הביטקוין יגיע ל-50 אלף דולר: גורו העסקים סקוט גאלווי מגיע לאירוע פתיחת השנה של גלובס - אלה התחזיות שלו

פרופ' סקוט גאלוויי הוא יזם סדרתי ומומחה לעסקים ושיווק • לרגל אירוע פתיחת השנה של גלובס, שייערך הערב בשיתוף בנק הפועלים, ריכזנו טעימה מהתחזיות שלו לשנה הנכנסת

סקוט גאלוויי / צילום: ג'ים בלוק
סקוט גאלוויי / צילום: ג'ים בלוק

"המגפה האיצה את צבירת העושר של האליטה הגלובלית, כשרוב רובה של החברה נותר מאחור. גל ההדבקות של החורף יקדם עוד יותר את התופעה הזאת: החזקים ימשיכו להפוך לחזקים יותר, והחלשים ימשיכו להיאבק או לגווע. אתגר המדיניות המרכזי של עידן הפוסט־קורונה יהיה להמריץ מחדש את הקפיטליזם, כך שיהיה יותר אמפתי, ולחלק את השלל באופן הוגן יותר".

את התחזית הזאת שטח בפירוט בראיון למוסף G בסוף השבוע פרופ' סקוט גאלוויי, היזם הסדרתי, מומחה העסקים והשיווק מאוניברסיטת NYU ומחבר הספר "פוסט-קורונה", שנחשב לאחד הספרים הכי מעוררי מחשבה שנכתבו כאן בעקבות המשבר.

עוד לפני כן התהדר גאלוויי בתחזיות, שהצליחו לקנות לו שם של פרשן חד ובוטה: הוא צפה בעבר שאמזון תרכוש את רשת הול פודס, וניבא את נפילתה של ענקית חללי העבודה WeWork ואת הכישלון של שירות הסטרימינג קוויבי.

והיו לו גם תחזיות כושלות: בתחילת 2019 הוא חזה שמניית טסלה תתרסק - ומאז היא רק עולה ועולה. בדיעבד הוא היה צריך לזכור, לדבריו, את הכלל הידוע: לא להמר נגד חברה עם מוצר מעולה. וברובד עמוק יותר, לא להמעיט בחשיבותו של סיפור טוב.

ועם הפנים קדימה, לגאלוויי יש שורת תחזיות לשנה הקרובה. החוט שקושר אותן הוא המשך המגמה שזיהה לאורך השנה החולפת: הביזור הגדול. בעקבות המגפה גילו חברות שהן יכולות לעקוף את ערוצי ההפצה המסורתיים שלהן, כמו חנויות, בתי קולנוע וחדרי כושר, ולהגיע היישר ללקוחות. - והכול בפחות עלויות ופחות 'חיכוך'.

הנה כמה מהן.

ההשקעות ימשיכו לזרום הביתה. בעולם העבודה משמעותו של הביזור הגדול היא עוד עבודה מהבית, וזה אומר גם יותר השקעה בסביבת העבודה הביתית שלנו. גאלווויי צופה זינוק במניות כמו זו של ענקית הריהוט RH או של יצרנית הרמקולים סונוס.

מניית Airbnb תגיע ל-200 דולר. גם תעשיית האירוח הופכת למבוזרת יותר, והחברה שתרוויח מכך היא Airbnb. המעבר לעבודה מרחוק ולעבודה עצמאית והתחזקות כלכלת החלטורה יובילו את ענקית השכרת החדרים להיכנס לתחום חללי המשרדים לטווח קצר.

וולמארט תיכנס עמוק יותר לתחום הבריאות. המלחמה בין אמזון לוולמארט תגלוש לתחום חדש: אספקת שירותי הבריאות. לוולמארט יש יתרון - בממוצע, אמריקאים שגרים באזורים הכפריים קרובים יותר לסניף של וולמארט, שהיא גם המעסיק הפרטי הגדול בעולם, מאשר לבית חולים. וולמארט כבר מפעילה רשת מרפאות, ובשנה הקרובה אפשר לצפות לעוד רכישות שלה בתחום.

שער הביטקוין יעלה ליותר מ-50 אלף דולר. המשקיעים, שמפחדים להפסיד את החגיגה ולצאת אידיוטים, ייכנסו להשקעה במטבע הווירטואלי רק למקרה שהוא ימשיך לעלות ויגיע לשער של מיליון דולר. ולפי גאלוויי, גם זה עוד עשוי לקרות.

רובין הוד היא המפגע החדש. אפליקציית הפינטק הפופולרית מעודדת מסחר ולא השקעה. המשתמשים בה - רבים מהם צעירים ולא מנוסים בהשקעות - מבצעים הרבה יותר עסקאות ממשתמשים בשירותים מקבילים, וגם סוחרים יותר באופציות. לרובין הוד זה משתלם: היא מרוויחה מכל עסקה, וגם אם הרגולטורים ימשיכו לקנוס אותה בשנה הקרובה, אין לה תמריץ לשנות את ההתנהלות.

מקנזי סקוט תיבחר לאשת השנה. אשתו לשעבר של ג'ף בזוס תרמה 6 מיליארד דולר למאות ארגונים שונים בשנה החולפת, בלי הרבה רעש.

לכרטיסים ולהרשמה לאירוע פתיחת השנה של גלובס בהשתתפות סקוט גאלווי לחצו פה

גילוי מלא: אירוע פתיחת השנה נערך בשיתוף ובחסות בנק הפועלים