ההצעה שעל שולחן הפרקליטות: פרישת השופטת כרייף תמורת סגירת התיק

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, בוחן את ההצעה שהועברה לו ע"י השופטת אתי כרייף • כרייף ועו"ד אפי נוה חשודים בעבירות שוחד בפרשת "מין תמורת מינוי"

השופטת אתי כרייף / צילום: דוברות בתי המשפט
השופטת אתי כרייף / צילום: דוברות בתי המשפט

בימים הקרובים אמור המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, לפרסם את החלטתו האם להגיש כתב אישום נגד השופטת אתי כרייף וראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה בפרשת "מין תמורת מינוי". לשניים מיוחסת עבירת שוחד. כרייף חשודה גם בעבירת השמדת ראיה, ולנוה מיוחסת גם עבירת הפרת אמונים.

לגלובס נודע כי עו"ד למברגר בוחן בימים אלה הצעה שהועברה לו על-ידי השופטת כרייף, לפיה כרייף תודיע על התפטרותה מכס השיפוט במקרה שייסגר התיק הפלילי נגדה.

גורמים שונים אומרים ל"גלובס" כי מצד אחד מדובר בהסדר מקל מאוד; ומצד שני הטענות נגד קבילות הראיות בפרשה, שהתקבלו כתוצאה מפריצה לא חוקית לטלפונים הניידים של נוה והענקת חסינות למי שביצעו את הפריצה, כמו גם שאלות משפטיות שונות, מקשות על העמדתה של כרייף לדין.

עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא פרסם הערב (ב') לראשונה כי כרייף, באמצעות עורכי דינה, הסכימה להעביר התחייבות כתובה לפיה לא תחזור לכס השיפוט אם ייסגר נגדה התיק. בכך היא מעניקה "סולם" לפרקליטות לרדת מן העץ.

כעת נמתין לראות האם הפרקליטות תחליט אכן לגנוז את התיק נגד כרייף או שמא תחליט בכל זאת להעמידה לדין. האפשרות שכרייף עצמה לא תועמד לדין, ואילו נוה יועמד לדין, היא אפשרות בעייתית בפני עצמה, ונוה יוכל לטעון לאכיפה בררנית.

לאחרונה פרסמנו בגלובס כי לכאורה הפרקליטות והמשטרה פתחו את החקירה ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה, בניגוד לחוק יסוד השפיטה הדורש הסכמה של היועמ"ש. 

*** חזקת החפות: השופטת אתי כרייף ועו"ד אפי נוה הם בגדר חשודים בלבד בפרשה. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.