ארה"ב: יורש העצר הסעודי אישר את רציחתו של ג'מאל חאשוקג'י

דוח של המודיעין האמריקאי: "מאז 2017 יש ליורש העצר בערב הסעודית מעורבות ושליטה מלאה בשירותי הביטחון והמודיעין במדינה ולכן לא סביר ששירותי הביטחון של ערב הסעודית הוציאו לפועל מבצע מהסוג הזה ללא הוראות מפורשות שלו"

הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן / צילום: רויטרס - Balkis Press
הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן / צילום: רויטרס - Balkis Press

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אישר מבצע ללכידתו ורציחתו של העיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חאשוקג'י ב-2018. כך, לפי דוח של המודיעין האמריקאי שפורסם הערב (ו'). 

"מאז 2017 יש ליורש העצר בערב הסעודית מעורבות ושליטה מלאה בשירותי הביטחון והמודיעין במדינה ולכן לא סביר ששירותי הביטחון של ערב הסעודית הוציאו לפועל מבצע מהסוג הזה ללא הוראות מפורשות שלו", נאמר בדוח.

הדוח, שהיה חסוי עד כה, פורסם בעת שהנשיא ג'ו ביידן, מוביל תהליך לעיצוב מחדש של מדיניות ארה"ב במזרח התיכון, ובתוכה מול ערב הסעודית ואיראן. 

אמש תקפו מטוסים אמריקאיים מבנים בבסיס עומק של מיליציה פרו איראנית בסמוך לגבול עיראק וסוריה, המאגדת לוחמים ממדינות שונות ובעיקר מעיראק, סוריה ומרכז אסיה. לפי הדיווחים מהמקום 17 מהלוחמים נהרגו ועשרות נפצעו.

בדיווחים בארה"ב מפי דוברי הממשל נאמר כי הייתה זו תקיפה "מתונה יחסית" וכי הממשל לא יבליג על פגיעה באמריקנים בכל מקום, לרבות בעיראק.