אינטל היכתה את צפי האנליסטים: הכנסות של כ-20 מיליארד דולר ברבעון האחרון

בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של 5.86 מיליארד דולר, 1.42 דולר למניה • ללא פריטים חד פעמיים עמד הרווח על 1.52 דולר למניה • התוצאות פורסמו לפני סיום המסחר בוול סטריט ומניית אינטל הגיבה בעלייה של כ-6.5% בסיום המסחר, ולאחר מכן עברה לירידות

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: רויטרס
בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: רויטרס

ענקית השבבים אינטל דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הכנסות של כ-20 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2020. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של 5.86 מיליארד דולר, 1.42 דולר למניה. ללא פריטים חד פעמיים עמד הרווח על 1.52 דולר למניה. 

האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-17.5 מיליארד דולר ורווח של 1.1 דולר למניה. 

התוצאות פורסמו לפני סיום המסחר בוול סטריט ומניית אינטל  הגיבה בעלייה של כ-6.5% בסיום המסחר. במסחר המאוחר רושמת המניה ירידה של כ-1.5%. 

לרבעון הנוכחי, הראשון של 2021, צופה הנהלת אינטל הכנסות של כ-17.5 מיליארד דולר ורווח של 1.1 דולר למניה. זאת לעומת צפי אנליסטים להכנסות של כ-16.1 מיליארד דולר ורווח של 93 סנט למניה. 

בשבוע שעבר הודיעה אינטל כי מנכ"ל החברה בוב סוואן עוזב את תפקידו החל מה-15 בפברואר. מנכ"ל VMWare פט גלסינגר צפוי לתפוס את מקומו.  החברה ליוותה את ההודעה על מינוי המנכ"ל החדש, בשתי הכרזות חשובות לקראת פרסום הדוחות הכספיים. כך, באינטל כתבו כי "היקף ההכנסות ברבעון הרביעי של 2020 שידווח ב-21 בינואר צפוי לעלות על התחזיות הקודמות שפורסמו". בנוסף, "התקדמנו משמעותית בתחום הייצור ב-7 ננומטר ונכריז על כך בדוחות הרבעוניים הקרובים". 

סוואן, ששימש סמנכ"ל הכספים של החברה טרם מינוי למנכ"ל זמני, מונה רשמית לתפקיד מנכ"ל אינטל בינואר 2019. הידיעה על הפרישה הגיעה על רקע כישלונות חוזרים ונשנים של החברה - עיכובים במעבר לייצור בארכיטקטורת 10 ו-7 ננומטר, ועל רקע תחרות קשה מצד אנבידיה, ששווי השוק שלה עבר באחרונה את זה של אינטל, ומצד המתחרה הוותיקה AMD.

 אינטל עמדה בפני אתגרים לא פשוטים בשנים האחרונות. החברה פספסה את מהפכת הסמארטפונים, ביצעה השקעות כושלות כמו רכישת חברת אבטחת המידע ומפתחת האנטי וירוס מקאפי, התמהמה שוב ושוב בהשקת השבבים בארכיטקטורת 10 ננומטר.לאחר שהפסידה את רכישת מלאנוקס לאנבידיה, גם הודיעה על נטישת סגמנט המודמים הסלולרים בדור החמישי.