גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בת"א: מדד הבנקים זינק ב-1.6%

ת"א-35 ות"א-125 עלו ב-0.7% ות"א-90 הוסיף 0.8% ● הנפט ממשיך לטפס ● ת"א-ביטוח ופיננסים קפץ ב-2.1%, בהובלת טראלייט שקפצה ב-8% ואלטשולר שחם גמל שזינקה ב-7% ● ומה חושבים בבנק הפועלים על מדיניות בנק ישראל?

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 


17:25

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. ת"א-35 ות"א-125 עלו ב-0.7% ות"א-90 הוסיף 0.8%. ת"א-ביטוח ופיננסים קפץ ב-2.1%, בהובלת טראלייט  שקפצה ב-8% ואלטשולר שחם גמל  שזינקה ב-7%. ת"א-בנקים הוסיף 1.6%, בהובלת פועלים  שטיפסה ב-2.8%.

מחזור המסחר עמד על 1.7 מיליארד שקל.

סטורג' דרופ  זינקה ב-19.5%, ביומילק  קפצה ב-15%, טקטונה  הוסיפה 13.5%, שלוש 3 דיאם  טיפסה ב-11.1%, תורפז  עלתה ב-10.4%, ג'נסל  הוסיפה 9%, מאסיבית  עלתה ב-5.4%, באפ טכנו'  טיפסה ב-4.4%, וואליו קפיטל  הוסיפה 4.3%, הראל השקעות  התחזקה ב-4%, יוחננוף  עלתה ב-3.9%, הפניקס  הוסיפה 3.7% ו-ICL  וחברה לישראל  עלו ב-3.4%. 

גבעות יהש  איבדה 5.1%, בונוס ביוגרופ  נחלשה ב-4.9%, ליברה  ירדה ב-4.4%, מיטרוניקס  איבדה 3.6% ואלקטרה צריכה  נחלשה ב-3.2%.


16:20

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35, ת"א-90 ות"א-125 מטפסים ב-0.6%. מדד הבנקים מזנק ב-1.5% בהובלת פועלים  שמוסיף 2%. מדד הביטוח ושירותים פיננסיים קופץ ב-2%, בהובלת טראלייט  שקופצת ב-8% ואלטשולר שחם גמל  שמוסיפה 6.9%.

עוד בולטות בעליות: טקטונה  שקופצת ב-11.3%, ביומילק  עולה ב-11%, תורפז  שעולה ב-9.6%, ג'נסל  שמוסיפה 9.4%, קדימהסטם  שמטפסת ב-5.8%, הראל השקעות  שעולה ב-4% וקבוצת לוזון  שמוסיפה 3.5%.

בירידות בולטות: ליברה  שמאבדת 4.9%, בונוס ביוגרופ  שנחלשת ב-4.5%, אלקטרה צריכה  שיורדת ב-2.6% ומיטרוניקס  שמאבדת 2.5%.

15:00

נמשכות העליות הקלות בבורסה. עליות חדות רושמות ביומילק , סטורג' דרופ, ברנמילר , תורפז, מיקרונט, ג'נסל ואלטשולר שחם. 

מנגד, ירידות בולטות רושמות בונוס ביוגרופ , ליברה , אברות, מיטרוניקס  ואלקטריאון. 

13:00

עליות קלות בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסחר בעלייה של כ-0.4%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.3%.

עליות בולטות רושמות תורפז , הפועלים , הפניקס, הראל השקעות , מליסרון וטראלייט.

חברת הנכסים הדיגיטליים טקטונה  דיווחה היום על כניסה לתחום ה-NFT, במטרה לפתח וליצור פריטי NFT ייחודיים וליזום שיתופי פעולה מסחריים בינ"ל מבוססי NFT. במקביל, טקטונה ממשיכה בניהול אפיקי הפעילות הנוספים של החברה, לקבלת רישיונות לצורך הצעת שירותים פיננסיים לביצוע עסקאות בנכסים דיגיטליים ללקוחות מוסדיים ופרטיים. 

