גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפלאג־אין של DS7 מבית סטלנטיס: קרוסאובר לא מוכר אבל מאוד מפואר

גרסת הפלאג־אין של המותג DS7 לבית "סטלנטיס", משלב נוחות נסיעה מרשימה ומערכת הנעה מעודנת ● הבונוס הוא מותג שלא מושך בארץ תשומת-לב שלילית

DS-7 Crossback-2 / צילום: יח''צ
DS-7 Crossback-2 / צילום: יח''צ

עובדי קונצרן הרכב "סטלנטיס" זכו בתחילת החודש למעט נחת כאשר קיבלו צ’ק שמן כבונוס על הרווחיות המרשימה בשנה החולפת. אך עבור רבים מכ־280 אלף העובדים והמנהלים של הקונצרן הזה, שנוצר בשנה שעברה מהמיזוג בין פיאט־קרייזלר ל־PSA הצרפתית, העתיד טומן בחובו יותר סימני שאלה מתשובות. כיום החברה נדרשת לארגן מחדש את תוכניות הייצור העתידיות ואת כוח־אדם בלא פחות מ־14 מותגי רכב, מאות דגמים ועשרות מפעלי ייצור בארבע יבשות. כל זאת בעיצומה של אחת מהתקופות הסוערות והקשות ביותר לחיזוי שהיו אי־פעם לתעשיית הרכב.

סטלנטיס אומנם הציגה החודש תוכניות ארוכות־טווח למעבר לרכב חשמלי עד סוף העשור, אולם הדרך היחידה לעשות "סדר בבלגן" בטווח הקצר היא באמצעות גלובליזציה. קחו, למשל, את מותג הפרימיום DS של קבוצת PSA לשעבר, שנושא זהות צרפתית ברורה. וזאת, אף שכלי הרכב ה"אירופאים" שלו מיוצרים בסין, במפעלי אופל בגרמניה ובמידה מסוימת גם בצרפת.

את הגאווה הלאומית של צרפת ממשיך לייצג ה־DS7 "קרוסבק", ובעיקר גרסת הפלאג־אין המתוחכמת שנכנסה לשוק בשנה שעברה. בקרוב, הרכב יחגוג יום הולדת חמש אך חיצונית הוא מצליח לשמור על מראה עדכני ויוקרתי - בסיוע פרופורציות קרוסאובר קלאסיות, ממדים רציניים, חרטום מסיבי שבמרכזו גריל גדול ומעוטר בכרום ופנסי הייטק מרצדים. את המראה משלימים פרופיל דינמי עם קורה אחורית שנטויה לאחור וחישוקי ענק נאים. זהו רכב עם נוכחות כביש מרשימה, אך גם אחרי לא מעט שנים בשוק הישראלי - אנשים ברחוב עדיין מתקשים לזהות את המותג.

כשהושקה סדרת ה־DS7 C בשלהי העשור הקודם, נחשב תא הנוסעים שלה לחדשני ופורץ דרך. אולם, כיום הוא כבר מתחיל לגלות את סימני הגיל. לוח המחוונים אומנם דיגיטלי ולצידו יש מסך מולטימדיה גדול ועתיר תפריטים, אבל חלק גדול מתפעול המערכות עדיין מתבצע באמצעות המון מתגים זעירים שממוקמים מתחת למסך הפיקוד או כפתורים גדולים ומעוטרים מסביב למוט ההילוכים. שונה מאוד מהטרנד הנוכחי של עמדות פיקוד מינימליסטיות.

ההשקעה יוצאת הדופן בגימור ובפרטים נמשכת

מנגד, ההשקעה יוצאת הדופן בגימור ובפרטים נותרה עדיין אקטואלית. בגרסת ה"אופרה" המפוארת שבה נסענו, כל פינה גלויה עטופה בדיפון עור איכותי תפור או בפלסטיק רך, והמושבים נראים כאילו הוזמנו מקטלוג של מעצב רהיטים איטלקי. בידוד הרעשים היה אבסולוטי, חלקי המתכת מעוצבים למשעי. מעבר לכך, לא חסרים בתא גם צעצועים שאינם נפוצים גם בכלי רכב הרבה יותר יקרים: מושבים קדמיים עם עיסוי עתיר מצבים, מערכת ראיית לילה מבוססת אינפרא אדום, כוונון חשמלי גם למושב האחורי, מצלמת דרך ומערכת קול של מותג בוטיק יוקרתי.

 

סף הכניסה והיציאה ממוקם בגובה נוח מאוד למאותגרי גמישות, והמושב האחורי יכול לאכלס שלושה מבוגרים בגודל מלא. לעומת זאת, תא המטען נופל קורבן למערך החשמלי ולסוללות ומסתפק בכ־400 ליטר בלבד, כמעט 150 ליטר פחות מהגרסאות הרגילות.
הסיבה למסיבה בגרסה הבכירה היא מערכת ההנעה המתוחכמת, שכוללת מנוע 1.6 ליטר טורבו־בנזין, צמד מנועים חשמליים וסוללה נטענת של כ־14 קילוואט־שעה. ההספק הכולל עומד על כ־300 כ"ס ודף הנתונים טוען לטווח חשמלי של עד 60 ק"מ בתקן WLTP ותצרוכת דלק ממוצעת מוצהרת של כ־76 ק"מ לליטר. אך בדומה לכלל כלי הרכב הגדולים והכבדים עם הנעת פלאג־אין, הנתונים בשטח תלויים מאוד בסגנון השימוש. מי שיקפיד להטעין את הרכב באופן סדיר ובצורה מלאה, וישמור על רגל קלה ועל מצב תכנות שלו - יגלה שהוא יכול לבצע חלק לא מבוטל משגרת היום־יום שלו על חשמל בלבד. כמעט מבלי להכניס את מנוע הבנזין לפעולה ולהידרש לפקוד את תחנת הדלק.

