האחים זלקינד מצטרפים לנחמיאס ברכישת השליטה בדסק"ש

בעלי השליטה בחברת אלקו מציעים לרכוש 27%-29.8% ממניות דיסקונט השקעות תמורת כ-400 מיליון שקל

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

חברת ההחזקות אלקו מבקשת להצטרף לחברת הנדל"ן מגה אור של צחי נחמיאס ברכישת מניות השליטה (82%) בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). היום הודיעה אלקו, כי הגישה הצעה לרכישה של 27%-29.8% ממניות דסק"ש, תמורת סכום של כ-400 מיליון שקל.

אלקו, שבשליטת האחים דניאל ומיכאל זלקינד, מצטרפת להצעה שהגישה קבוצת המשקיעים בראשות מגה אור לכונסי הנכסים של מניות השליטה בדסק"ש. מגה אור  התחייבה לרכוש עד 29.9% ממניות דסק"ש תמורת כ-405 מיליון שקל, ושהיא עצמה תהיה בעלת המניות הגדולה בדסק"ש.

הצעתה של קבוצת המשקיעים כוללת תשלום של 1.1145 מיליארד שקל עבור 82.26% ממניות דסק"ש, שמוחזקות בידי כונסי הנכסים, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, ובידי נאמן אי.די.בי ,עו"ד אופיר נאור, והיא משקפת לדסק"ש שווי של כ-1.355 מיליארד שקל.

בהודעתה הדגישה אלקו כי הצעתה לרכישת המניות הינה באותם התנאים שנקבעו במסגרת הצעת מגה אור. כמו כן הדגישה כי לא קיימים כל הסכמי הצבעה או שיתופי פעולה בינה ובין המציעים האחרים.


גיוס הכספים יהיה קל יותר

הצטרפותה האפשרית של אלקו לרכישת מניות דסק"ש הופכת את משימת גיוס הכספים להשלמת התהליך לקלה יותר. זאת, מאחר שרק כ-22.6% ממניות דסק"ש יהיו זמינות לרכישה בידי משקיעים אחרים בסכום כולל של כ-300 מיליון שקל.

אלקו שולטת בחברת הבנייה אלקטרה, בחברת הנדל"ן המניב אלקטרה נדל"ן, בחברת אלקטרה צריכה, שמייבאת ומשווקת מוצרי חשמל, וכן בחברת הגז הביתי סופרגז. עסקים אלו אינם מתחרים עם עסקיה של דסק"ש, ולכן השקעתה אינה צפויה להקשות על מגה אור בקבלת אישורי הרגולטורים להשלמת רכישת דסק"ש.


רשות התחרות מעכבת את העסקה

השלמת הרכישה זקוקה לשני אישורים, האחד מרשות התחרות והשני ממשרד התקשורת, לנוכח שליטתה של דסק"ש בחברת הסלולר סלקום. באחרונה הבהיר משרד התקשורת לאיש העסקים רמי לוי כי לא יוכל להצטרף לרכישת דסק"ש, וזאת לנוכח שליטתו בחברת רמי לוי תקשורת, שמפעילה רשת סלולארית וירטואלית על גבי התשתית של חברת פלאפון.

במקביל, מעכבת רשות התחרות את אישור העסקה על רקע חשש לפגיעה בתחרות בקניונים בערים מודיעין וקריית גת, וזאת למרות שקיבלה הסברים טובים ממגה אור בנוגע לדרכי השמירה על התחרות, כולל התחייבות לביצוע עסקאות שימנעו ממנה את השליטה בשני קניונים מתחרים בערים אלו.

למרות זאת, האישור עדיין מתעכב ועניין זה פוגע בהכנסה הצפויה מהעסקה של מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי. הסיבה לכך היא שלפי תנאי העסקה, יקבלו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי את מלוא החוב של החברה כלפיהם, בסך של 889 מיליון שקל ובתוספת לתשלום ריבית עד מועד השלמת העסקה. כך, שכל יום שעובר מגדיל את הריבית שתשולם למחזיקי אג"ח י"ד ומקטין את יתרת הסכום שתשולם למחזיקי אג"ח ט'.

בסביבת מחזיקי אג"ח ט' הביעו השבוע תרעומת על משך הזמן הארוך שלוקח לרשות התחרות לאשר את העסקה, שהוגשה כבר לפני כשלושה חודשים.