חברת הטכנולוגיה פוטומיין , שפיתחה טכנולוגיות ואפליקציות מבוססות בינה מלאכותית (AI) בתחום הנוסטלגיה וההווי המשפחתי, פירסמה תוצאות תמציתיות וולונטריות לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של 2021 (שאינן מבוקרות ואינן סקורות). סך ההתקשרויות (Collections) באפליקציות החברה (רכישות המנויים) בינואר-ספטמבר 2021 צמח לכ-11.4 מיליון דולר, לעומת 8.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה של 2020, עלייה של כ-39%. ההתקשרויות ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו בכ-3.7 מיליון דולר, לעומת כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020, צמיחה של 21%.

10:55

מדד ת"א 35 נסחר ביציבות, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.1%. עליות בולטות רושמות מניות ג'נסל , אנרג'יקס , אמות, טופ גאם  וטקטונה.

חברת גלילאו טק , המפתחת וממסחרת פתרונות לניהול ערים חכמות ופתרונות בתחום הפינטק, הודיעה כי חתמה על הסכם מיזוג עם החברות דור טכנולוגיות, המתמחה בתכנון, ניהול ואינטגרציה של פרויקטים טכנולוגיים מורכבים רב תחומיים, מרובי משתמשים ומערכות וכן עם חברת CyberIL, המספקת פתרונות טכנולוגיים לצרכים המתגברים של חברות וארגונים השואפים לשפר את רמת אבטחת המידע.

במסגרת המיזוג, תקצה גלילאו טק 20% מהחברה לאורן בחרי, בעל השליטה בחברות ותשלם סך של כ-5.5 מיליון שקל, בשלבים. עוד במסגרת המיזוג ימונה אורן בחרי, לתפקיד יו"ר הדירקטוריון של החברה ויוביל את פיתוח האסטרטגיה העסקית וקידום מיזמים ושותפויות בחברה לצד המנכ"ל שלומי טופז המחזיק ערב העסקה בכ-30% בגלילאו טק. לבחרי תהיה הזכות למנות דירקטור נוסף בדירקטוריון גלילאו טק, וזאת כל עוד יחזיק לפחות 10% מהון המניות של החברה. לטופז, שהוביל את עסקת המיזוג, ישולמו עד 2 מיליון שקל ו-800 אלף אופציות לא סחירות למימוש למניות גלילאו טק.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.1%. 

עליות בולטות רושמות אלטשולר שחם גמל , קבוצת דלק  וסאפיינס. 

חברת בונוס ביוגרופ  דיווחה הבוקר כי הושלם הטיפול בפאזה 2 של הניסוי הקליני הרב-מרכזי לטיפול בחולי קורונה קשים, הסובלים מדלקת ריאות ומצוקה נשימתית מסכנת חיים באמצעות התרופה מסנקיור של החברה, לאחר מתן התרופה ל-50 חולי קורונה קשים שגויסו ל ניסוי הקליני לטיפול במצוקה נשימתית. להערכת החברה, בחודש הבא יתאפשר פרסום תוצאות הניסוי. 

08:55

חברת איי.סי.אל  הודיעה היום כי סמנכ"ל הכספים, קובי אלטמן, יפרוש מתפקידו החל מ-1 בינואר, 2022, על מנת להקדיש את זמנו לעניינים משפחתיים ופרטיים. במקביל, יצטרף אבירם להב לחברה כסמנכ"ל הכספים וחבר בהנהלה הבכירה.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בבורסת ת"א במגמה מעורבת. ת"א-35 ירד ב-0.2%, ת"א-125 עלה ב-0.1%, ות"א-90 טיפס ב-0.6%. מדד הבנקים איבד 0.2%, ות"א-נפט וגז זינק ב-2.2%. 

2. עליות באסיה, ירידות קלות בחוזים

בורסות אסיה פותחות את שבוע המסחר העולמי במגמה חיובית: הניקיי מטפס ב-1.56%, הונג קונג קופצת ב-2.2%, ומדד שנחאי מטפס בכ-0.4%. מניות חברות הטכנולוגיה עולות בסין, זאת לאחר שחברת Meituan קיבלה קנס נמוך ממה שחששו ממנו מהממשלה הסינית. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת על 1.61%.

3. הנפט ממשיך לטפס

בגזרת הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים למעלה. חוזה לנובמבר על נפט מסוג ברנט עולה ב-1.4% לרמה של כ-83.6 דולר לחבית וחוזה על נפט מסוג WTI מטפס ב-1.9% ל-80.8 דולר לחבית.