עם זאת, מי שירצה לקבל תמורה למחיר הלא מבוטל ששילם עבור 300 כוחות סוס יגלה שבנהיגה נמרצת, או על כבישים הרריים, הסוללה מתרוקנת כבר אחרי 30-25 ק"מ, מנוע הבנזין נכנס לפעולה בצורה מוחשית והצריכה הריאלית צונחת לאזור 20-18 ק"מ לליטר. יאמר לזכות המהנדסים שהמעבר בין מנוע החשמל לבין מנוע הבנזין חלק מאוד ומורגש רק בשל עלייה מינורית בווליום. כפיצוי על צריכת הדלק מקבלים ביצועים מכובדים עם תאוצה ל־100 קמ"ש בפחות משש שניות וצבירה מענגת של מהירות גם בעליות תלולות.
התנהגות כביש "אירופאית", למרות הממדים והמסה

על הכביש, הרכב שומר על מוניטין "השטיח המעופף" של ה־DS הקודמת. מתלים עם כוונון אלקטרוני וחיישני כביש מבודדים את חוליות הגב של הנהג והנוסעים ממרבית האתגרים והמפגעים המרושעים שהאספלט הישראלי מציב. בורות גדולים נעלמים מתחת למרכב בצליל עמום והרכב צולח נסיעות ארוכות מבלי להתיש את הנהג. גם התנהגות הכביש מרגישה "אירופאית" ונעימה, למרות האלקטרוניקה, הממדים והמסה. ההיגוי די מדויק ומאוזן, וההנעה הכפולה מגדילה משמעותית את אחיזת הכביש. בקיצור, זה לא רכב ששולח את הנהג לאפטיות. אך חבל שמהנדסי DS עדיין לא התגברו על התחושה המלאכותית של הבלמים, שאופיינית לכלי רכב "מחושמלים". על אף ההנעה הכפולה, יכולות השטח מוגבלות למדי וכלים דוגמת טויוטה ראב4 פלאג־אין עושים עבודה טובה יותר על דרכי עפר. אולם, הסיכוי לראות כלים מהקטגוריה הזו בשטח הוא אפסי.

מי שיוותר על קצת ביצועים ומנוע חשמלי אחד, יכול לרכוש את גרסת הבסיס של ה־DS7 פלאג־אין בכ־300 אלף שקל. הגרסה העילית וכפולת המנועים שבה נסענו עולה כ־360 אלף שקל, לאחר עדכון המס האחרון. זה מחיר נכבד, אך היא עדיין מציעה רמות של עידון, אבזור ופאר, שמקבילות לאלה של כלים גרמנים, שעולים הרבה יותר, בנוסף לבונוס של אנונימיות מבורכת והגנה מהעין הציבורית הביקורתית של הרחוב הישראלי.¿

חלק מהמתחרות

לקסוס NX פלאג־אין

במחיר שמתחיל ב־330 אלף ומגיע לכ־370 אלף, בהתאם לאבזור, מציעה גרסת הפלאג־אין של ה־NX עיצוב חיצוני עדכני ותא נוסעים מפואר ובנוי היטב.

לקסוס NX פלאג־אין / צילום: יח''צ

מערכת הפלאג־אין משלבת שני מנועים חשמליים ומנוע 2.5 ליטר, להספק כולל של 309 כ"ס.

וולבו XC60 T8

גרסת הפלאג־אין המפוארת של וולבו XC60 עולה 395 אלף שקל. יש לה שני מנועים חשמליים ומנוע 2 ליטר טורבו בהספק משולב של 390 כ־ס עם הנעה כפולה.

וולבו XC60 T8 / צילום: יח''צ

היא יכולה לנוע עד כ־50 ק"מ על חשמל בלבד, ולהאיץ ל־100 קמ"ש ב־5.8 שניות.

ב.מ.וו X3 30E פלאג־אין

גרסת הפלאג־אין 30e של ב.מ.וו X3 עולה 399 אלף שקל. מערכת ההנעה משלבת מנוע 2 ליטר טורבו ומנועים חשמליים, שמייצרים הספק משולב של 292 כ"ס.

ב.מ.וו X3 30E פלאג־אין / צילום: יח''צ

התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות, והטווח החשמלי כ־50 ק"מ. תא הנוסעים מרווח ובנוי היטב.

עוד כתבות

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

תחקירי שחיתויות ותרומות בקריפטו: האופוזיציה הרוסית נלחמת בפוטין בכל דרך

לפני כשלוש שנים הוציאה רוסיה מהחוק את הקרן למלחמה בשחיתות שהקים מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בטענה שהיא קיצונית ● כיום פעיליה עובדים שעות נוספות ממדינות שונות בעולם, ומגיעים ל־17 מיליון צופים בחודש ● האם זה יעזור להם להחליש את פוטין, שהשיג 88% בבחירות האחרונות?

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: למה כדאי לאמץ את גישת הפרודוקטיביות האיטית בעבודה

פרופ' קאל ניופורט, מחבר הספר "פרודקטיביות איטית", טוען שאנחנו עובדים לא נכון ומזיקים לכלכלה ● הפתרון: לנוח יותר, ולהגיד "כן" פחות ● כך עושים זאת

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל