תפס יום רע? מחיר הביטקוין נחתך ב-7,000 דולר אחרי צניחה של 16%

מחירו של מטבע הקריפטו המוביל, צנח לזמן קצר הבוקר מתחת ל-34 אלף דולר - שפל של שישה ימים • התפנית השלילית במגמת המסחר במטבעות הקריפטו נרשמת על רקע התאוששות הדולר ועלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב

התפנית השלילית בערכו של הביטקוין נרשמה על רקע התאוששות הדולר / צילום: Reuters, DADO RUVIC
התפנית השלילית בערכו של הביטקוין נרשמה על רקע התאוששות הדולר / צילום: Reuters, DADO RUVIC

האם ראלי הביטקוין נבלם? ביממה האחרונה נרשמה תפנית שלילית במגמה בבורסות הקריפטו, על רקע התאוששות של הדולר האמריקאי בעקבות עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב. מחירו של מטבע הקריפטו המוביל צנח ב-16% והגיע ביום שני בבוקר לזמן קצר עד ל-33,900 דולר - מחירו הנמוך ביותר של ביטקוין בששת הימים האחרונים.

הצניחה היומית של הביטקוין חתכה כ-7,000 דולר ממחירו של מטבע הקריפטו, שרק אתמול, ביום ראשון בבוקר, נסחר ברמה של כ-41 אלף דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. עם זאת, בתוך זמן קצר לאחר שהגיע לשפל של שישה ימים, אחרי השעה 7:00 הבוקר שוב עלה מחיר הביטקוין (סימול: BTC) מעל ל-35 אלף דולר.

הירידה במחיר הביטקוין נרשמת ארבעה ימים לאחר שהמטבע קבע את שיא כל הזמנים שלו. מחיר הביטקוין עלה ביום שישי האחרון לרמתו הגבוהה אי פעם, 41,941 דולר, אחרי זינוק של יותר מ-40% מתחילת שנת 2021. גם אחרי הנפילה ביממה האחרונה, מחיר הביטקוין עדיין גבוה בכ-5,000 דולר ממחירו בסוף שנת 2020, שאותה סיים ברמה של 29 אלף דולר.

ביטקוין: לא מטבע הקריפטו היחידי שערכו צונח ביממה האחרונה

ביטקוין אינו היחיד שנפגע מהמגמה השלילית ביממה האחרונה. את׳ר, המטבע השני בשוויו בשוק הקריפטו, צנח גם הוא כ-16% ביממה האחרונה. מחירו של את'ר, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, התקרב בתחילת השבוע לשיא כל הזמנים שלו, כשביום ראשון בבוקר נסחר במחיר של כ-1,350 דולר. בעקבות הצניחה, ביום שני בבוקר ירד מחיר האת'ר (סימול: ETH) לזמן קצר עד ל-1,031 דולר.

התגברות הביקוש לביטקוין בחצי השנה האחרונה באה לידי ביטוי בעיקר בהשקעות כבדות שבוצעו על ידי גופים מוסדיים וחברות ציבוריות בארה"ב. משקיעים אלה רואים בביטקוין מכשיר גידור נגד עליית האינפלציה וצופים עלייה באימוץ הביטקוין ברחבי העולם.

בשבוע שעבר, שלושה ימים לפני שביטקוין התקרב לרמה של 42 אלף דולר, פרסמו האסטרטגים של בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן תחזית שבה צפו כי מחיר הביטקוין עשוי להגיע בטווח הארוך עד לרמה של 146 אלף דולר, ככל שיבסס את מעמדו כ"מקלט בטוח" למשקיעים וכאלטרנטיבה להשקעה בזהב.