חוזה על אונקיית הזהב נסחר ביציבות סביב 1,757 דולר.

4. שוק הקריפטו: הביטקוין עולה

בשוק הקריפטו, הביטקוין ממשיך לטפס ורושם כעת עלייה של יותר מ-2%, וכעת הוא עומד על 56,580 אלף דולר. מטבע האת'ריום מנגד רושם ירידה קלה ל-3,520 דולר.

5. הפועלים: הריבית תעלה במחצית השנייה של 2022

ולסיום, כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי ברמה של 0.1%. יחד עם זאת הודעת הריבית הייתה שונה מאלו של חודשים קודמים. ההכוונה המוניטרית אמנם כוללת אמירה שהמדיניות תיוותר מרחיבה לאורך זמן, אך היא גם מציינת את סיום תכניות ההרחבה הכמותית בחודשים הקרובים, והאפשרות להפחתת ריבית כמובן ירדה מהפרק. כמו כן, חטיבת המחקר של הפועלים סבורה שבעוד שנה הריבית תהיה ברמה של 0.1-0.25%, כלומר עליית ריבית תעמוד על הפרק בעוד כשנה.

"פולין העלתה את הריבית בשבוע שעבר, והיא הצטרפה למדינות נוספות כמו הונגריה, צ'כיה, קוריאה, נורבגיה וניו-זילנד. ברוב המדינות האלו האינפלציה גבוהה מזו שבישראל כעת, אך חלקם החלו להעלות ריבית כשהאינפלציה הייתה קרובה לזו שאצלנו. מעבר לאינפלציה הבנקים המרכזיים הפעילו שיקולים מאקרו-יציבותיים, כמו מחירי הנדל"ן ועליית האשראי. אנו מעריכים כי במחצית השנייה של 2022, בסמוך להעלאת ריבית ראשונה בארה"ב, תיתכן גם העלאת ריבית בישראל. אלמלא החשש מהשפעת הריבית על שער-החליפין יתכן שהריבית הייתה עולה עוד קודם". 

עוד כתבות

בנייה חדשה. יש חשש ליציבות המון שחקנים בשוק / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות יפשטו רגל ומה יקרה למחירי הדירות: התחזית של כלכלני S&P מעלות

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● איך משפיעים מבצעי ה־80/20 על התזרים של חברות הנדל"ן למגורים, ועד כמה ההתחדשות העירונית משמעותית ● רגע לפני עונת הדוחות, כלכלני S&P מעלות בחנו את הנושאים הבוערים בשוק

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

שכר הדירה טיפס, הוצאות המימון ירדו והרווח הנקי של עזריאלי זינק ב-23% ברבעון

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● עזריאלי הציגה דוח רבעוני חזק עם גידול ברווח ובהכנסות ● גם דלתא גליל הציגה זינוק חד בשיעור הרווחיות הגולמית ● חברת הביטוח איילון הציגה גידול מרשים ברווח הנקי הרבעון שיותר מהוכפל לעומת התקופה המקבילה ● פנינסולה: גידול בהפרשות להפסדי אשראי הביא לירידה ברווח ● מדור חדש 

יאיר לוינשטיין, מנכ''ל אלטשולר שחם פיננסים / צילום: סם יצחקוב

הנכסים הצטמצמו ולקוחות עזבו: הרווח של אלטשולר שחם פיננסים עמד על 28 מיליון שקל

חברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון מהם עולה כי למרות השיפור בתשואות, הרווח ירד ב-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • החברה תחלק דיבידנד של 21 מיליון שקל • מנכ"ל החברה הציבורית יאיר לוינשטיין: "רואים פוטנציאל במנועי צמיחה נוספים דוגמת ההשקעות האלטרנטיביות"

העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק

למה לא בשבת? איילון ייחסם בשבוע הבא. כל הפרטים

נתיבי איילון הודיעו על חסימה הרמטית של הכבישים לצפון ולדרום, החל מערב יום חמישי ה-30 במאי ועד הערב שלמחרת, בשל עבודות להנפת גשר בראשון לציון ● גם תנועת הרכבות באזור תופסק ● בדיקת גלובס העלתה כי לא הוגשה בקשה לקיום העבודות במהלך סוף השבוע - על אף שמדובר בכביש העמוס ביותר במדינה

