הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א בצל עדכון המדדים: אינטרקיור זינקה ב-7% על רקע מיזוג בטר

אינטרקיור עלתה על רקע המיזוג עם בטר, ביומילק עלתה ב-6.7% • מניית איי.סי.אל זינקה ב-6% על רקע חתימה על חוזי אשלג במחיר הגבוה ב-50 דולר מהחוזה הקודם

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:25

נמחקו העליות בבורסה בנעילה וזאת בניגוד לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט, שם מדד ISM לסקטור השירותים עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז ומעולם. 

מחזור המסחר הסתכם ב-3.27 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החודשי. 

מדד ת"א 35 מחק את העליות, ת"א 90 איבד 0.8% ומדד הבנקים ירד בכ-0.3%.

מניית איי.סי.אל זינקה ב-6% על רקע חתימה על חוזי אשלג במחיר הגבוה ב-50 דולר מהחוזה הקודם. 

אנלייט אנרגיה בלטה בירידה של 5.4. ראדא זינקה ב--11.5%, אייסקיור מדיקל קפצה ב-8.1%, אינטרקיור עלתה ב-7% על רקע המיזוג עם בטר, ביומילק עלתה ב-6.7%.

14:45

הדולר נחלש בכ-0.5% ונסחר סביב 3.317 שקלים, והאירו נחלש בכ-0.3% ונסחר סביב 3.90 שקלים.

רון אייכל מקולמקס שוקי הון פרסם סקירה על מניית פתאל החזקות . "טכנית, המניה נמצאת בעמדת קנייה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא שלילי. קו התמיכה נמצא ברמה של 9,631 אגורות. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 57,634 אג'. לפי הערכות החברה הכנסותיה וה-EBITDA יעלו בשנת 2021. זאת בהסתמך על שקלול בין תיירות פנים לתיירות נכנסת לכל אחת מהמדינות בה הקבוצה פועלת. על פי הערכותיה ההכנסות בשנת 2021 ינועו בין 3.6-3 מיליארד שקל וה-EBITDA ינוע בין 800 מיליון לכ- 1.15 מיליארד שקל. ברור כי מדובר בתחזיות אשר בחלקן אינן בשליטת החברה. הנחות החברה מבוססות על שלל גורמים ובהם גם חיצוניים", הוא כותב.

12:50

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.3%. 

עליות בולטות רושמות מניות חברה לישראל, תפרון , איי.סי.בי, נטו, ברנמילר , דסק"ש וגלילאו טק.

חברת סונוביה  דיווחה היום על הצלחה בניסוי חסינות מים לבדים: טכנולוגיית החברה הביאה את הבדים המטופלים לרמה הגבוהה ביותר לחסינות מים בתקן הבינלאומי. הניסוי נערך בשיתוף ובפיקוח של ספק מהגדולים בעולם לבדים חסיני מים.

11:00

חברת אולמד  עדכנה הבוקר כי המכירות המוערכות של החברה ברבעון הראשון של 2021 צמחו אל מול התקופה המקבילה אשתקד בשיעור של 28% והגיעו לסך כולל של 2.7 מיליון שקל.

חברת הקנאביס טוגדר  חתמה היום על מסמך עקרונות עם רשת גוד פארם אשר משרתת מעל-30,000 לקוחות יומיים ב-28 סניפים בפריסה ארצית, להקמה משותפת של רשת בתי מרקחת, שיפעלו מתוך סניפי רשת הפארם. פעילות הסניפים תכלול את כל מוצרי הקנאביס הרפואי שמציעה חברת טוגדר: תפרחות ,שמנים ,מוצרים בשילוב CBD (לכשיאושר לשימוש בישראל), וכן זנים ייחודיים שיפותחו עבור מותג הבית של גוד פארם-טוגדר.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 שומר על יציבות ומדד ת"א 90 רושם עלייה קלה.

עליות בולטות נרשמות במניות חברה לישראל , תמר פטרוליום , אולמד וישראמקו .

בשוק המט"ח נסחר הדולר בירידה של כ-0.4% סביב 3.32 שקלים והאירו נחלש בכ-0.3% סביב 3.90 שקלים.

09:00

חברת איי.סי.אל  הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת Indian Potash Limited (IPL) , היבואנית הגדולה של אשלג בהודו, לאספקת סך כולל של 600,000 טון אשלג, עם אופציות הדדיות ל-50,000 טון נוספים, אשר יסופקו עד דצמבר 2021. המחיר שנקבע בהסכם עומד על 280 דולר לטון, גבוה ב-50 דולר לטון מההסכם הקודם. ההסכם הינו חלק מחוזה לחמש שנים אשר נחתם ב-2018 בין ICL והחברה ההודית.

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת עם נטייה לעליות

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. זאת לאחר שאתמול סגרה הבורסה של תל אביב במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עלה ב-1.24% ות"א 125 עלה ב-1.33%. 

2. עליות באסיה ובחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, בהובלת מדד הניקיי שמטפס בכ-0.9%. מרבית הבורסות באזור לא פועלות היום לרגל חגים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.  

3. יום עמוס בזירה הפוליטית והמשפטית

היום יתחילו נציגי הסיעות השונות בכנסת שנבחרה להגיע לבית הנשיא על מנת למסור את המלצתם בנוגע לחבר הכנסת שעליו יש להטיל את הרכבת הממשלה. הנשיא אמור להכריז על החלטתו מחר או ביום רביעי.

היום גם מתחיל שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה נתניהו.

4. הנפט, הביטקוין והזהב בירידות

הנפט נסחר בירידות וחוזה מסוג ברנט רושם ירידה של כ-0.9% לרמה של 64.3 דולר לחבית. הזהב רושם ירידה קלה וגם הביטקוין מאבד גובה ונסחר סביב 57,370 דולר.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת סביב 1.72%. 

5. השתטחות עקום ציפיות האינפלציה צפויה להימשך?

לסיום, אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי עקום ציפיות האינפלציה הפך לאחרונה לשטוח תוך עלייה חזקה יותר בציפיות בטווחים הקצרים והבינוניים מאשר בארוך. "להערכתנו, המהלך צפוי להימשך. ראשית, אחרי המדדים הגבוהים שצפויים בחודשים הקרובים, הציפיות בטווחים הקצרים צפויות לרדת מסיבות טכניות".

אולם, "מלבד הסיבות הטכניות, יש סיבות מהותיות להתיישרות של עקום הציפיות שקשורות להשפעה זמנית ככל הנראה של המגפה על האינפלציה, כפי שפירטנו לפני מספר שבועות כשהמלצנו לקצר מח"מ בצמודים ולהאריך בשקלים. עקום הציפיות צריך להיות שטוח ואולי אף להתהפך, כפי שקיים במדינות רבות אחרות, בפרט בארה"ב. אנו ממשיכים להמליץ על הטיה קלה לטובת הצמודים תוך קיצור המח"מ בצמודים וההארכה בשקלים".