במרכז הארץ

על הקרקעות יוקמו הפרויקטים שישתתפו בהגרלות העתידיות של תוכנית "דירה בהנחה", והם עשויים להציע הנחות גבוהות במיוחד, ודאי ביחס למחירים באזורי הביקוש ● 137 הצעות הוגשו לתשעת המגרשים

שאול אלוביץ' / צילום: רפי קוץ

"מרמה, העדפת נושים והברחת נכסים": מפרקי יורוקום נדל"ן תובעים את שאול אלוביץ' על 100 מיליון שקל

יורוקום קרסה בשנת 2018 עם חובות של קרוב ל-300 מיליון שקל ● המפרקים שמונו, עוה"ד שאול קוטלר ושלום גולדבלט, טוענים כי בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר הם שאחראים לקריסה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה קפצה ב-7%, הנאסד"ק שבר שיאים

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● אירופה ננעלה בירידות ● מכירות האייפונים של אפל בסין זינקו ב-50% באפריל ● מחירי הנפט עולים ● מי שמכר בתחילת חודש מאי האחרון פספס כ-5.5% עליות במדד S&P 500 ● בנק לומברד אודייר: "פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בעולם, בעיקר השוק הבריטי"

איתמר בן מאיר / צילום: יונתן בלום

מנתיבי איילון לניהול פרויקט המטרו: איתמר בן מאיר נבחר למנכ״ל נת״ע

דירקטוריון נת״ע בחר במנכ״ל נתיבי איילון לשעבר לניהול החברה במקומו של חיים גליק ● האתגר הגדול שמחכה לו: הקמת פרויקט התחבורה הגדול בתולדות המדינה

שר האוצר בצלאל סומטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

מטוסי קרב חדשים בדרך? סמוטריץ׳ הודיע על הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון

שרי האוצר והביטחון הגיעו להסכמה על הקמת הוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון לאחר חודשים של מחלוקות ועיכובים ● זהות חברי הוועדה עדיין לא ברורה

שרת התחבורה מירי רגב ומנכ''ל המשרד משה בן זקן / צילום: דוברות השרה רגב

בדיקת משרד התחבורה הראתה שהנת"צים יעילים. אז למה המנכ"ל רוצה לבטלם?

מנכ"ל משרד התחבורה רצה להקצות מיליוני שקלים למטרונית בקריית אתא תוך דילוג על הדרג המקצועי, אך העבודות נבלמו ע"י משרדי האוצר והתחבורה משלא נמצאו התחייבויות תקציביות ● והנתונים שמראים: חרף ההתנגדות המחודשת של בן זקן אליהם, הנת"צים כן יעילים

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

גל הפיטורים בשופרסל נמשך: כ-50 עובדים קיבלו זימון לשימוע

כ-50 עובדי מחלקת מערכות מידע בשופרסל קיבלו היום זימונים לשימוע, חודש אחרי גל הפיטורים הראשון שכלל 100 עובדים ● בכך נמשך הליך ההתייעלות של האחים אמיר ברשת, כשהפיטורים הנוכחיים צפויים לפי הערכות להוביל לחיסכון של מיליוני שקלים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כך התגברה חברת השילוח הקטנה מחולון על איום החות'ים

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● מור השקעות: עלייה של כ-18% בהכנסות, תחלק דיבידנד בהיקף של כ-20 מיליון שקל ● הראל הציגה דוחות חזקים לאור התשואות בשוק ההון ושיפור בביטוחי הבריאות ● גם הפניקס הציגה זינוק מרשים ברווח אך רשמה הפסד בתחום ביטוחי הבריאות ● חברת השילוח אי.טי.ג'י.איי הציגה קיטון בהכנסות לאור המצור הימי של החות'ים אך שיעור הרווח הגולמי שלה עלה ● מדור חדש 

אילת. בעיגול: מירי רגב / צילומים: תמר מצפי, מארק ישראל סלם-ג'רוזלם פוסט

משרד התחבורה הסיט מיליארדים לרכבת לאילת. שנה לאחר מכן, שקל לא מומש

שנה לאחר המאבק בין שר האוצר לשרת התחבורה על מתן תקציב לרכבת לאילת, בדיקת גלובס העלתה כי מתוך מיליארדי השקלים שהוקצו, שקל לא מומש ● בענף מסבירים כי בעוד שלשרה היה חשוב להציג רפורמה משמעותית, המשרד בראשותה מתקשה לבצע פרויקטים

ציר פילדלפי שברפיח, עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

חטיבה נוספת נכנסה לרפיח, צה"ל השיג שליטה מבצעית מלאה בציר פילדלפי

3 לוחמי נח"ל נפלו בקרבות ברפיח • גלנט באיום על נסראללה, עם תמונות מפקדי חיזבאללה שחוסלו: "אם תמשיכו - אנחנו נגביר" • בלינקן בביקורת חריפה על הממשלה: מה שקרה ברפיח זה מחריד, בלי תוכנית ישראלית ליום שאחרי - לא יהיה יום שאחרי • ראש המל"ל הנגבי: המלחמה תימשך לפחות עוד שבעה חודשים •  ● עדכונים שוטפים

שופט העליון יצחק עמית / צילום: דוברות בתי המשפט

לחץ על סמוטריץ' וגלנט: בג"ץ יבחן התנהלות המדינה בפנסיות הצבאיות

הפרקליטות צפויה להציג מחר בפני העליון הסכם שגובש בין משרדי האוצר והביטחון, שיסדיר מחדש את נושא הפנסיות של אנשי משרד הביטחון ויעגן את ההטבות בחקיקה ● העתירה, שהוגשה עוד ב-2019, טוענת כי "הגדלות הרמטכ"ל" - תוספות שנויות במחלוקת לפנסיות התקציביות של אנשי הקבע ב צה"ל - לא חוקית

מטוס של bluebird airways / צילום: Shutterstock

חברת התעופה שהפכה לאחת הפופולריות בנתב"ג, והקשר הישראלי

בלו בירד, חברת תעופה יוונית, הייתה בין הראשונות שחזרו לפעול בארץ לאחר ה-7 באוקטובר, וכעת היא ניצבת ברשימת חמש החברות הפופולריות ביותר בנתב"ג ● היא אומנם לא רשומה כישראלית, אך היא שייכת לקבוצת התיירות המקומית "קווי חופשה"

הישראלים מזמינים חופשות ליעדים קרובים / צילום: Shutterstock

הישראלים מזמינים יותר חופשות, אבל קצרות וליעדים קרובים יותר

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● נתוני הפניקס גמא מצביעים על עלייה של 17% במחזור המכירות של ענף התיירות