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

מטרות חשודות הופלו בדרך לאילת, שיגורים מעזה הפעילו אזעקות ליד אופקים

צה"ל והשב"כ חיסלו את מפקד גדוד בית חאנון של חמאס בתוך מנהרה בג'באליה • דקות לאחר הודעת הצבא - אזעקות הופעלו סמוך לאופקים • 2 מטרות חשודות יורטו בדרכן לאילת • בית במטולה ספג פגיעה ישירה של טיל נ"ט • עדכונים מכל החזיתות

אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic

כולם מסתכלים על אנבידיה אבל ההזדמנות עשויה בכלל להסתתר במניה אחרת

מנהל קרנות הגידור שחזה את משבר הסאב-פריים טוען כי אפל תהיה ענקית הטכנולוגיה שתניב את הרווחים הגבוהים ביותר מתחום הבינה המלאכותית ● מדובר בחדשות טובות עבור יצרנית האייפונים שמנייתה הציגה ביצועים חלשים מתחילת השנה

תאגיד השידור הציבורי / צילום: שלומי יוסף

התאגיד פנה לאוצר: מעוניינים להעסיק טאלנטים בשכר של כ-60 אלף שקל בחודש

על פי מידע שהגיע לגלובס, מדובר בסכום שמיועד למספר קטן של עובדים ● לדברי התאגיד, מודל השכר הקיים נוצר לפני 8 שנים, והוא אינו מעודכן לתרחישי השכר הקיימים כעת בענף

אום אל פאחם. המכרזים הקודמים נכשלו / צילום: איל יצהר

רשות מקרקעי ישראל פרסמה גל מכרזים חדש עם 8,200 יח"ד - אחרי חודש רובם עדיין לא פתוחים להצעות

ערב חג הפסח פרסמה הרשות 29 מכרזים, אולם ב־23 מהם, השיווק טרם החל בפועל ● רמ"י: "כל המכרזים שפורסמו נמצאים בתהליכי עבודה וחוברות יתפרסמו בקרוב"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; זינוק מדהים במניות האנרגיה הסולארית

S&P 500 ירד ב-0.6% ● הדוח של אנבידיה: עקפה את הציפיות ומזנקת במסחר המאוחר ● מיהם המשתכרים הכי הרבה מבין המנכ"לים בוול סטריט ● מכירות טסלה באירופה בשפל של 15 חודשים ● לאחר הדוח, מניית אנלוג דיוויסס מזנקת, טארגט צללה ● מודרנה וקומפיוג'ן זינקו ● בגולדמן סאקס ממליצים על שופיפיי ●  סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב מניותיו באנבידיה, מה הוא קנה? ● פרוטוקול הפד: בכירי הפד הביעו דאגה,האינפלציה לא יורדת ● ירידה מפתיעה במכירות הבתים הקיימים בארה"ב

המערכת הבריטית מקרינה גלי רדיו כנגד הכטב''ם / צילום: Shutterstock

הנשק הבריטי החדש שמבטיח יירוט כטב"מים בעלות של 47 אגורות

בבריטניה עובדים על פיתוח מערכות יירוט בעזרת גלי רדיו ● באיחוד האמירויות החליטו להפנות ייצור קליעים למזרח הרחוק ● והצי הצרפתי רוצה לנצל עבור כוחותיו את יכולות הבינה המלאכותית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

תחנת דלק של פז. בעיגול: זוהר לוי / צילומים: תמר מצפי, יח''צ

זוהר לוי מנסה להגדיל ל-40% את כוחו בדירקטוריון פז; הערכה: הוא מתואם עם הראל לוקר

לוי מעוניין להחזיק בעד 40% מדירקטוריון חברת הדלקים והנדל"ן, זאת באמצעות הדחה של לפחות שלושה דירקטורים קיימים והוספה של דירקטור מטעמו ● לצורך כך הוא מבקש לשנות את תקנון החברה ולכנס אסיפה מיידית ● בשוק מעריכים שלוי מבצע את המהלך בתיאום עם יו"ר החברה הראל לוקר ודירקטורית נוספת

