בזק | בלעדי

אינטרנט מהיר, בהרבה: בזק משיקה את פרויקט הסיבים

החברה פנתה היום לספקיות האינטרנט ועדכנה אותם על כוונתה להשיק אינטרנט בקצבים של 1 גיגה ו-600 מגה • הצעד מתבצע על רקע ההבנה של בזק כי משרד התקשורת לא יאפשר לה לספק אינטרנט כמוצר אחד

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב

אירוע מכונן בשוק התקשורת בישראל: חברת בזק פנתה לספקיות האינטרנט והודיעה להם כי בכוונתה להשיק בקרוב את שירות הסיבים האופטיים שלה. בזק מבקשת מהן להעביר אליה מחירי ISP לחבילת באנדל במסגרת החובות החלות עליה למכור אינטרנט בצורה מפוצלת, הכוללת את התשתית שלה ואת הקישוריות דרך ספק אינטרנט.

לגלובס נודע כי בזק מתכוונת להציע שני קצבי גלישה של 1 גיגה ו-600 מגה. המחירים עדיין לא נחשפו אך קרוב לוודאי שהפיצול יגרום לכך שחלק מהספקיות יציעו מחירים גבוהים עבור הקישוריות לאינטרנט על גבי בזק וזאת על מנת לתעדף את השירות שלהן במקומות שבהם יש להן סיבים.

הפניה של בזק לספקיות יוצאת היום לאחר שהחברה התייאשה לחלוטין מהסיכוי שמשרד התקשורת יאפשר לה לספק אינטרנט כמוצר אחד. במסגרת השימוע שפרסם היום המשרד לקראת ביטול הפיצול הוא מביע את עמדתו שהפיצול יבוטל אך קובע סדרת תנאים לאסדרה בין המפעילים כתנאי.

במסגרת השימוע, שלא בטוח בכלל שייצא אל הפועל בגלל הבחירות ועד שתוקם ממשלה חדשה, בזק עשויה לקבל אישור למכור אינטרנט בתוך 9 חודשים מהיום שתאושר המדיניות באופן רשמי.

החברה לא יכולה לחכות זמן כה רב עד שתקבל את האישור ולכן היא תשיק את השירות במסגרת חבילה עם ספק חיצוני כאמור. מתחרותיה של בזק פרסו סיבים בהיקף של כ-700-800 אלף בתי אב ובזק נדרשת להדביק את הפער ולכן היא אינה יכולה להמתין.
בזק חיכתה עד עכשיו בהמתנה לראות מה יהיה בשימוע של משרד התקשורת בעניין הפיצול אך בפועל החברה פורסת תשתיות במקומות רבים ברחבי הארץ ועושה הכנות להדלקת הרשת.