קריאתו של נתניהו לשותפות עם החברה הערבית היא היסטורית וכנה

אנחנו חייבים לחבק את קריאתו התקדימית של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתלבות בשתי ידיים ולאמץ אותה בחום

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

אני שומע קולות של פיוס, שומע קולות של ריפוי, קולות של תחילת איחוי השבר, קולות של תקווה.

שלב נוסף עברנו לאחרונה בתהליך הישראליזציה שלנו, אנחנו כבני הלאום הערבי הגאה במדינת ישראל, לא עוד מביטים מהירכתיים, מהשוליים הסהרוריים, לא עוד מדקלמים סיסמאות שאבד עליהן הכלח ואינן מחזיקות עוד מים, לא עוד בנים חורגים העסוקים בפרובוקציות, הצמאים לתשומת הלב הציבורית לה זוכים רק בהקצנת השיח, בהתבדלות מתמדת ושיטתית.

קצנו בפוזיציית המביטים ברכבת הישראלית הדוהרת במהירות לעבר הקידמה, החינוך, התעשייה והבנייה, ומותירה אותנו החברה הערבית פעם ועוד פעם על הרציף מביטים בעוד החמצה, בעוד פספוס, עוד הזדמנות שנבלעה. זהו, החלטנו לעלות על הפסים ולהיכנס לקרון המוביל, תם עידן השוליים, תם עידן הירכתיים, עכשיו הזמן של ערביי ישראל להשתלב בעשייה הישראלית ברמה הגבוהה ביותר, להיות חלק מהישראלים, גאים באמונתנו, בדתנו, בלאומיותנו ומכבדים את סמלי המדינה ומוסדותיה, מממשים את זכותנו הבלעדית להפסיק להיות מתוסכלים, משקיפים מהצד, אנשי הלא ואנשי האנטי.

לפני מספר ימים ראש הממשלה בנימין נתניהו, כן אותו ראש ממשלה שהתבטא באופן עליו כבר התנצל, מבקש מערביי ישראל לנהור, אולם הפעם באור חיובי. לנהור למוסדות השלטון, להוביל, להנהיג, להשפיע ולהיות חלק, שותפים לכל דבר נושאים בזכויות ובחובות ככל אזרח אחר במדינת ישראל.

בביקורו של ראש הממשלה בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, הודיע ראש הממשלה על תכנית מיוחדת למיגור הפשיעה במגזר הערבי, בשילוב ראשי הרשויות, נדהמתי לראות שישנם ראשי רשויות מהמגזר אשר שוקלים בלחץ גורמים עלומים וקיצוניים להחרים את השיחות עם ראש הממשלה, אחי בני המגזר, אתם צריכים לדרוש ולבקש את מעורבות הממשלה, בביעור ארגוני הפשיעה, והנשק הבלתי חוקי ביישובים, אנחנו צריכים לבקש את פתיחתם של עוד תחנות משטרה ביישובים.

בשלושים השנים האחרונות הובלתי להשתלבות, לשותפות ולחיבורים, היו מי שראו בי במקרה הטוב עורב לבן ובמקרה הפחות טוב, ערבי מחמד, אולם לא ויתרתי, לא התייאשתי, האמנתי שבא יבוא היום בו נראה נציג בן המגזר הערבי, לא בירכתיים, לא בשוליים ולא כמס שפתיים ואתנן ציבורי, אלא כי אם מתוך אמונה שאנחנו יחד בסיפור הגדול של מדינת ישראל, אנחנו ביחד הערבי והיהודי יכולים להועיל להתפתחותה של מדינת העם היהודי, מדינת ישראל המעניקה שיווין זכויות מלא לכלל המיעוטים החיים בה, בכבוד ובהערכה.

אחיי בני הציבור הערבי - הנכם חייבים לחבק את קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתלבות בשני ידיים, חייבים לאמץ אותה בחום רב. השינוי המיוחל מתחיל במוסדות השלטון, המקום הכי גבוה שאפשר לכוון. שם, שם יתחיל המסע לפיוס ולשותפות אמת במוסדות השלטון כשווים בין שווים.

זה אפשרי, זה כבר קורה, זה מתכתב היטב עם הבשורה המצוינת של השבוע. אלף צעירים ערבים ישראלים וגאים, חדורי מוטיבציה התנדבו לצבא ההגנה לישראל, ועוד מאות מצטרפים למעגל השירות הלאומי - אזרחי, אין זו חובתם, הם יכלו להישאר בביתם ולהתפרנס, אבל, הם אמרו בקול, לא, אנחנו מתגייסים, אנחנו חלק מהעם הזה, חלק מהבית הזה, חלק ממדינת ישראל.

יחד נעשה וביחד נצליח. 

הכותב הוא איש חינוך ומנהל בית ספר, פעיל להעמקת הקשר בין המגזרים בישראל