מפגינים להחזרת החטופים הערב (ד') בתל אביב / צילום: דפי כהן

אחרי פרסום הסרטון: הפגנה למען שחרור החטופים

הורי חמש החיילות, שעדיין נמצאות בשבי חמאס, אישרו לחשוף את התיעוד הקשה מבסיס נחל עוז ● שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש לנקוט צעדים מיידים נגד הרשות הפלסטינית ●תיעוד: מחבל מחוסל - רגע אחרי שילד שהיה לצידו התרחק ממנו ● דוח של המודיעין האמריקני: 65% מהמנהרות של ארגון הטרור עדיין פעילות ● עדכונים שוטפים

מתחם ההשלמה, כפר שלם / צילום: יח''צ

אחרי 6 שנים: החברה שוויתרה על פרויקט נדל"ן גדול בתל אביב

אזורים פרשה מפרויקט התחדשות עירונית באחד המתחמים בשכונת כפר שלם לאחר שלא הגיעה להסכמות עם הדיירים ● בכך ויתרה על הכנסות של כ־889 מיליון שקל ● השבוע נחשף בגלובס כי אקרו ותדהר נטשו מיזם דומה בעיר

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

מחיר למשתכן: חברה תקבל מחצית מהאגרות ששילמה

ביהמ"ש המחוזי קבע כי תוכנית מחיר למשתכן נועדה לסיוע לשכבות סוציו־אקונומיות נמוכות ● סכום המחלוקת היה 118,886 שקל בלבד, אך לפסק הדין, שיגיע בקרוב לבית המשפט העליון, עשויות להיות השלכות רוחב

הנשיא הנבחר של טייוואן, לאי צ'ינג-טה / צילום: ap, Chiang Ying-ying

הסלמה במזרח אסיה: צבא סין מקיף את טייוואן במסגרת תרגיל, "כעונש" לדברי הנשיא הנבחר

הצבא הסיני פתח הבוקר בתרגיל "חרבות משולבות", כשהוא מתפרס מסביב לאי הטייוואני מכל צדדיו ומתרגל תמרונים ● לפי התקשורת הסינית, הדבר נעשה כ"פעולת הענשה" לדבריו של נשיא טייוואן הנכנס, לאי צ'ינג-טה, שקרא בנאום ההשבעה שלו לסין "להפסיק עם שיטות ההפחדה" ● כיצד תשפיע ההתפתחות על שוק השבבים העולמי?

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

אנבידיה הכריזה על ספליט. כך זה יעבוד

ענקית הטכנולוגיה שוב הדהימה את וול סטריט עם ביצועים פנומנליים ● אחת הבשורות בדוח היא מהלך לפיצול מניות ביחס של 1 ל-10: מה עומד מאחוריו, ואיך זה יתבצע בפועל? ● שאלות ותשובות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בתל אביב; אלקטריאון וריטיילורס ירדו ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.2% ות"א 90 ירד ב-1% ● בסיכום שבועי עלה מדד ת"א 35 ב-0.45%, מדד ת"א 90 ירד ב-2.9% ● שותפות לוויתן חתמו על הסכם גז גדול עם קבוצת דליה ● בדיסקונט רואים התאוששות בשוק הנדל"ן המקומי ● בהראל צופים צמיחה שלילית לנפש בשנת 2024 ● ביוליוס בר ממשיכים להיות אופטימיים לגבי הביקוש לנחושת

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר ב-16:00: ביה"ד הבינלאומי לצדק בהאג ימסור את החלטתו בבקשה לעצור את הלחימה בעזה

הבקשה הוגשה ע"י דרום אפריקה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח, ובמסגרת התביעה היא האשימה את ישראל ברצח עם ברצועת עזה ● המשלחת הישראלית טענה ביום שישי האחרון וביקשה לדחות את הבקשה ● בין השופטים בהאג - נשיא העליון לשעבר אהרן ברק

הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה הערב בפעם הרביעית והצדיעה למהלכי ענף הפרסום בזמן המלחמה ● התחרות כללה 15 קטגוריות, והוגשו אליה 120 עבודות

שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המשקיעים הכבדים מכרו את מניות אנבידיה ומטא. איזו הם קנו?

את אנבידיה ומטא הם מוכרים, את אמזון קונים ● זה לא רק מימוש רווחים, המיליארדרים הללו צופים פני עתיד: אל התחרות הגוברת, השקעות ההון הדרושות ותזרים המזומנים העתידי