כפי שנחשף בגלובס: משרד התחבורה הודיע רשמית על מתן זיכיון יבוא לטסלה

בענף מעריכים כי המכוניות הראשונות יימסרו ללקוחות לקראת סוף פברואר בכפוף להתפתחות סגרי הקורונה

מייסד ומנכ"ל טסלה אלון מאסק / צילום: Reuters, Aly Song
מייסד ומנכ"ל טסלה אלון מאסק / צילום: Reuters, Aly Song

כפי שנחשף לראשונה בגלובס משרד התחבורה הודיע היום (ד') רשמית על הענקת זיכיון ייבוא רשמי לחברת טסלה. מדובר ברישיון יבואן ישיר, המאפשר לחברה לייבא לישראל כלי רכב באופן סדיר לאחר שעמדה בכל דרישות משרד התחבורה בהן הקמת מרכז שירות עם ציוד, מכשור והכשרת כוח אדם לתחזוקת כלי הרכב. זוהי הפעם הראשונה שרישיון כזה מוענק ליצרן רכב ולא לנציג מטעמו.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ציינה כי המהלך "הינו חלק מרפורמה מקיפה שמקדם משרד התחבורה בענף הרכב, במטרה להרחיב את הייבוא של כלי רכב לישראל ולהגביר את התחרותיות בענף". במסגרת הרפורמה, פועל מינהל תנועה במשרד התחבורה להסרת חסמים רגולטורים ביבוא כלי רכב, הרחבת היצע כלי הרכב בישראל והגברת התחרות בשוק הרכב.

על פי הודעת משרד התחבורה, במסגרת היתר הייבוא של טסלה, תוכל החברה לייבא ארצה שלושה דגמים של כלי רכב: מודל 3, מודל S ומודל X. דגמים אלה אושרו ליבוא על ידי אגף הרכב, בהתאם למילוי הדרישות המחייבות, ובהתבסס על התקינה האירופאית. כל אחד מהדגמים אינו מזהם (בעל אפס פליטות), וכולל טכנולוגיות פורצות דרך ומערכות בטיחות חדשניות ומתקדמות, לרבות מערכת ה-"אוטו-פיילוט" הייחודית לדגמים אלה, שהינה מערכת עזר לנהג שנועדה להקל עליו במשימת הנהיגה.

נציגי מנהל תנועה במשרד התחבורה, בראשות סמנכ"ל בכיר תנועה, (אינג') אבנר פלור קיימו קשר מקצועי שוטף עם נציגי החברה, במטרה להתעדכן ביכולות הטכנולוגיות הייחודיות של כלי הרכב, בדגש על מערכת "אוטו-פיילוט". פלור ציין כי מדובר בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, בהם היצרן הוא גם היבואן הרשמי של הרכב. "כניסת טסלה לשוק הישראלי מהווה נדבך נוסף לפעולות שמוביל משרד התחבורה לחדירת הרכב האוטונומי לישראל", הוסיף אבנר פלור.

כפי שנחשף היום בגלובס טסלה כבר נמצאת במגעים עם שני קבלנים מובילים בתחום תחנות הטעינה בישראל כדי להקים את תשתית הטעינה הבלעדית של טסלה שתכלול בשלב הראשון תחנה בחיפה, תל אביב, באר שבע ואילת. בענף הרכב מעריכים כי בידי טסלה כבר מאות הזמנות מוקדמות של לקוחות.