כ-96% עובדים מחוסנים: כך ניהלה מקורות קמפיין הסברה שאפתני

וגם: חיליק שריר מונה למשנה למנכ"ל קשת 12 אבי ניר • אירועים ומינויים

מתוך קמפיין החיסונים במקורות / צילום: חברת מקורות
מתוך קמפיין החיסונים במקורות / צילום: חברת מקורות

את המלחמה בקורונה לקחו בחברת מקורות ברצינות, החל מההיערכות למצב החדש, דרך החמרה בנוהלי הבידוד, וכלה כעת במספר המחוסנים, כשחברת המים הלאומית מתגאה בכך ש-96% מעובדות ועובדי החברה מחוסנים, אם משום שהחלימו, או שנענו לקריאה וקיבלו את החיסון בקופות החולים. בחברה ניהל המנכ"ל אלי כהן קמפיין הסברה במסגרתו הודיעו שמי שלא יתחסן יעבוד מהבית. שמעון ראש, מנהל המשק לשעת חירום והממונה על הקורונה במקורות, סיפר לגלובס על המבצע. בשגרה מוגדר תפקידו של ראש כמי שאמון על ההיערכות בעת מלחמה, רעידות אדמה צונאמי ופנדמיה. "כבר בדצמבר 2018 הופץ בחברה נוהל לאומי מעודכן לפנדמיה", מספר ראש. "בינואר 2019 רכשנו מסכות ואמצעי מיגון".

במרץ 2020 מונה ראש רשמית למנהל אירוע הקורונה בחברה. "לפני שבמדינה חשבו על פרויקטור קורונה, מוניתי לתפקיד כזה, והוגדרו יעדים ומתווה פעילות. הכשרנו  30 מתשאלים אפדיומולגים בכל פעם כשמישהו חלה או נכנס לבידוד, בנינו מנגנון של בידוד מניעתי. היום אני יכול להצהיר שכ-96% מעובדי החברה, ויש כ-1600 כאלה, כבר מחוסנים. זה התחיל כשיצאנו בקמפיין פנימי לעידוד העובדים להתחסן, בזמן שחלק ניכר מהם התחסן ממילא. הזמנו את האפידיומולוג פרופ' מנפרד גרין, לשיחות הסברה בזום. ערכנו שתי הרצאות שבכל אחת השתתפו כ-500 עובדים. ריכזתי שאלות בצ'ט, ומי שביקש שאל שאלות באופן פרטי. אני יודע שבעקבות ההרצאה מעל 100 עובדים הלכו להתחסן".

נתקלתם בהתנגדויות נחרצות?
"כן. נשאר גרעין קשה, והוחלט שמי שלא יתחסן יבצע את העבודה מהבית. יש גם עובדי קבלן, ומי מהם שלא מחוסן, לא יכול להגיע. כמובן שיש יש עובדים שלא יכולים להתחסן מסיבות רפואיות, ורובם עובדים מהבית. חלק קטן של עובדי שטח, עושים בדיקות פעמיים בשבוע, ועובדים בקפסולות בודדות". לדברי ראש קמפיין השכנוע הוכיח את עצמו. "יש אצלנו עובדת שהתנגדה. היו לנו הרבה שיחות איתה, הראנו לה נתונים, ובסופו של דבר היא השתכנעה. נשארנו עם גרעין קטן וקשה. לא נכריח אף אחד, אבל מתוך האחריות הם ימשיכו להציג בדיקות".

מתוך קמפיין החיסונים במקורות / צילום: חברת מקורות
 מתוך קמפיין החיסונים במקורות / צילום: חברת מקורות

מצנח הזהב

קבוצת קשת מודיעה על מינויו של חיליק שריר, סמנכ"ל התוכניות, למשנה למנכ"ל הקבוצה, אבי ניר. נזכיר כי שריר מונה לפני כשנה לעמוד בראש הנהלה עצמאית לערוץ 12, במסגרת המבנה הארגוני החדש שבו פועלות הנהלות עצמאיות ל-ערוץ 12, מאקו וקשת אינטרנשיונל.

חדשות טובות

קבוצת שטראוס, ארגון ויצ"ו ו"פורום העמותות המפעילות מקלטים", חילקו יחד למעלה מ-600 משלוחי מנות ב-16 מקלטים ודירות מעבר לנשים וילדים נפגעי אלימות.