מובילאיי נכנסת לתחום הרדארים והליידארים לרכב אוטונומי

חברת מובילאיי הודיעה היום כי היא מסיימת את שיתוף-הפעולה עם NIO לטובת GEELY, מרחיבה את הניסויים ברכב אוטונומי למוקדים חדשים בעולם ומפתחת חיישני לייזר ורדאר מפיתוח עצמי

חברת מובילאיי הציגה היום (ב'), עם פתיחת תערוכת CES השנתית, שנערכת השנה וירטואלית, את האסטרטגיה הטכנולוגיה והעסקית שלה לשנים הקרובות. החברה מתכוונת להדק בשנים הקרובות את שיתוף-הפעולה שלה עם קונצרן GEELY הסיני, שהוכרז לפני מספר חודשים, ובמסגרתו היא תספק לקונצרן ולשלוחותיו מיליוני ערכות של מערכות סיוע מתקדמות לנהיגה בדרגות אוטונומיה שונים במקביל ל"קיטים" לרמת אוטונומיה גבוהות - רמה 4 ואילך - עבור הדור הבא של כלי רכב חשמליים אותם מפתחת החברה.

במקביל סיימה החברה את שיתוף-הפעולה האסטרטגי וארוך הטווח שלה עם הסטארט-אפ הסיני לרכב חשמלי NIO. הסטארט-אפ הסיני הכריז השבוע כי בכוונתו לשתף פעולה עם NVIDIA המתחרה באינטל לצורך פיתוח כלי רכב עם יכולות אוטונומיות גבוהות על בסיס הסופר-צ'יפ החדש לרכב ORIN שעליו הכריזה NVIDIA.

עם זאת, כפי שנחשף בגלובס, חוזה האספקה של מובילאיי ו-NIO ימשיך בינתיים ובמסגרתו תספק החברה הסינית למובילאיי עשרות כלי רכב מדגם ES8, שישמשו כפלטפורמה לשירותי המוניות האוטונומיות שאותם צפויה מובילאיי להשיק בגוש דן בשנתיים הקרובות. זאת עד ואם שפולקסווגן תספק את פלטפורמת הרכב החשמלי שלה, שאמורה הייתה להוות בסיס לשירות המוניות הרובוטיות של מובילאיי בישראל.

באגף הטכנולוגי מתכוונת החברה להמשיך לפתח "קיטים" מתקדמים של אוטונומיה למוניות רובוטיות ואף לכלי רכב מייצור סדרתי, החל משנת 2025. מטרת החברה היא להוריד את מחיר הקיטים מסדר גודל של עשרות אלפי דולרים כיום לסדר גודל של אלפים בודדים וכחלק מההכנות הכריזה החברה על כוונתה לפתח חיישן לייזר על צ'יפ מפיתוח עצמי עם תוכנה של מובילאיי וייצור, שמתבסס על טכנולוגיית "פוטוניקס" של אינטל ויציע יכולות, מהמתקדמות ביותר שקיימות כיום בשוק ובמחירים נמוכים מייצור המוני. במקביל מפתחת החברה יחידת רדאר על צ'יפ ברזולוציה גבוהה. שני החיישנים החדשים יספקו גיבוי למערך המצלמות המתקדם של מובילאיי.

החברה מתכוונת להציע את הקיט החדש עבור יצרנים שרוצים פתרון מוכן לכלי רכב אוטונומיים ברמת אוטונומיה 4-5, ובמקביל להציע את רכיבי החומרה (לייזרים ורדארים) גם ליצרנים אחרים, שמפתחים קיטים משלהם לנהיגה אוטונומית. נשיא ומנכ"ל מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע, העריך כי בשנים הקרובות סין היא זו שתוביל את חזית האימוץ של הרכב האוטונומי בעולם וכבר היום היא מספקת תמיכה לניסויים מתקדמים.

נדבך נוסף בתוכנית של מובילאיי להאיץ את אימוץ הרכב האוטונומי הוא בסיס נתוני המיפוי שברשותה, שמבוסס על מיקור המונים על בסיס החיישנים של החברה שנמצאים במיליוני כלי רכב. לדברי שעשוע, איסוף וניתוח הנתונים כבר הגיע לבשלות והוא מעניק למובילאיי ייתרון תחרותי ויכולת להציע מערך שלם של חומרה, תוכנה ומיפוי במקומות רבים בעולם. החברה מתכוונת להרחיב את פעילות הניסוי שלה בשנה הקרובה לדטרויט, טוקיו, שנחאי, פריס וניו-יורק.

למרות המשבר והתחרות המתגברת מובילאיי צפויה לסיים את השנה עם מסירות גבוהות יותר של רכיבים מאשר בשנת 2019 והכריזה כי השתלבה השנה בעשרות תוכניות פיתוח חדשות של דגמים עתידיים בתעשיית הרכב.