גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אאודי וב.מ.וו היכונו: רכב הפלאג-אין הראשון של לקסוס הוא מתחרה ראוי במיוחד

סדרת NX החדשה של לקסוס מציגה איכויות ייצור ובידוד מרשים מהאספלט הישראלי • היא מצטרפת לשוק אחרי הקטנת הטבת המס על הפלאג־אין

Lexus-NX450H / צילום: יח''צ
Lexus-NX450H / צילום: יח''צ

שיא חדש נרשם במכירות רכבי פלאג־אין בישראל בשנה החולפת, עם מעט יותר מ־11.5 אלף מסירות. עיקר המסירות היו של דגמים עממיים, אבל הנתונים מגלים כי קרוב ל־27% מכלל המסירות בפלח הפלאג־אין היו של רכבי יוקרה. אם מוסיפים את הנוכחות הדומיננטית של רכבי הפלאג־אין היוקרתיים ביבוא העקיף, מגלים שאחד מכל חמישה רכבי יוקרה שנמכרו בישראל בשנה החולפת צויד בהנעת פלאג־אין - נתון דומה למדי לכמה מהשווקים הגדולים במערב אירופה.

מי שקלטה את המסר באיחור היא לקסוס, שהנחיתה אצלנו בחודש שעבר את סדרת ה־NX החדשה. הסדרה כוללת גרסת פלאג־אין, ראשונה מסוגה במותג הפרימיום היפני. אמנם עיתוי הגעתה לישראל, רגע אחרי הקטנת הטבת המס על רכב פלאג־אין, הוא לא בדיוק אידיאלי, אבל על זה נאמר "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

 

מבט מעמיק מבהיר את ההבדל מהדור הראשון

סדרת ה־NX החדשה, שנבחרה לארח את הנעת הפלאג־אין הראשונה של לקסוס, שומרת במבט ראשון על קווי המתאר הכלליים של הדור הראשון. עם זאת, מבט מעמיק יותר מגלה רכב שונה. הממדים הכוללים צמחו בכמה סנטימטרים; היציבה על הכביש נראית יותר אגרסיבית ורחבה; פרופיל הצד מחצין קפלי מתכת מורכבים למראה ולייצור; והחרטום "הצמחוני" הוחלף בחרטום חד ומתוחכם, שבמרכזו גריל ענק ופנסי לייזר צרים ומעוצבים כמו בכל דגמי הדור האחרון. אך, חבל שהמעצבים לא פסחו על פס התאורה האופנתי שנמתח לרוחב כל הזנב, שלטעמנו הוא קצת רועש מדי עבור לקסוס.

ואם העיצוב החיצוני עבר אבולוציה, עיצוב הפנים כבר מהווה קפיצת דרך. לא מעט יצרנים עממיים, כולל החברה האם טויוטה, יודעים לייצר תא נוסעים שמעביר תחושת פרימיום, אבל לקסוס עדיין מצליחה לשמור על פער בזכות הקפדה אובססיבית על פרטים.
ריפוד העור בדגם העילי שבו נסענו נראה ומרגיש עשיר; התאמת הצבעים בין המושבים לדיפונים של עמדת הפיקוד מושלמת; דיפונים רכים מכסים כל משטח בטווח מגע של הנהג והנוסעים; וכן מסגרת מסך המולטימדיה מזכירה טלוויזיות יוקרתיות. התא עטוף בקפסולה של בידוד רעשים שמאפשרת לשוחח בתא בקול חרישי.

לוח המחוונים דומה לזה שפגשנו לאחרונה בלקסוס ES300 ויש אטרקטיביים ממנו, אולם את מירב תשומת הלב תופס מסך LCD בגודל 14 אינץ’ שמשתרע על פני חלק גדול מהקונסול המרכזי. לא ברור האם באמת נדרש מסך גדול שכזה בתוך שדה הראייה של הנהג. עם זאת, אפשר להתנחם בכך שהתפריטים קלים לתפעול. לקסוס מתהדרת גם במערכת פיקוד קולי עם בינה מלאכותית, אבל זו לוקה לעיתים קרובות מדי בהבנת הנשמע. את הנדסת האנוש המוצלחת משלים מוט הילוכים גדול ומוצק בעיצוב מסורתי, ותנוחת ישיבה שניתנת להתאמה מושלמת.

המרחב הפנימי צמח עם עוד כמה סנטימטרים

באגף האבזור מתהדרת לקסוס במערך מתקדם של מערכת סיוע היקפית שמתריעה בפני הנהג על איומים מכל כיוון אפשרי, אך לעיתים היא מתערבת בצורה אגרסיבית מדי בתהליך הנהיגה. בדור החדש, מרחב הפנים צמח עם תוספת של כמה סנטימטרים למרחב הרגליים מאחור ורצפה שטוחה יחסית. יש בפלח כלים מרווחים יותר, אבל עדיין שלושה מבוגרים בממדים מכובדים לא יתקשו למצוא מקום נוח מאחור. תא המטען של גרסת הפלאג־אין רחב, ומציע נפח שימושי של 520 ליטר.

