עם רוח גבית מעליית הביטקוין: האחים וינקלווס שוקלים להנפיק בורסת קריפטו

התאומים קמרון וטיילר וינקלווס, מגדולי המשקיעים במטבעות קריפטו, סיפרו בראיון לבלומברג כי בורסת הקריפטו Gemini שבבעלותם בוחנת אפשרות להפוך לחברה ציבורית • מחיר הביטקוין מתקרב שוב ל-40 אלף דולר, לאחר שזינק ביממה האחרונה 13%

האחים טיילר וקמרון וינקלווס / צילום: רויטרס
האחים טיילר וקמרון וינקלווס / צילום: רויטרס

עליית הביטקוין בחודשים האחרונים מקרבת את שוק מטבעות הקריפטו אל וול סטריט, כשהיא מושכת עניין גובר מצד משקיעים גדולים בארה"ב. על רקע זה, ראיון עם האחים התאומים טיילר וקמרון וינקלווס, בעלי חברת ההשקעות Winklevoss Capital ובורסת הקריפטו האמריקאית Gemini, חושף היום באתר חדשות בלומברג כי השניים שוקלים אפשרות להפוך את ג'ימיני לחברה ציבורית.

בראיון עם התאומים, שהקימו את בורסת ג'ימיני ב-2013, הם מציינים כי יציאה להנפקה ראשונית של מניות החברה בוול סטריט היא אחת האפשרויות שהם בוחנים כיום. "אנחנו מסתכלים על השוק, ויש לנו גם דיונים פנימיים בשאלה אם זה הגיוני עבורנו בנקודת הזמן הנוכחית", אמר לבלומברג קמרון וינקלווס. האחים וינקלווס, שבעבר הפסידו בתביעה נגד מייסד ומנכ"ל פייסבוק מרק צוקרברג, שבה טענו כי גנב מהם את הרעיון להקמת הרשת החברתית, נחשבים למשקיעים ותיקים וגדולים בביטקוין ובתעשיית הקריפטו.

ג'ימיני עשויה להצטרף לרשימה גדלה והולכת של חברות קריפטו שמעוניינות להיכנס לשוק המניות האמריקאי. כמה מאותן חברות, ובהן בורסת הקריפטו האמריקאית Coinbase ופלטפורמת המסחר בחוזים עתידיים של ביטקוין Bakkt, כבר נמצאות בעיצומו של התהליך. בתחילת השבוע הכריזה Bakkt כי היא מתכננת להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם חברת SPAC בשם VPC Impact Acquisition Holdings, לפי שווי מוערך של 2.1 מיליארד דולר. קוינבייס, כפי שדווח בגלובס בחודש שעבר, כבר הגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בקשה חסויה לרישום מניותיה כחברה ציבורית.

הביטקוין מתאושש מהנפילה השבוע

בורסת הקריפטו ג'ימיני מדווחת על צמיחה בהיקף פעילותה בחודשים האחרונים, במקביל לעליית מחיר הביטקוין. ביום שלישי השבוע דיווחה החברה של האחים וינקלווס כי היקף מטבעות הקריפטו המצויים במשמורת שלה חצה את רף ה-10 מיליארד דולר. ביום חמישי הודיעה ג'ימיני כי היא רוכשת את סטארט-אפ הפינטק Blockrize וכי היא מתכננת להשיק כרטיס אשראי שיאפשר למחזיקיו לקבל תגמולים של עד 3% בביטקוין על עסקאות שיבצעו באמצעותו.

נכון לשעת כתיבת שורות אלה, מחיר הביטקוין מתקרב שוב ל-40 אלף דולר, לאחר שזינק ביממה האחרונה 13%. ביום חמישי בערב טיפס הביטקוין (סימול: BTC) עד לרמה של 39,689 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, ובכך תיקן את הנפילה שלו מתחילת השבוע. הצניחה של הביטקוין בתחילת השבוע הפילה את מחירו עד לנקודת שפל של 30,549 דולר ביום שני, אבל בימים שלאחר מכן נרשמה התאוששות מרשימה של מטבע הקריפטו המוביל.

לפני פחות משבוע, ביום שישי האחרון, זינק מחיר הביטקוין לשיא כל הזמנים, 41,962 דולר, וזאת לאחר שבשנת 2020 הכפיל את ערכו פי יותר משלושה.