אחרי שפיטרו מאות בזום, היזמים הישראלים של טריפאקשנס צומחים בשווי

חברת התיירות העסקית טריפאקשנס, שהקימו הישראלים אריאל כהן ואילן טוויג, הודיעה על גיוס 155 מיליון דולר לפי שווי של 5 מיליארד דולר • במרץ ספגה החברה ביקורת חריפה לאחר שפיטרה עובדים בשיחת זום קבוצתית

מייסד ומנכ"ל TripActions, אריאל כהן / צילום: Reuters, TripActions
מייסד ומנכ"ל TripActions, אריאל כהן / צילום: Reuters, TripActions

חברת התיירות העסקית טריפאקשנס (TripActions) הודיעה היום (ה') על גיוס 155 מיליון דולר במסגרת סבב E. לפי הדיווח, הגיוס נעשה לפי שווי של 5 מיליארד דולר לחברה הפועלת מפאלו אלטו, לעומת שווי של 4 מיליארד שקיבלה טריפאקשנס בגיוס באמצע 2019. טריפאקשנס פועלת מפאלו אלטו אך הוקמה על ידי שני יזמים ישראלים אריאל כהן ואילן טוויג.

בחודש מרץ, בשלבים הראשונים של הקורונה, ספגה טריפאקשנס ביקורת חריפה על כך שפיטרה מאות מעובדיה. הביקורת נגעה פחות לעובדה שהחברה העוסקת בתיירות ונסיעות פיטרה עובדים, אלא יותר על כך שחלק מהפיטורים בוצעו אז באמצעות שיחת ועידה קבוצתית בזום. כהן, המכהן כמנכ"ל, אמר אז בראיון כי אף שהיה מדובר בצעד רע, "לא הייתה ברירה כי לא יכולנו להביא אותם למשרד". לפי מקור ששוחח אז עם וול סטריט ג'ורנל, הפיטורים בוצעו אף שבקופת החברה עדיין היו מאות מיליוני דולרים.

בקיץ גייסה טריפאקשנס 125 מיליון דולר במסגרת גיוס חוב וכעת היא כאמור מכריזה על גיוס הון בשווי גבוה יותר, בהשתתפות המשקיעים הקיימים שלה כמו אנדרסן הורביץ, אלעד גיל, Addition Ventures, זאב ונצ'רס של אורן זאב, לייטספיד ואחרים.

השווי העולה של טריפאקשנס מפתיע כיוון שהחברה מפתחת אפליקציה להזמנת טיסות, מלונות והשכרת רכב על ידי עסקים, והוא מבטא כנראה ציפייה להתאוששות בתחום הנסיעות העסקיות בעקבות החיסון. "אנחנו מאמינים שהנסיעות העסקיות יחזרו, גם אם לא ב-100% אז ב-75% בשנה הבאה, וייתכן שיעלו לרמות שלפני הקוביד כתוצאה מהניהול של כוח אדם מבוזר", אמר כהן בראיון לאתר Venturebeat.

העלייה בשווי מיוחסת גם לכלים נוספים שהחברה פיתחה כמו כלי לחסכון בהוצאות לעסק. בחברה דיווחו כי ההכנסות עדיין נמוכות בהשוואה ללפני המגפה אך הם רואים זרימה חדשה של לקוחות והצלחה למוצרים החדשים.