את מערכת הפלאג־אין החדשנית של ה־NX כבר פגשנו לא מכבר על סיפונו של "בן הדוד" ראב4 לבית טויוטה, וגם כאן היא משלבת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, צמד מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, וסוללת ליתיום בקיבולת מכובדת של כ־18 קילוואט־שעה. ההספק הכולל עומד על 309 כ"ס, ולמרות משקל עצמי של כמעט 2 טון - כ־200 קילו יותר מהגרסה ההיברידית הרגילה של ה־NX - המערכת מרגישה חסרת מאמץ.

כאשר הסוללה טעונה במלואה, ברירת המחדל היא נסיעה על כוח הסוללה בלבד והתחושה היא של נסיעה ברכב חשמלי כדת וכדין. התאוצות נמרצות ולינאריות, הדחף בריא על כל סוגי השיפועים, וניתן לשייט במהירויות אוטוסטרדה על חשמל בלבד בשקט מוחלט.

צליל המנוע מושתק ותורם לתחושת העידון

רק "קיק־דאון" אגרסיבי, או מיצוי טעינת הסוללה, מעירים את מנוע הבנזין לחיים. התיבה האוטומטית הרציפה פועלת בצורה מעודנת, ואף שהיא מקפיצה את המנוע לסל"ד גבוה בעת האצה אגרסיבית - צליל המנוע מושתק היטב ותורם לתחושת העידון הכללי.

הנתונים הרשמיים נוקבים בטווח חשמלי של כ־74 ק"מ בין טעינות בתקן WLTP, אבל קשה לבנות על כך בתנאי אמת. אפשר לצפות לכ־40 ק"מ חשמליים, ואלה בהחלט מספקים לרוב השימושים העירוניים. בה בעת, ההיגוי בלקסוס אמנם לא חד מספיק כדי לעודד את הנהג לנהיגה ספורטיבית והבלמים מרגישים קצת מלאכותיים, אבל הרכב זורם בצורה חלקה, מדויקת ונעימה על כבישים מתפתלים, מציע אחיזת כביש רצינית בכל תנאי מזג האוויר ובעיקר מבודד את הנוסעים משיבושי האספלט הישראלי בצורה קרובה למושלמת.

המחיר של גרסת הפלאג־אין של לקסוס NX החדשה מתחילה בכ־325 אלף שקלים, כ־35 אלף יותר מהגרסה ההיברידית של ה־NX ברמת אבזור מקבילה. החסכנים יוכלו לקבל את אותה מערכת פלאג־אין בראב4, עם רמת אבזור גבוהה, ב־65 אלף שקל פחות. אולם, העידון והפאר של ה־NX ומוניטין שמירת הערך של המותג עשויים לתת "ניעור" רציני לפלח היוקרה. 

המתחרות

אאודי Q5 פלאג־אין
ה־Q5 פלאג־אין החדש מציע, במחיר שמתחיל ב־‏410 אלף שקל, ממדים דומים ל־NX. אך, בסיס הגלגלים ארוך יותר.

אאודי Q5 פלאג־אין / צילום: יח''צ

תא הנוסעים מרווח והשלדה מתקדמת. להנעה אחראי מנוע 2 ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללה גדולה, שמייצרים בגרסת הבסיס 299 כ"ס.

וולבו XC40 T5 פלאג־אין
גרסת הפלאג־אין של ה־XC40 עולה 260 אלף שקל. היא מונעת על ידי מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין, מנוע חשמלי חזק וסוללה נטענת בהספק כולל של 262 כ"ס.

וולבו XC40 T5 פלאג־אין / צילום: יח''צ

המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים. האורך קצר מה־NX, אך התא מרווח ומאובזר היטב.

ב.מ.וו X25E
גרסת הפלאג־אין של X1 מציעה, במחיר שמתחיל ב־299 אלף שקל, תא נוסעים מרווח ומתוכנן.

ב.מ.וו X25E / צילום: יח''צ

המנוע הוא 1.5 ליטר טורבו בנזין, ובשילוב עם מנוע חשמלי וסוללה נטענת הוא מייצר הספק מרבי של 220 כ"ס. ה־X25E מאיץ מ־0 ל־100 קמ"ש ב־6.9 שניות.

עוד כתבות

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אנתוני בלינקן / צילום: Associated Press, Evelyn Hockstein

בלינקן לראש ממשלת קטאר: לסלק את בכירי חמאס מדוחה אם ימשיכו להתנגד לעסקה

הערכה: ישראל קרובה להסכם עם חיזבאללה שיביא לסיום ההסלמה בגבול הצפוני ● דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח • החות'ים מאיימים: נפגע בכל ספינה ישראלית - גם בים התיכון • לפני יציאת המשלחת לקהיר - חמאס בהצהרה רשמית: "נחושים להגיע להסכם - שיכלול את נסיגת הכוחות ועסקה רצינית" • עדכונים בולטים

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק